Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkende brandstofpomp poli zijde

vragen over de T4
Plaats reactie
orangebusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2008, 16:55

Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door orangebusch »

Ben de gelukkige eigenaar van een T4 1.9diesel met een 1x motor uit ‘92.
Nu lekt de brandstofpomp achter de poli {distributieriem zijde}
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand mij vertellen wat er mis is met de pomp?

Groet,Paul
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door jan.j.531 »

lekt het asje van de pomp zelf niet,dat het langs de poelie loopt,komt vaker voor bij 1.9. grt jan
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door bartt4 »

moet wel haast het asje zijn had de mijne ook last van. heb de boel gedemonteerd schoongemaakt en tot nu toe dicht. heb eventueel nog pomp liggen
RUBBEREXPRESS
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door erikt4 »

er staat bij de tips en trucs ook een item over,niet zozeer over de reparatie,maar meer over de gevolgen hiervan.het schijnt dat de gelekte diesel je dynamo om zeep kan helpen.(zelf geen ervaring mee gelukig).een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou ik zeggen.

groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
orangebusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2008, 16:55

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door orangebusch »

bartt4 schreef:moet wel haast het asje zijn had de mijne ook last van. heb de boel gedemonteerd schoongemaakt en tot nu toe dicht. heb eventueel nog pomp liggen

Als ik de brandstofpomp goed merk tijdens het demonteren,en probeer hem zo goed mogelijk hetzelfde terug te plaatsen{m.a.w. wijzig niets aan de standen van de pomp,krukas en nokkenas}
Is er dan een kans dat het moment van inspuiting dusdanig wijzigd zodat ik m'n busch niet meer aan de praat krijg?
orangebusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2008, 16:55

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door orangebusch »

jan.j.531 schreef:lekt het asje van de pomp zelf niet,dat het langs de poelie loopt,komt vaker voor bij 1.9. grt jan
Denk het wel,want het console waar de pomp op gemonteerd is,is ook nat.het is ook net een combinatie van diesel{gedeeltelijk ppo} en motorolie.thv boven de branstofpoeli is het droog.
Gelukkig is de distrubitieriem en bp-poeli nog droog
orangebusch
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2008, 16:55

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door orangebusch »

erikt4 schreef:
er staat bij de tips en trucs ook een item over,niet zozeer over de reparatie,maar meer over de gevolgen hiervan.het schijnt dat de gelekte diesel je dynamo om zeep kan helpen.(zelf geen ervaring mee gelukig).een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou ik zeggen.

groetjes erik

Heb ik gelezen,bedankt! maak nu hoofdzakelijk gebruik van mijn vrouws golfje 2 1.6 diesel{ook trouwens super betrouwbaar}
trouwens de brandstofpomp van deze vind ik trouwens wel verdacht veel op die van mijn busch lijken

Groet Paul
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: Lekkende brandstofpomp poli zijde

Bericht door jan.j.531 »

Je kan ook het asje vervangen is zelf te doen setje kost bij dealer nog geen 20 euro,alleen goed merken in welke stand de hevels staan van de gaskabel.
Plaats reactie