Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tocht onder stuurhuis

vragen over de T5
Plaats reactie
grote smurf
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 16:18

tocht onder stuurhuis

Bericht door grote smurf »

Hallo allen,

Zal me even voorstellen in het kort. De naam is: Peter, en ik ben in het bezit van een T5 uit 2004, 174PK.
Wat ik op jullie forum niet heb kunnen vinden, is dat als je wat harder rijd( 160 km), er een soort wind onder het stuurhuis vandaan komt.
Ben afgelopen jaar naar Oosterrijk geweest onder koude omstandigheden, en dan voel je de kou gewoon op je benen.
Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren, en is er wat aan te doen? Volgens de garage, hadden ze er nog nooit van gehoord.
Ben benieuwd of 1 van jullie er iets van weet. Wat een geweldige site is dit trouwens zeg, alle vragen van jaren worden in 1 keer opgelost

Groet Peter
16 bs ns
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 18:40

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door 16 bs ns »

Goedenavond grote Smurf,
Wij hebben dezelfde 174 pk multivan. Vanaf de aflevering in maart 2005 hebben wij ook koude benen. Het probleem is bij het wegrijden niet meteen aanwezig. Na verloop van tijd lijkt het wel of er een soort schuif open gaat en vooral de bijrijder verandert ( als je de kachel niet aanpast ) in een soort
sneeuwpop. Mijn vrouw heeft een plaid gekocht om haar benen vooral tijdens langere ritten warm te houden. Ik ben er als eens mee terug geweest maar echt opgelost is het niet. Als jij als grote Smurf een oplossing krijgt van VW dan hoor ik dat graag.
M vr gr
16 bs ns
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door vaniac »

Dit is een typisch multivan-probleem dat waarschijnlijk samenhangt met het daarin gemonteerde climatronic systeem. Ook op de Duitse forums is dit probleem vaker aan de orde geweest, zonder dat er een oplossing voor dit probleem is genoemd. :muur :muur :muur
grote smurf
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 16:18

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door grote smurf »

Mogge,

Ik heb geen multivan, maar ik denk niet dat verschil maakt. Bij mij is het juist allen bij de bestuurder, en je merk het alleen als je hard rijd, en heel koud( -10graden). Ik heb ook een mechanische airco. Als het buiten niet zo koud is merk je ook minder, maar als je dan alnog wat harder rijd, blaast het een aansteker uit!!! De luchtstroom komt door de uitsparing van de stuurverstelling. Gelukkig krijg ik half mei een nieuwe, hoop er dan vanaf te zijn.

Groet Peter
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door Guus NLB »

Houd jij bij -10 en met hoge snelheid een ontstoken aansteker onder bij je voeten ???
:ie :ie :ie
grote smurf
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 16:18

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door grote smurf »

He Guus, Ik had iemand naast me die dat deed, en het was nog gevaarlijker.......het zat hoger dan m'n benen en lager dan m'n buik. hahhahahah :winter :T54LIFE
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door Ruud PS »

Meestal zijn het toch de vrouwen die het eerst last hebben van de kou, dus ook de mijne. Maar het klopt in die zin, dat vanwege het grote volume die verwarmd moet worden de kachelcapaciteit niet altijd toereikend is. Probleem hadden wij al met onze eerste bus de T4 en vervolgens met de eerste T5. En dan te bedenken, dat er al standaard, nou ja als optie besteld dan, vloeistofvoorverwarming in zat.
Nu rijden wij, tot volle tevredenheid, met een Multivan, waarvoor ik op last van mijn vrouw, zowel een standkachel in heb alswel stoelverwarming!
Ik kan mij wel voorstellen dat hoe sneller je rijdt, de radiator meer koeling heeft en dus minder zal verwarmen en als het dan ook nog eens min zoveel graden is, werkt dat dubbel op. Maar met de kachel voluit en op de benen gericht, tocht het dan nog onder het stuurhuis? Je mag natuurlijk niet te heet stoken, is slecht voor de voortplanting.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door Guus NLB »

Nee Ruud, daar heeft de snelheid of de buitentemperatuur niks mee te maken. Daar hebben ze decennia (dat zijn tientallen jaren) geleden de koelwaterthermostaat al voor uitgevonden ! :toppie
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: tocht onder stuurhuis

Bericht door Rob RD »

grote smurf schreef:Hallo allen,

Volgens de garage, hadden ze er nog nooit van gehoord.


Groet Peter
Dan bestaat het ook niet en is hun domme blik meteen verantwoord...
Das Auto
Plaats reactie