Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Autoradio Antenne in voorruit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Autoradio Antenne in voorruit

Bericht door ZwedenTransporter »

Ik heb in mijn voorruit een draad lopen die ook in het midden van boven naar beneden zit.
Nu is mij verteld dat dit de antenne is voor de autoradio.
Ik ben nu een autoradio aan het inbouwen en de cd speeld, al is het maar over 1 box dus dat moet ik nog uitzoeken maar de antenneplug kan ik niet vinden die in de radio gaat.
Kan iemand mij opweg helpen ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Autoradio Antenne in voorruit

Bericht door Tinus »

Bij mij zit het aansluitstuk aan de bijrijderskant onderaan dicht bij het dashbord op het raam..
Ff van binnenuit over het dashbord kijken en dan zie je m wel..

Hier sluit je de antennestekker op aan..

Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Autoradio Antenne in voorruit

Bericht door ZwedenTransporter »

Bedankt, ik heb het gevonden en heb nu ook de aansluiting naar de radio gevonden. :jumpklap
Ik moet denk ik een verbindingsstukje halen om de kabel aan de ingang van de radio te kunnen verbinden.
Mooi iets voor morgen, kan ik gelijk de 2e box in orde maken en ik kwam 2 ledjes tegen die los achter het dashbord lagen (hoop ik) dus kan ik daar morgen ook even naar kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Autoradio Antenne in voorruit

Bericht door ZwedenTransporter »

Ik heb een antenne verbindingskabel gehaald en aan gesloten.
De 2 ledjes weet ik niet waar die van zijn, kan er niet achterkomen en zitten niet aangesloten.
Nu de speaker, de rechter speaker blijkt kapot te zijn.
Ik ben geen fijnhoorder, gewoon een muziekje tijdens het rijden is voor ons voldoende dus heb ik een setje speakers gekocht van 4" - 4 Ohm en 60Watt.
Van de kapotte speaker heb ik de stekkerhouder afgehaald en die an de nieuwe gemaakt, stekker er in en hij doet het alleen heel zacht t.o.v. de andere orginele speaker.
Ik heb beiden nieuwe speakers aangesloten.
Met de orginele speakers kon ik hem op ±12 zetten qua geluidsterkte maar met de nieuwe moet ik het geluid over de 30 zetten en dan nog is het geluid niet best
Ben ons te zunig geweest of doe ik wat fout ?
Afbeelding
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Autoradio Antenne in voorruit

Bericht door Paulus »

Kan zijn dat je fader verkeert staat.Hiermee kan je het geluid tussen voor en achter instellen.Dat deze speakers wat "zachter"zijn dan de originele is vrij normaal,ze kunnen meer vermogen hebben,en zijn een iets zwaardere "belasting" voor de radio.
Zorg wel dat je + en- op de speakers goed aangesloten zijn,anders krijg je een fase verdraaiing van 180 graden en zul je geen bass hebben.

succes,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Plaats reactie