Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motorophanging

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

motorophanging

Bericht door ward »

Heeft iemand wel eens problemen gehad met de motorophanging, ik denk namelijk dat daar het probleem zit bij mijn T4, als ik koppel, dan hoor ik een tsjilpend geluid, dit is tevens het geval als ik de motor stilzet, het is net rubber dat langs elkaar schuurt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: motorophanging

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Ward,

Dat geluid ken ik, bij koppelen met name bij ontkoppelen stationair draaiende motor. Zat bij mij in het rubber blokje waar de downpipe op steunt bij de dieseltank. ff beetje siliconenspray erop en geluid is (voorlopig) weer weg.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: motorophanging

Bericht door ward »

Ok geweldig, kan ik daar gemakkelijk bij komen?? het is erg irritant, akn mischien iets te maken hebben met het vernieuwen van de uitlaat?! even iets anders, hoe krijg je die foto's op jou reactie? en bedankt voor de info!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan 740
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:06
Locatie: Sint Pancras

Re: motorophanging

Bericht door Jan 740 »

Hallo Ward

:alarm om een foto te plaatsen kijk dan even hier viewtopic.php?f=7&t=3536 staat het beschreven.

:happy :happy :happy

Succes Jan 740 :T44EVER

Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: motorophanging

Bericht door René »

Ik denk dat je een airco hebt, zoja, dan ben je ook een van de gelukkigen waarbij de multisnaar piept. Gebeurd ook bij het overschakelen van versnelling.
Hoe je er af komt?? Andere snaar (origineel) en anders mee leren leven. kan geen kwaad, maar wel zeer irritant wezen.

Rene
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: motorophanging

Bericht door koos 890 »

Maar als de snaar nog goed is . Is dit een verkoperstruc : Als de motor draait met een kaars langs de v-snaar zodat er kaarsvet op de snaar kom dan is het piepen ook over (voorlopig)???
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: motorophanging

Bericht door Dirk/970 »

Voor dat steunrubbertje van de downpipe ff de auto voor wat hoger zetten en eronder kruipen. De downpipe komt onder de cabine vandaan, net voor de tank. Aan de linkerkant ervan zit een steunbeugel die los rust op het betreffende rubber blokje (bij mijn TDI i.i.g.).
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: motorophanging

Bericht door ward »

Ok bedankt allemaal voor de reactie, ik ga als eerste eens kijken onder mijn bus, bij de downpipe, ik geloof namelijk niet dat het de multiriem isomdat het geluid er ook even is bij het uitzetten van de motor.



Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie