Gisteren overkwam mij iets vreemds, bij het wegrijden dat ik mijn koppeling omhoog laat komen en gas wil geven valt de auto uit. In eerste instantie dacht ik dat ik de koppeling iets te ver omhoog had laten komen en dat die daarom dus uitviel. Maar vandaag gebeurde exact hetzelfde. En sindsdien had ik ook geen 'power' meer in de acceleratie, alsof de turbo kapot was en ik een 2.4 reed..
Dit alles deed mij besluiten om naar huis te rijden dus ik onderweg en eenmaal stilstaand bij een stoplicht vraag ik me af of die start als ik hem uitzet.. Je raadt het al, inderdaad!posting.php?mode=smilies&f=2#
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Terwijl ik mezelf hoor denken, dat ik dit beter kan doen als ik thuis ben zie ik mijn hand de sleutel omdraaien.. Hij startte inderdaad niet meer en door de ANWB opgehaald die hem morgen naar de dealer brengt. Nu zei die aardige man van de ANWB dat het waarschijnlijk een sensor was die kapot is gegaan. Het is de sensor die bepaalt hoeveel inspuiting die doseert en wat ook te maken heeft met de nokkenas en krukas ??
Heeft iemand ervaring in een soort gelijk verhaal? Graag wil ik hier meer over te weten komen aangezien ik deze T4 net 2 weken in bezit heb en nog niet eens een fatsoenlijk adresje heb gevonden voor de onderhoud & reparaties.
Dus graag jullie ervaringen en kennis in deze.
groetjes Tvier.