Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Enkele slijtageindicator mogelijk?

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Enkele slijtageindicator mogelijk?

Bericht door Die Bruine »

Ik kom zojuist van de garage waar ik vier remschijven en de remblokken heb vervangen. De schijven waren bijna op, voorste remblokken ook. Maar achter waren ze vrijwel nieuw. Ik denk 1mm slijtage. De nieuwe blokken hebben achter aan beide zijden slijtageindicatoren. De voorste remblokken zijn anders, daar is er maar 1 met slijtageindicator geleverd. Mijn probleem is nu dat de computer bijft piepen bij contact aan en het handremlampje blijft branden. Is het mogelijk om het systeem voor de gek te houden of alleen naar rechtsvoor te kijken? In vorige topics heb ik kunnen lezen dat je het uit kunt zetten, maar dat heb ik liever niet. Tijdens het monteren zag ik overigens pas dat de kabel linksvoor is afgebroken. Waarschijnlijk ging het lampje daarom branden. Is niet erg, want zoals ik al zei, de schijven waren aardig op, de voorste remblokken ook zeker weten. Alleen achter een beetje zonde. Maar goed, so be it.

De remblokken passen overigens perfect, exact dezelfde vorm. Alleen voor met een enkele slijtageindicator in plaats van links en rechts. EBC Vanbrake Heavy Duty Carbon, speciaal voor bedrijfsbussen. Jammer genoeg kom ik er ook nu pas achter dat ik ook Sharan/Galaxy blokken had kunnen gebruiken. Mocht iemand met 300mm schijven interesse hebben, PD21368 is de code voor de voorste performance remblokken (Sharan). Mocht je de de Carbon Vanbrake willen gebruiken, PDC1368 voor en PDC1285 achter (300mm/294mm). EBC levert ook normale blokken, zelfde nummer, maar dan zonder de 'C'. Als De Brembo's zijn versleten probeer ik wellicht de schijven van EBC.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Enkele slijtageindicator mogelijk?

Bericht door René »

Hallo, helaas is het alles of niets, wat je wel kunt doen is de draad doorverbinden. Dan ben je er ook af. Of inderdaad uitzetten, dan heb je geen problemen meer. Alleen naar links voor en rechts achter laten checken werkt dus helaas niet.

René
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Enkele slijtageindicator mogelijk?

Bericht door Die Bruine »

Mooi, bedankt voor de tip. Ik zal vanavond de kabels strippen en doorverbinden. Dan heb ik nog altijd de indicator rechtsvoor. Achter zullen ze beide wel blijven werken neem ik aan. Mocht iemand overigens EBC Carbon remmen willen bestellen voor 300mm voorschijven, bestel dan PDC (of gewoon PD) 1286. Dit zijn dezelfde remblokken maar dan wel met dubbele indicatoren. Lekker dat ze dit niet in hun catalogus vermelden. Ach jammer dan, de remmen werken. Dan maar geen luxe indicator...
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie