ik heb van een wjwler een losse toerenteller gekregen (nog bedankt Martin )
nu ben ik bezig geweest om hem aan te sluiten maar kom er niet echt uit.
schema erbij gehad, maar tja
naar auto onderdelen bedrijven in de buurt geweest voor een uitleg verschil tussen benzine en diesel toerentellers, de aansluiting zeggen ze dan, ja zeg ik dan hoe sluit ik een toerenteller op mijn bus aan een T4 19D uit 1991, weet ik niet zeggen ze dan, duhu lekker hoor.
het schijnt iets te zijn met de W aansluiting op de dynamo zo ver ben ik al
maar hoe verder weet niemand tot nu.het gaat om een VDO toerenteller
hoe kan ik uberhaupt zien aan de toerenteller of het om een diesel of benzine teller gaat los van het toeren bereik op de wijzerplaat.
mijn VDO teller heeft 3 aansluitpunten op de klok een + en - naast elkaar en een aansluiting erboven zonder symbool erbij.dus welke punten moeten aangesloten worden en waaraan?
wie kan mij helpen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
losse toerenteller Diesel
- Rino van Uden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 18:46
- Locatie: uden
losse toerenteller Diesel
ik ben met niks begonnen, en het meeste heb ik nog.
Re: losse toerenteller Diesel
He Rino.
Heb je het elec schema al ontvangen?
Er is een + en een - en een derde "pin"
plus op plus. min op min aansluiten (voor de zekerheid een zekering plaatsen)
daarna de overgebleven "pin" aansluiten op stekker F/9 (is een rood/zwarte draad) of F/3 (is een blauwe draad). F/9 is van de W op je dynamo en F/3 is de D+ van je dynamo
De stekkers (F/3 en F/9) zitten aan de achterkant van de zekeringkast van je bus.
Op pagina 2 van het schema vind je meer details.
suc6
gr Martin
Heb je het elec schema al ontvangen?
Er is een + en een - en een derde "pin"
plus op plus. min op min aansluiten (voor de zekerheid een zekering plaatsen)
daarna de overgebleven "pin" aansluiten op stekker F/9 (is een rood/zwarte draad) of F/3 (is een blauwe draad). F/9 is van de W op je dynamo en F/3 is de D+ van je dynamo
De stekkers (F/3 en F/9) zitten aan de achterkant van de zekeringkast van je bus.
Op pagina 2 van het schema vind je meer details.
suc6
gr Martin
- Rino van Uden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 18:46
- Locatie: uden
Re: losse toerenteller Diesel
Martin,
ik ben er al mee bezig geweest, en ja ik heb de schema's.
als ik de W aansluiting gebruik heb ik een stationaire toerental van 7000 toeren wel veel he
en als ik hem op de D+ doe gebeurt er niks
ik ben nu 4 dagen vrij en ga eens achter de zekeringen blok kijken wat jij zegt
kijken of ik er dan uit kom
ik laat het nog weten
ik ben er al mee bezig geweest, en ja ik heb de schema's.
als ik de W aansluiting gebruik heb ik een stationaire toerental van 7000 toeren wel veel he
en als ik hem op de D+ doe gebeurt er niks
ik ben nu 4 dagen vrij en ga eens achter de zekeringen blok kijken wat jij zegt
kijken of ik er dan uit kom
ik laat het nog weten
ik ben met niks begonnen, en het meeste heb ik nog.
Re: losse toerenteller Diesel
Rino , ik heb ook een losse toerenteller van VDO maar dan in de passat en een schema daar van.
Je heb 5 aansluitingen . Ik begin boven in
aarde en daarna de plus van het lampje deze gaat via de verlichtingschakelaar aansl.58
De plus deze gaat via het contact: dan de S deze gaat naar de dynamo op de W van de dynamo daarna nog een aarde
Dit was met de klok mee.
En nu komt het rekenen diameter poeli kruk-as gedeelt door diameter poeli dynamo is (i )onthouden of opschrijven
dan komt de formule : i x6 x7000 dit alles gedeelt door 60sec die uitkomst is Hz
En daar heb ik een schema van hoe de pinnetjes moeten staat want er zijn 7pinnetjes/schakelaartjes op de toerenteller
maar als je mij E-mailt de diameters van de poelie's komen we er ook wel uit.
Je heb 5 aansluitingen . Ik begin boven in
aarde en daarna de plus van het lampje deze gaat via de verlichtingschakelaar aansl.58
De plus deze gaat via het contact: dan de S deze gaat naar de dynamo op de W van de dynamo daarna nog een aarde
Dit was met de klok mee.
En nu komt het rekenen diameter poeli kruk-as gedeelt door diameter poeli dynamo is (i )onthouden of opschrijven
dan komt de formule : i x6 x7000 dit alles gedeelt door 60sec die uitkomst is Hz
En daar heb ik een schema van hoe de pinnetjes moeten staat want er zijn 7pinnetjes/schakelaartjes op de toerenteller
maar als je mij E-mailt de diameters van de poelie's komen we er ook wel uit.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Rino van Uden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 18:46
- Locatie: uden
Re: losse toerenteller Diesel
Koos,
al die pinnetjes waar jij het over hebt zitten er bij mij niet op, alleen + en - en de aansluiting voor de W en een aansluiting voor het licht.
maar na de laatste aansluiting doet helaas de teller niets meer ondanks dat er een zekering tussen zat. :kijkt
ik heb nu een nieuwe besteld van equus kijken wat dat is, hier zitten de tekeningen en bedrading bij. :nouwatkostdat
ik dacht ff een tellertje er in zetten, dus niet.
al die pinnetjes waar jij het over hebt zitten er bij mij niet op, alleen + en - en de aansluiting voor de W en een aansluiting voor het licht.
maar na de laatste aansluiting doet helaas de teller niets meer ondanks dat er een zekering tussen zat. :kijkt
ik heb nu een nieuwe besteld van equus kijken wat dat is, hier zitten de tekeningen en bedrading bij. :nouwatkostdat
ik dacht ff een tellertje er in zetten, dus niet.
ik ben met niks begonnen, en het meeste heb ik nog.