Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

vragen over de T4
Plaats reactie
bjorn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008, 21:35

versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door bjorn »

hallo,

ik ben bjorn uit nieuwegein en heb sins 2 weken een t4 uit 2001 de 102pk.
vanavond ging ik ergens inparkeren en zag ik dat ik een heel olie spoor achter gelaten had!!
ik belde natuurlijk gelijk vw service en die man vertelde mij dat mijn versnellingsbak waarschijnlijk kapot is.
Ik vind dit heel vreemt want de bus is vanaf 47000km al in onze familie en heeft nu 157000km gelopen, we hebben er nooit zware aanghangers mee getrokken.

toevallig is de bus een maand gelede voor groot onderhoud bij de vw dealer geweest en denk ik dus dat er gewoon een bout uit gelopen is of zo iets kleins!?

weet iemand mischien of het normaal is dat bij 157000km al de bak kapot is van een auto die het nooit zwaar gehad heeft??

alvast bedankt

groeten bjorn
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door Paulus »

Nee is zeer zeker niet normaal voor een TDI.Is bij de grote beurt de bak ook ververst?Evt. aandrijfhoesjes
vervangen?Misschien vergeten de aftapplug vast te draaien.Normaal kun je nooit in eenmaal je olie kwijt zijn,
of er moet iets kapot zijn gelopen in de bak,waardoor deze is gescheurt.
Ben benieuwd.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door dennisvt4 »

weet niet of het bij een t4 kan maar heb het eens bij een renault(van de werkgever) gehad dat ie alle olie ineens bij het oliefilter eruit persde, was toen wat met de olie druk ofzo
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
bjorn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008, 21:35

Re: versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door bjorn »

bij de grote beurt hebben ze wel de versnellingsbak olie gecontroleerd ik denk en hoop zelf dat ze gewoon die vulplug niet goed vast hebben gedraait want de auto schakelde nog perfect en geen vreemde geluiden dus ik vind het allemaal vreemt
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Tja, Ik vind het ook een vreemd verhaal,


ik denk dat ik uit je verhaal begrijp dat de dealer de auto meegenomen heeft en nu "na inspectie" zegt dat de bak kapot is....

Jammer.... anders kon je even de beschermbak er onderuit halen en kijken of de vulplug er nog in zit.....

Tja, dat een versnellingsbak het niet prettig vindt als de olie eruit is (en dat gebeurt ook niet 1,2,3 via de vul/peil opening) moge duidelijk zijn, maar als jij niets vreemd gemerkt hebt aan het schakelen en geen rare geluiden gehoort hebt.... dan vind ik het ook erg apart dat de dealer nu zegt dat de bak stuk is... (of er moet dus een scheur/gat in het huis zitten)

Als de behuizing stuk is dan vraag ik me af wat er dan gebeurd is, ik heb dit pas één keer meegemaakt, en dat was nadat de aandrijfas losgeschoten was (met de groeten van de verkopende garage die de koppeling vernieuwd had) bij een golf2. (12kant inbusboutjes niet vervangen en DUS niet goed aangedraaid, de garage vond niet dat dit hun fout was....750 gulden armer (bak demonteren van de auto en uit elkaar gehaald om stukje metaal te verwijderen van de behuizing, gat gerepareerd met kneedbaar metaal en bak weer in elkaar en gemonteerd) heeft daarna nog ongeveer 100.000 km gereden en is toen verkocht
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bjorn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2008, 21:35

Re: versnellingsbak olie allemaal er uit gelopen

Bericht door bjorn »

ik zal maandag of dinsdag er bij zijn als de auto de brug op gaat dan maak ik foto`s en zullen we weten wat het nu was een vulplug of een gat gr bjorn
Plaats reactie