Hierbij een vraag aan de T4 kenners.
Ik wil graag een T4 kopen maar weet nog niet of ik een diesel of een benzine moet gaaan kopen.
Het spreekt voorzich als ik veel ga rijden dat een diesel een betere keus is.
Maar wat ik eigenlijk wil weten of er veel verschil zit tussen een diesel en benzine motoren en of er gebreken zijn die bij een of de type's meer of minder voorkomen.
Gr Bas
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Diesel of Benzine
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: Diesel of Benzine
Wekom bij weetjewel met je eerste vraag,
Ik heb een 2.0 benzine gehad, nooit problemen, maar ik rij minder dan 10.000 Km per jaar.Verbruik1/8-1/9
Nu sinds ruim 2 jaar een Vr6, ook zonder problemen,tot nog toe (automaat)1/7 bij rustig rijden.
Maar ze waarschuwen hier wel voor een automaat, dat schijnt een zwak punt te zijn bij VW.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Ik heb een 2.0 benzine gehad, nooit problemen, maar ik rij minder dan 10.000 Km per jaar.Verbruik1/8-1/9
Nu sinds ruim 2 jaar een Vr6, ook zonder problemen,tot nog toe (automaat)1/7 bij rustig rijden.
Maar ze waarschuwen hier wel voor een automaat, dat schijnt een zwak punt te zijn bij VW.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: Diesel of Benzine
Mijn vorige T4 was op benzine omdat ik inderdaad ook niet al te veel kilometers maak. (Ook zo rond de 10000 per jaar)
Mijn vorige bus heeft mij welliswaar niet motorisch in de steek gelaten maar ik heb er wel flink pech mee gehad. (Ophanging, assen fussee kogels en dergelijke.)
Sinds kort heb ik een diesel (102 pk 5 cilinder) en moet wel zeggen dat het allemaal wel erg solide en degelijk aanvoelt allemaal. (De bus is dan ook een stuk jonger qua bouwjaar.)
Ben nu wel ruim het dubbele kwijt qua wegenbelasting maar dat kan ik gelukkig opbrengen omdat de band bijdraagt.
Hoeveel kilometers rij je per jaar? Ik denk dat het omslag punt al bij zo'n 15000 a 20000 kilometer per jaar kan liggen.
Mijn vorige bus heeft mij welliswaar niet motorisch in de steek gelaten maar ik heb er wel flink pech mee gehad. (Ophanging, assen fussee kogels en dergelijke.)
Sinds kort heb ik een diesel (102 pk 5 cilinder) en moet wel zeggen dat het allemaal wel erg solide en degelijk aanvoelt allemaal. (De bus is dan ook een stuk jonger qua bouwjaar.)
Ben nu wel ruim het dubbele kwijt qua wegenbelasting maar dat kan ik gelukkig opbrengen omdat de band bijdraagt.
Hoeveel kilometers rij je per jaar? Ik denk dat het omslag punt al bij zo'n 15000 a 20000 kilometer per jaar kan liggen.
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Re: Diesel of Benzine
Hoi Bas,
Wij hebben sinds kort (jan) een 2l benzine gekocht. Grijs kenteken met 3 zitplaatsen voorin, vast tussenschot en ramen rondom. Wgb is ca 98e/3mnd. Verbruik ca 1op9 stad en 1op10 autoweg. We rijden ca 6a7dkm/jr daarom bewust een benzine.
Succes met je keuze.
gr ruud
Wij hebben sinds kort (jan) een 2l benzine gekocht. Grijs kenteken met 3 zitplaatsen voorin, vast tussenschot en ramen rondom. Wgb is ca 98e/3mnd. Verbruik ca 1op9 stad en 1op10 autoweg. We rijden ca 6a7dkm/jr daarom bewust een benzine.
Succes met je keuze.
gr ruud
Carpe Diem