Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geflikt bij de dealer ?

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Geflikt bij de dealer ?

Bericht door johnny van de voorde »

Hey ,

Ik ben naar de dealer gegaan voor mn eerste onderhoudsbeurt. Normaal gesproken zou dit op 30.000 Km moeten gebeuren. Echter op 24.500 Km ging mijn service interval indicatie branden.
Ondertussen had ik 26.000 Km en vandaag is dus volgens de dealer een grote beurt uitgevoerd.
Ik moest de bus omstreeks 08.00 hr binnenbrengen, daar er wel wat werk aan was.
Vandaag was het vrijdag en werd er maar gewerkt tot de middag. Daarna zijn de monteurs naar huis. Kort na de middag mn bus afgehaald bij de dealer. Alles in orde meneer , fijn weekend en tot ziens.
Thuisgekomen kijk ik in het onderhoudsboekje .... niet ingevuld, niet afgestempeld.
Ik zie naar de rechter achterband. Daar ontbrak een ventieldopje. Na de beurt ontbrak dit nog steeds.
Ik controleer de bandenspanning. Normaal rij ik 200 Gr. onder de spanning, dit in verband met de harde vering van de transporter. Wat dacht je ??? Bandenspanning stond nog precies hetzelfde als verleden week !
Ik controleer de motorruimte. Ik zie dat de motorolie wél is vervangen. Dit kan Ik zien aan het feit dat men heeft gemorst met de olie.
Echter, ter hoogte van de oliefilter verwacht je minstens een paar druppels olie, alleen al maar omdat je er zo slecht bij kunt komen, moet je hier wel oliesporen vinden. En ook hier is alles netjes droog, vol met stof. De oliefilter is niet vervangen.
Ik weet niet of dit wel moet met een 30.000 urenbeurt ?
Iemand een idee ???

Maandag mogen ze een boze klant verwachten bij de dealer.
Ik noem de dealer bewust nog niet bij naam. Echter wanneer men mij afscheept zijn ze met mij nog niet klaar en word de dealernaam netjes gepubliceerd ! Ook de lease maatschappij gaat een mail krijgen met de (wan)praktijken van Vo(de)lks -wagen !

Waar zijn ze mee bezig zeg ? Of is een lease wagen maar een lease wagen ? Verdient men hier niet genoeg aan mischien ?

John.

Volkswagen service ???
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door painter »

Zouden ze bij de ANWB dus toch gelijk hebben ??????????.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Henk250 »

Ik heb net een 30.000km beurt aan de bus laten doen,bij de VW garage in Oirschot.
Motorolie
Aftapplug +ring
Interieurfilter
Oliefilter
Koelvloeistof
Ruitensproeiervloeistof
1½ uur arbeid.

Over de zin of onzin van onderdelen of vloeistoffen kun je discussieren,maar bij mijn
weten zijn ze bij de VW garage goed bezig,en is me niks teveel berekent,en ik heb er alle vertrouwen in dat ze het ook daadwerkelijk gemonteerd hebben.


:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Vorige week ook nog bij de dealer gezeten. Had Multivan lampen laten monteren, bumper en lampen zaten er zo scheef aan leek wel een schade bus. 1 uur en 45 minuten zijn ze bezig geweest om de bumper weer goed te hangen.

Vette vingers aan de hemel bekleding bij mijn schuifdak :politie

Oliekoeler vervangen, km stand verkeerd in boekje genoteerd. Beetje natte vingerwerk. Is gekomen nadat ik voor lekkage terug was geweest. toen was de stand ook al verkeerd genoteerd. Heb ik telefonisch contact over gehad en is km stand was dus niet gewijzigd na mijn melding hiervan. Al met al hoop ik niet dat dit structureel is bij de dealers.

Anders breng ik hem straks liever naar een plaatselijke garage.

Heb hierover een gesprek gehad met de directie en ze zouden de volgende keer beter hun best doen.

Zo niet komt hun naam op :wjw
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door johnny van de voorde »

Wat word er normaal gezien vervangen op 30.000 Km ?

John.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Henk250 »

Ik zeg niks meer.


:muur :muur :muur
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door painter »

Jeroen T5 204 schreef:Vorige week ook nog bij de dealer gezeten. Had Multivan lampen laten monteren, bumper en lampen zaten er zo scheef aan leek wel een schade bus. 1 uur en 45 minuten zijn ze bezig geweest om de bumper weer goed te hangen.

Vette vingers aan de hemel bekleding bij mijn schuifdak :politie

Oliekoeler vervangen, km stand verkeerd in boekje genoteerd. Beetje natte vingerwerk. Is gekomen nadat ik voor lekkage terug was geweest. toen was de stand ook al verkeerd genoteerd. Heb ik telefonisch contact over gehad en is km stand was dus niet gewijzigd na mijn melding hiervan. Al met al hoop ik niet dat dit structureel is bij de dealers.

Anders breng ik hem straks liever naar een plaatselijke garage.

Heb hierover een gesprek gehad met de directie en ze zouden de volgende keer beter hun best doen.

Zo niet komt hun naam op :wjw
Jeroen schreef: Vette vingers aan de hemel bekleding bij mijn schuifdak.
Hebben ze je bumper door het dak aangegeven ofzo ?

O, wat zouden ze een slechte aan mij hebben, ik ga tot op het bot.
Heb ook iets lopen mbt spuitwerk, maar ze zijn nog niet klaar met Painter.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Jeroen schreef: Vette vingers aan de hemel bekleding bij mijn schuifdak.
Hebben ze je bumper door het dak aangegeven ofzo ?

@Painter, nee de afwateringsslang van mijn schuifdak was los geschoten. Dus het water liep de bus in :nuts
Tijdens het zoeken van de lekkage zijn ze denk ik bij het dak bezig geweest zonder handsschoenen.

Ze hebben het allemaal schoongemaakt, maar eigenlijk moeten ze zich schamen als ze zo met spullen van een ander omgaan.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door HP Hulscher »

het was dus niet zo raar dat ze 2 naafdoppen hadden gesloopt door ze er op de verkeerde manier af te halen, en het hebben proberen te verbergen door ze met kit past te plakken. Ik mag hopen dat de eerste die ik verloor niet bij iemand door de voorruit is gekomen. De 2de viel er gelukkig op de parkeerplaats af. Allebei aan dezelfde kant. Ik gok dat aan de ene kant een monteur stond, en aan de andere een stagiaire of zo. En ze geven nog steeds niet toe dat het bij hen in de garage gebeurt is. Want iedereen die die wielen eraf haalt kan het wel gesloopt hebben. Alsof ik dagelijks mijn wielen er even af laat halen.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door olle griese »

Geen problemen bij de dealer in Groningen behalve dat ze duur zijn.
Een paar kleine probleempjes die ze tijdens de garantieperiode niet op konden lossen konden ze wel oplossen toen de garantie er net af was en het stond dus op de factuur.
Na een opmerking hierover deden ze helemaal niet moeilijk en werd het er weer afgehaald (foutje zeg maar, t,zijn net mensen)

De mannen die in de showroom lopen heb ik wel problemen mee, te vriendelijk, te slijmerig en achteraf komen ze hun (mondelinge) afspraken niet na.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door painter »

olle griese schreef:Geen problemen bij de dealer in Groningen behalve dat ze duur zijn.
Een paar kleine probleempjes die ze tijdens de garantieperiode niet op konden lossen konden ze wel oplossen toen de garantie er net af was en het stond dus op de factuur.
Na een opmerking hierover deden ze helemaal niet moeilijk en werd het er weer afgehaald (foutje zeg maar, t,zijn net mensen)

De mannen die in de showroom lopen heb ik wel problemen mee, te vriendelijk, te slijmerig en achteraf komen ze hun (mondelinge) afspraken niet na.
Kortom, heb je klachten, gewoon melden bij de verkoper.
Helpt dat niet, direct een briefje naar de directie.

Afbeelding
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dat heb ik dus ook gedaan Painter, gesprek aangegaan met directie. Nu hopen dat ze de volgende keer beter hun best doen. Over het algemeen hebben ze een hekel aan kritiek.

Maar als ik een duure T5 koop, heb ik liever dat ze er netjes mee om gaan :wjw :zodenkikerookover
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door raymondo »

vandaag me bus na 2 dagen weer opgehaald voor 90000 km beurt en wat garantie.. onder andere voor de 2e keer de ruitenwisser motoren van de achterdeuren vervangen. moest 440 ex btw betalen voor de beurt met nieuwe wisserbladen rondom en interieur filter. was volgens vw grote beurt. maar lijkt mij prijzig. remmen en banden waren niet aan de orde. vooraf werd gezegd dat de beurt 325 inlc zou kosten. maar filter en wisserbladen kosten toch geen 200 euro. ik wacht trouwens nog op de factuur met specificatie. iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Henk-1 »

Hoi John,
Ik noem de dealer bewust nog niet bij naam. Echter wanneer men mij afscheept zijn ze met mij nog niet klaar en word de dealernaam netjes gepubliceerd ! Ook de lease maatschappij gaat een mail krijgen met de (wan)praktijken van Vo(de)lks -wagen !
Waar zijn ze mee bezig zeg ? Of is een lease wagen maar een lease wagen ? Verdient men hier niet genoeg aan mischien ?
John.
Ik wil je toch op de huisregels wijzen :politie

Het bedrijfswagen wereldje van VW is klein , en inmiddels is weetjewel overal wel bekend
Weetjewel heeft macht (lees niet => Henk-1, maar weetjewel)
En als je weetjewel als machtsmiddel gebruikt om je recht te halen , ben je verkeerd bezig
Daarvoor is weetjewel niet opgezet, en breng je mij in de problemen (lees hier => Henk-1)
En daar zit ik echt niet op te wachten, het word dan ook gelijk gewist
Zet je wel de dealer naam op weetjewel , dan zijn de consequenties voor jezelf

Ga met de dealer om de tafel zitten , en los daar je problemen op

Wens je veel succ6 , blijf altijd netjes , je vangt meer bijen met honing dan met azijn
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Geflikt bij de dealer ?

Bericht door Donald4Motion »

Dit strookt natuurlijk van geen kant betreft vrijheid van meningsuiting :ie
Als je niks verkeerd mag zegen over een dealer hoezo zou je wel wat goeds mogen zeggen dan?!

een dealer zwart maken is wel het andere uiterste :politie
maar er zal heus wel vaker commentaar geweest zijn over een dealer die met naam en toenaam is genoemd
net zoals er dealers zijn genoemd over positieve zaken.

het is gewoon een beetje :yingyang het ying yang verhaal.
ik vind dat je een dealer best bij naam mag noemen, maar ga niet met modder gooien want daar wordt het niet mooier van :knipoog
Plaats reactie