Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

raamantenne

vragen over de T4
Plaats reactie
martin1953
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008, 21:11

raamantenne

Bericht door martin1953 »

Beste weetjewellers,

Ik kijk veel op jullie site erg goed, maar had me nog nooit geregistreerd nu net gedaan en ik heb gelijk een vraag.
Sinds kort heb ik slechte ontvangst op mijn autoradio.
Ik heb een t4 102 pk met raamantenne en als ik een losse antenne aan de radio hang werkt hij prima.
Ik denk dat er ergens een antenne versterker zit die kapot is, maar kan niet vinden waar die zit.
Kan iemand mij vertellen waar en of er een versterker in een t4 bus zit?


alvast dank voor reacties

groet

Martin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: raamantenne

Bericht door Multivan Generation »

als je de radio er uit haalt, dan de antennekabel volgen en een beetje om de hoek, rechts is de antenne versterker.
Is een stukje van een cm of 15 en daar heb je hem al.. Als je die kabel verder zou volgen dan kom je nog een vierkant kastje tegen (ong 4 bij 4 cm) en van daaruit een draadje van een cm of 30-40 naar rechts met de aansluiting op de voorruit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
martin1953
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008, 21:11

Re: raamantenne

Bericht door martin1953 »

bedankt peter ik ga nog even met een zaklantaren kijken radio ligt er al uit.
martin1953
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008, 21:11

Re: raamantenne

Bericht door martin1953 »

ik heb even gekeken, maar de antenne loopt vanaf de radio recht naar achteren, en gaat dan verdwijnen in het dubbele schutbord.
Help het als ik het handscheonen kastje eruit haal. Is dit trouwens een bekend probleem dat de versterker stuk gaat?

groet,

Martin
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: raamantenne

Bericht door m.c van den berg »

heb het ook gehad , rechts nabij de voorstijl zit de plakker overgang van draad naar de raamantene. en deze wil wel eens loslaten.
kan gebeuren met de das schoonmaken .
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie