Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roest
Roest
Al en tijdje worstel ik met roest.
Heb ik het ene punt opgelost zit er weer roest op het volgende.
Ik ben gek op mijn T4, ik heb alleen soms wel eens het gevoel een roestbak te bezitten.En het ding is pas 6 jaar.
Moet ik hiermee leren leven of heb ik gewoon als eenling pech ?
Ik dacht dat een VW toch weinig last had van roest.Ik heb hiervoor een Golf gehad type II.En ik moet zeggen weinig last van roest.Eens werd me in de garage verteld dat een bedrijfwagen nou eenmaal minder lang meegaat.Maar dat wil ik niet, ik wil mijn T4 niet meer kwijt.Hij mag voor altijd bij mij blijven.
Of moet ik er mee leren leven dat mijn T4 meer last in zijn leven last zal krijgen van uitslag dan mijn Golf ?
Heb ik het ene punt opgelost zit er weer roest op het volgende.
Ik ben gek op mijn T4, ik heb alleen soms wel eens het gevoel een roestbak te bezitten.En het ding is pas 6 jaar.
Moet ik hiermee leren leven of heb ik gewoon als eenling pech ?
Ik dacht dat een VW toch weinig last had van roest.Ik heb hiervoor een Golf gehad type II.En ik moet zeggen weinig last van roest.Eens werd me in de garage verteld dat een bedrijfwagen nou eenmaal minder lang meegaat.Maar dat wil ik niet, ik wil mijn T4 niet meer kwijt.Hij mag voor altijd bij mij blijven.
Of moet ik er mee leren leven dat mijn T4 meer last in zijn leven last zal krijgen van uitslag dan mijn Golf ?
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Ja lastig, roest
Als middel tegen roest kun je Owatrol gebruiken, is een soort olie-primer.
Droogt als een primer op en dringt in de roest door zodat het stopt.
Verkrijgbaar bij watersport/Jachthaven winkel.
Bij m´n T4 nooit nodig gehad, wel m´n boot ermee gerenoveerd.
Suc6
Als middel tegen roest kun je Owatrol gebruiken, is een soort olie-primer.
Droogt als een primer op en dringt in de roest door zodat het stopt.
Verkrijgbaar bij watersport/Jachthaven winkel.
Bij m´n T4 nooit nodig gehad, wel m´n boot ermee gerenoveerd.
Suc6
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4474
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
http://www.owachem.nl/
Daar kun je ook zoeken naar een winkel dicht bij jouw in de buurt
Ik heb het ook gebruikt voor onze boodschappen autootje, ik vind het beter dan hamerride
Daar kun je ook zoeken naar een winkel dicht bij jouw in de buurt
Ik heb het ook gebruikt voor onze boodschappen autootje, ik vind het beter dan hamerride
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Roest
Eerst onder het tankvulklepje, daar zit verdomd weinig verf.
Let wel het is ook metalic verf.
Daarna deed de lichtschakelaar het niet zo goed bleek daar ook een behoorlijke plek te zitten.(Linkerdeur)
Toen ruit vervangen bij de VW dealer, waarschijnlijk slecht gebeurd want na goed een jaar roest onder het raam rubber.Stuurkant onderaan.
Nu weer aan beide kanten in de spatbord rand aan passagierskant.Waarschijnlijk steenslag en daarna weer roest.
Let wel het is ook metalic verf.
Daarna deed de lichtschakelaar het niet zo goed bleek daar ook een behoorlijke plek te zitten.(Linkerdeur)
Toen ruit vervangen bij de VW dealer, waarschijnlijk slecht gebeurd want na goed een jaar roest onder het raam rubber.Stuurkant onderaan.
Nu weer aan beide kanten in de spatbord rand aan passagierskant.Waarschijnlijk steenslag en daarna weer roest.
Dus alles aantoonbaar, behalve tankvul en bij het deurcontact.
Roest door steenslag is logisch, hoewel ik moet zeggen dat van m'n oude T4 de motorkap veel verfschade heeft door steenslag, maar nergens roest.
Wel in de rand van de wielkasten, maar makkelijk bij te houden.
Dat er ergens in het verfsysteem een zwakke plek zit kan altijd gebeuren.
Kwestie van er op tijd bij zijn, en niet bang zijn om de plek kaal te maken en bij te werken. De ene kleur is makkelijker dan de andere natuurlijk, met name rood verkleurt al gauw, waardoor spuiten in exact dezelfde kleur en tint moeilijk is.
Een neef van mij heeft een vrachtwagen spuiterij in Langedijk (VEPLA), die heeft ooit eens een reperatie (schade) gerepareerd aan de Golf II van m'n vader.
Die was rood (Manhattan)
Daar zag je helemaal niets meer van, exact dezelfde tint als origineel + verkleuring.
Mvg,
Eric
Roest door steenslag is logisch, hoewel ik moet zeggen dat van m'n oude T4 de motorkap veel verfschade heeft door steenslag, maar nergens roest.
Wel in de rand van de wielkasten, maar makkelijk bij te houden.
Dat er ergens in het verfsysteem een zwakke plek zit kan altijd gebeuren.
Kwestie van er op tijd bij zijn, en niet bang zijn om de plek kaal te maken en bij te werken. De ene kleur is makkelijker dan de andere natuurlijk, met name rood verkleurt al gauw, waardoor spuiten in exact dezelfde kleur en tint moeilijk is.
Een neef van mij heeft een vrachtwagen spuiterij in Langedijk (VEPLA), die heeft ooit eens een reperatie (schade) gerepareerd aan de Golf II van m'n vader.
Die was rood (Manhattan)
Daar zag je helemaal niets meer van, exact dezelfde tint als origineel + verkleuring.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
Re:
Tja, ik herken het roestprobleem... alleen is onze bus niet 6, maar 16 jaar oud. Heb net vervangingsplaatwerk gekocht (linker voorscherm/spatbord, randen li en re voor en voor de achterste wielkast re). Als het plaatwerk weer in orde is wil ik ook de bodem goed gaan aanpakken, want ook daar ontstaan wat bruine plekken. Een middel dat de (beginnende) roest fixeert lijkt me wel handig om mee te beginnen voor ik de geschuurde plekken weer in de lak zet... Dat Owatrol, is dat zoiets als Brunox? Zijn er weetjewellers die ervaring hebben w.b. het beste middel?GerJol 716 schreef:Ja lastig, roest
Als middel tegen roest kun je Owatrol gebruiken, is een soort olie-primer.
Droogt als een primer op en dringt in de roest door zodat het stopt.
Verkrijgbaar bij watersport/Jachthaven winkel.
Bij m´n T4 nooit nodig gehad, wel m´n boot ermee gerenoveerd.
Suc6
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Roest
Ik heb ergens een test met roestwerings middelen, is een pdf-je..
Stuur me anders even een mailtje..
Stuur me anders even een mailtje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Roest
Ik weet niet wie de reparatie gaat doen,maar slijp ALLE troep er goed uit.
En las de nieuwe delen erin en niet er overheen.Ik hoop dat je originele delen hebt en geen overzetrommel,dan krijg je nl. ook te maken met slechte passing. Achterschermranden..ook goed binnenin de las gladslijpen en ook (juist) daar goede bescherming aanbrengen.
Is wel een heel leuk klusje om te doen!
grtz.Harry
En las de nieuwe delen erin en niet er overheen.Ik hoop dat je originele delen hebt en geen overzetrommel,dan krijg je nl. ook te maken met slechte passing. Achterschermranden..ook goed binnenin de las gladslijpen en ook (juist) daar goede bescherming aanbrengen.
Is wel een heel leuk klusje om te doen!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Roest
ja ook een t4 wil wel roesten.Wielkastranden veel voorkomend probleem em de ruiten ook [rubber snijd door de laklaag heen]Tankklepje heb ik toen hij nieuw was gelijk aan de binnenkant afgekit de randen na 11 jaar nog geen roest.De wielkast randen ontroesten en stralen en kijken of de kit achter nog vast zit de kopse kanten ook goed ontroeste Daarna met primer en spuitplamuur de boel afwerken en schuren .daarna de kopsekanten 2xprimeren en 2xaflakken met 2k lak met harder erdoor en goed controleren of je alles geraakt hebt.daarna smal randje body plast erop drogen en licht aftoppen en daarna de boel spuiten en de kopse kanten even behandelen met tectyl.nietdoen met spuitbus want dat helpt niet.de tectyl kan wel gwoon met spuitbus en als je dit goed doet zit het gauw weer een jaar of 5
Re: Roest
Ik heb er een uit '94, en daar is redelijk wat roest.
Het is een beetje aanmodderen, tot ik geld en zin en moed heb om er nieuwe delen in te laten lassen.
viewtopic.php?f=12&t=31508
Ik heb redelijke ervaringen met Owatrol. Het houdt het een beetje tegen. Maar is zeker geen wondermiddel.
Voordeel van Owatrol is dat het zonder problemen samen kan met 1k en 2k autolak.
Het is een beetje olieachtig goedje, smeert makkelijk.
Ik was ooit optimistisch begonnen met RX5 en RX10, ook goed spul overigens, maar dat is op Alkydharsbasis.
Als je dit Alkydharsmiddel erop smeert en daarna autolak erover spuit brandt het op elkaar in en valt het als vellen eraf.
Één ding snap ik niet, je bezit een T4 die maar 6 jaar oud is ??
Volgens mij zal hij minimaal 9 jaar oud zijn??
Succes!
Odorf
Het is een beetje aanmodderen, tot ik geld en zin en moed heb om er nieuwe delen in te laten lassen.
viewtopic.php?f=12&t=31508
Ik heb redelijke ervaringen met Owatrol. Het houdt het een beetje tegen. Maar is zeker geen wondermiddel.
Voordeel van Owatrol is dat het zonder problemen samen kan met 1k en 2k autolak.
Het is een beetje olieachtig goedje, smeert makkelijk.
Ik was ooit optimistisch begonnen met RX5 en RX10, ook goed spul overigens, maar dat is op Alkydharsbasis.
Als je dit Alkydharsmiddel erop smeert en daarna autolak erover spuit brandt het op elkaar in en valt het als vellen eraf.
Één ding snap ik niet, je bezit een T4 die maar 6 jaar oud is ??
Volgens mij zal hij minimaal 9 jaar oud zijn??
Succes!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<