Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toet toeoeoeoeoeoet

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Toet toeoeoeoeoeoet

Bericht door Bikevouwer »

Rijd vanavond richting het dorp, kom over een drempel heen en spontaan begint mijn claxon te loeien dat het een lieve lust is.
Nu kan het zijn dat ik per ongeluk mijn duim even tegen de claxon op het stuur gedrukt heb (haak mijn duim altijd in het stuur)
Langs de kant van de weg even het stekkertje van de claxon los gehaald (rechts voor onder de bumper) en mijn weg vervolgd.Onderweg even de stuur claxon ingedrukt en ik hoorde keurig een relais inkomen en afvallen.
Thuis stekkertje weer vastgemaakt en alles funktioneerde weer naar behoren, wel even gekeken welk relais erin komt als ik de claxon wil gebruiken en dat is nummer 53.
Kan het zijn dat dat relais is blijven plakken toen ik per ongeluk even de claxon had ingedrukt?
Of kan er iets meer aan de hand zijn??
Is relais 53 alleen voor de claxon of worden er nog meer dingen mee in en uit geschakeld ??
grtz vouwer
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Toet toeoeoeoeoeoet

Bericht door Multivan Generation »

Relais 53 is een X-relais of te wel een ontlast relais.
Hiervan kun je er meerdere in de auto hebben..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Toet toeoeoeoeoeoet

Bericht door Bikevouwer »

na een paar daagjes zijn mond te hebben gehouden,was het gisteren weer zover.
Spontaan gaat de claxon een beetje rondtoeteren.
middendeel stuur verwijderd,niets aan te zien.
stuurkolom losgehaald, niets doorgeschuurd en niets raars te zien.
relais komt in en als ik die eruit haal valt ie ook af, niets aan de hand dus.
TOT..............
ik de stekkers van de dubbele toeter omwisselde toen kwam van de bovenste toeter dus de rook eruit zetten, wel wat raars aan de hand dus.
Bovenste toeter heeft dus gewoon af en toe kortsluiting.
Nu heb ik van de bovenste hoorn de stekker losgehaald en rijd nu dus rond met een enkel hoorn de hoge tonen.
Iemand hier die toevallig nog een laagtonige hoorn in de schuur heeft liggen voor mij ??

grtz vouwer
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
patrick 468
Berichten: 354
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
Locatie: Breda

Re: Toet toeoeoeoeoeoet

Bericht door patrick 468 »

heb je een luchthoorn?
Bij mij was dat een tijdje geleden het geval bij mijn luchthoorn (ik had er eentje met 'vaste' luchtpot), mijn claxon deed helemaal nix meer, alles 6x nagekeken, bekabeling, zekering, bij het stuur, etc.
Bleek dat die pot vanbinnen helemaal verrot was, in zo'n pot blijft altijd wat vocht achter, was tie helemaal doorgeroest vanbinnen, heb maar een gewoon toetertje van een tientje gemonteerd.....

ook de originele plaats van de claxon is niet ideaal, in de wielkast.....

:peace
Plaats reactie