Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stickers verwijderen

vragen over de T4
Joep 1090
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:22
Locatie: Hoeksche Waard

Stickers verwijderen

Bericht door Joep 1090 »

Heeft iemand een tip hoe ik de standaard T4 California stickers op een veilige manier kan verwijderen?

Ik hoor het graag!

Joep 1090
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Franck846 »

Met een fohn voorzichtig warm maken en eraf trekken
Joep 1090
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:22
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Joep 1090 »

Ja, daar was ik al mee begonnen, maar omdat mijn stickers uit 1991 stammen gaat het niet echt hel makkelijk...
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door francisco »

probeer het eens met een caramel schijfje (gewoon bij de bouwmart te koop) ;) werkt ook goed. maar je moet te lang op een plaats blijven.
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

francisco schreef:probeer het eens met een caramel schijfje (gewoon bij de bouwmart te koop) ;) werkt ook goed. maar je moet te lang op een plaats blijven.
Pas wel op met een Caramelschijf. De stickers verwijder je inderdaad gemakkelijk maar helaas heb ik een paar kleine lakbeschadigingen opgelopen door het gebruik van zo'n schijf. Dit is wel weer op te lossen door een spotrepair reparatie ofzo maar blijft zonde en kost uiteraard ook weer geld.

Verder werkt het wel lekker snel en ook de lijmresten worden op deze manier goed verwijderd.
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou ook de fohn ter hand nemen, en gewoon rustig aan.
Kost even wat tijd misschien, maar liever wat langer qua tijd,
als beschadigingen.

Wel zou ik er niet gek van opkijken, als je kleurverschil krijgt :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Joep 1090
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:22
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Joep 1090 »

Ja, dat kleurverschil zit er denk ik wel in, eerst maar even een kleine sticker proberen.
Over die caramelschijf, waar kan je die kopen? Ik heb op internet gezocht maar daar komt niet veel uit...
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Franck846 »

Wat je ook zou kunnen doen,smeer de stickers voorzichtig in met wat aceton,hiermee week je de sticker los.
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Stickers verwijderen

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Joep 1090 schreef:Ja, dat kleurverschil zit er denk ik wel in, eerst maar even een kleine sticker proberen.
Over die caramelschijf, waar kan je die kopen? Ik heb op internet gezocht maar daar komt niet veel uit...
Bijvoorbeeld hier.

http://www.nonpaints.com/index.html?lan ... =d155.html
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Gebruikersavatar
chester2203
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 jan 2008, 22:03

Re: Stickers verwijderen

Bericht door chester2203 »

Een ideale manier om stickers te verwijderen is het gebruik van WD40. Een klein randje los trekken en daarna spuiten de lijm van de sticker lost door de wd 40 op...
Joep 1090
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:22
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Joep 1090 »

@ Hooch; heb ik naar gekeken maar las ook dat de verzending erg duur is, > € 10,-

Ga liever naar een winkel...

WD 40 ga ik (als het een keer droog wordt...) proberen, danks voor de tip!

Joep 1090
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zou niet voor de caramelschijf kiezen...te vaak gehoord dat (door onervaren gebruik?) lak beschadigd raakte met (soms forse) overspuitkosten tot gevolg....

Nee, dan maar meer geduld en pijnlijke vingers.... de verfföhn erbij en niet TE warm stokend de stikkers eraf pulken... of een stikker-oplosser , maar ook daarbij opletten of het goedje geen kwaad kan voor je lak
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: Stickers verwijderen

Bericht door arie oudshoorn »

Wat je dus niet moet doen. De meeste mensen gaan stickers verwijderen op de verkeerde manier, namelijk van af de voorkant.
Wat het aller beste werkt is met een feun aan de achter kant van de sticker de boel licht verwarmen// dus nu waarschijnlijk aan de binnen kant van de wagen/ het is de bedoeling dat de lijm laag loslaat.
Gaan we aan de voorkant verwarmen dan scheurd iedere x de sticker . Je zal zien dat als je bij de achter kant van de sticker de boel kan verwarmen dat je de sticker in zijn geheel makkelijk verwijderd. Succes.
Arie.
Gebruikersavatar
vandermanden
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011, 13:08

Re: Stickers verwijderen

Bericht door vandermanden »

Joep,
Het is al even geleden, maar is het inmiddels gelukt? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Zie bijlage :-(

Marcel
Bijlagen
syncro 1.JPG
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: Stickers verwijderen

Bericht door Jefta »

Ik zou sowieso even wachten met het verwijderen van de stickers tot het een stuk warmer is. Met dit weer is heel je auto en dus je sticker ontzettend koud, en is het een ramp om te verwijderen.
Doe de sticker eerst even "weken"met gewoon warm water, probeer een tijdje zo nat mogelijk te houden. Daarna gewoon verwarmen met een fohn.

Eerste begin maken is meestal het moeilijkst, maar daarna moet je gewoon voorzichtig blijven trekken aan de sticker, en de föhn het werk laten doen. Heb al heel wat stickers moeten verwijderen en is echt de enige manier, veel beter als chemische rommel gebruiken.

Belangrijkste blijft wel : Geduld hebben :bonk Als je te hard ga trekken, scheurt de sticker en ben je helemaal een eeuwigheid bezig !!
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Plaats reactie