Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pulsdraad tbv navigatie

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

pulsdraad tbv navigatie

Bericht door pieter 762 »

Ik rij al ruim 2 jaar met een VDO ms 5000 naar alle tevredenheid. De laatste tijd echter heb ik soms terwijl ik stil sta, dat ie aangeeft dat ik 35 km per uur rij :ie Het rare is dan dat ie meteen weer 0 km aangeeft als ik een beetje het stationair toerental verhoog... Vreemd !
Heb natuurlijk op de navigatie help site gezocht en de meest waarschijnlijke oorzaak is dat de pulsdraad voor de snelheid ergens een slecht contact maakt. Het ligt dus voor de hand dat ik die moet nalopen, en misschien vervangen. Is zoiets te doen ? Iemand ervaring mee misschien ?

Heb een Caravelle 75 Kw van 98.

gr Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: pulsdraad tbv navigatie

Bericht door Wim T4 935 »

Op basis van het stationair toerental verhaal neig ik erna om te denken dat de dynamo en/of accu het probleem verzorgen. Bijvoorbeeld de koolborstels die aan hun eind beginnen te raken, een geoxideerde vverbinding of een accucel die minder wordt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: pulsdraad tbv navigatie

Bericht door j.d.hukema »

Als je een multimeter hebt meet dan eens of bij voldoende bijlaad.Als de motor draaid moet hij minimaal13.6 volt aangeven. Zo niet dan is er iets met de dynamo. Als hij het wel aangeeft dan zou ik de accu even bij een accuboer laten doormeten.Kan ook zijn dat je accu polen geoxideerd zijn Even de accuklemmen er af en met een stukje schuurpapier mooi blank maken .Klemmen het zelfde. Er weer op en met vasaline insmeren[zuurvrij]Als die namelijk geoxideerd zijn geeft hij ook geen goede stroom door.Dit kunnen een paar oorzaken zijn.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Plaats reactie