Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenverlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Ton Caravelle
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:31
Locatie: Geldermalsen

Binnenverlichting

Bericht door Ton Caravelle »

Hallo

Mijn binnenverlichting blijft branden, eerst was het als ik een keer snel sfremde en dan ging het weer uit, maar nu blijft alles aan.
Ik heb de deuren en schuifdeur contacten eraf gehad en schoon gemaakt daarna ingespoten met w40, maar helpt niks.
op de achterklep weet ik niet want ik heb een electrisch/hydraulishe achterklep dus daar zit het originele sluitwerk niet meer op.
ook mijn lichtzoemer werkt niet, heeft he bij mij nog nooit gedaan, zit er toch standaard op? heb de bus nu ong. 1/2 jaar.
Caravelle DC bj 2000.

Wie weet raad? nu heb ik alles uit moeten zetten.
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: Binnenverlichting

Bericht door remcobor »

deurcontact defect?(corrosie?)of verlichtingsvertrager stuk?
Ton Caravelle
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:31
Locatie: Geldermalsen

Re: Binnenverlichting

Bericht door Ton Caravelle »

remcobor schreef:deurcontact defect?(corrosie?)of verlichtingsvertrager stuk?
Weet ik niet, als ik de draden loshaal blijft ook alles branden?
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Binnenverlichting

Bericht door Keely 798 »

De binnenverlichting wordt geschakeld door de massa, deze draden zijn bruin of bruin/wit. Als je van alle schakelaars deze draden loshaalt, met de deuren open, moet de verlichting uitgaan en anders maakt een van deze draden sluiting naar massa.
Ik heb ook gehad dat onderweg de verlichting bij de schuifdeur ging branden. Ik heb toen de deurschakelaar zo gemonteerd dat hij verder ingedrukt werd.
De draad voor het piepertje voor de verlichting zit als het goed is aangesloten op de linkerdeurschakelaar (bruin?)
Ton Caravelle
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:31
Locatie: Geldermalsen

Re: Binnenverlichting

Bericht door Ton Caravelle »

Keely 798 schreef:De binnenverlichting wordt geschakeld door de massa, deze draden zijn bruin of bruin/wit. Als je van alle schakelaars deze draden loshaalt, met de deuren open, moet de verlichting uitgaan en anders maakt een van deze draden sluiting naar massa.
Ik heb ook gehad dat onderweg de verlichting bij de schuifdeur ging branden. Ik heb toen de deurschakelaar zo gemonteerd dat hij verder ingedrukt werd.
De draad voor het piepertje voor de verlichting zit als het goed is aangesloten op de linkerdeurschakelaar (bruin?)
Ton Caravelle
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:31
Locatie: Geldermalsen

Re: Binnenverlichting

Bericht door Ton Caravelle »

Kan het ook zijn dat de deurcensor kapot is? omdat ook de lichtzoemer het niet doet?
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Binnenverlichting

Bericht door Keely 798 »

Als je een beetje schema's kunt lezen en de Duitse taal beheerst kijk dan eens op de onderstaande site.
Kijk dan op bladzijde 8/8 en 8/9, hier staat hoe de deurschakelaars en het deurpiepertje zijn aangesloten.
Als ik het goed begrijp moet dat piepertje ergens achter de zekeringkast zitten.

http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... t-w__8.pdf

Succes
Plaats reactie