Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kenteken platen gestolen

vragen over de T4
ed1956
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:34
Locatie: Rozenburg

kenteken platen gestolen

Bericht door ed1956 »

:T44EVER
Zo nu dat weer .
Keteken platen gestolen vanmiddag tijdens een rondje markt.
aangifte gedaan en dan naar het post kantoor om een formulier te halen voor aanvraag nieuwe kenteken.
Volgende week naar Garage ABC in schiedam voor APK en beurt en nog wat kleine dingen maar dan wel zonder kenteken ,nu maar hopen dat hij dan goed gekeurd wordt.
wat moet men nu met die gestolen dingen, een andre T4 stelen, ik HOOP het niet.
ik weet ook niet of het verstandig is om het hier te melden zodat misschien iemand ze tegen komt,waar dan ook.
Ik laat me dag er in ieder geval niet door verzieken.
Groeten Ed
Wees eerlijk en oprecht dan ben je voor mijn echt
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door frank884 »

Ed niet verkeerd bedoeld achteraf is altijd gemakkelijk praten,
maar voor de andere mensen op het forum:
om de kosten en het werk wat je ermee hebt te voorkomen: ik heb die kentekenplaten
zo vast geschroeft dat ze achter onmogelijk te verwijderen zijn
(met kopbouten van binnen de bekledingplaat weg gehaald en vast geschroefd, en toen de bekleding plaat weer erop)
en van voor is dit wat moeilijker met die bumper... daar heb ik grote kruisschroeven ingedraaid en met de boormachine het kruis uit de kop geboord,.. met een tang is het nog mogelijk om ze voor los te halen maar dan moet die een goede tang bij zich hebben.
met schroevendraaier kun je het vergeten.

vaak zitten die platen in een plastic houdertje van de garage, en haal je ze er al zonder enig gereedschap uit, of als er iemand met zijn trekhaak in zit valt de plaat er al uit.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Pim 328 »

Dan kan ik je nu al zeggen dat je auto wordt afgekeurd omdat je tijdelijke platen hebt.
Auto kan pas gekeurd worden als je de nieuwe platen op de auto hebt zitten.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Krijg je zeker ook zo'n 1tje op je kentekenplaat :nuts
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Roger B. (11)61 »

APK kan inderdaad niet als je niet de platen die bij je kentekenbewijs horen (kenteken EN duplicaatnummer) op het voertuig hebt zitten.

Als je niet even veel oude kentekenplaten inlevert als je nieuwe platen haalt krijg je DUs een duplicaatnummer... en een nieuw kentekenbewijs..

Tja, je kunt natuurlijk je platen muurvast monteren...... ik rij al 15 jaar rond met kentekenplaten die "onzichtbaar" bevestigd zijn (dus geen schroeven oid erdoor, maar in zo'n plastic klemraampje) en ben nog nooit een kentekenplaat kwijtgeraakt......

Het is vervelend en er zitten wat kosten aan, maar door die duplicaatnummers en je aangifte hoef jij niet op te draaien voor de overtredingen die de dief met jouw platen begaat....voor de gaik platen had je dan weer het probleem dat je moest aantonen dat jij niet de overtreder was, en bij gebruik op gelijk voertuig met gelijk kenteken was dat best moeilijk.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Dennis 449 »

Even een vraagje over die duplicaatcode:

Ik kocht mijn bus in september 2003, toen bleek dat slagerij de Haas uit Roden de papieren had zoek gemaakt. Dus werden er door de tussendealer nieuwe papieren aangevraagd bij de RDW. Op de papieren staat nu duplicaatcode 01, terwijl mijn originele kentekenplaten tot op heden wel op de bus zijn blijven zitten, dus zonder duplicaatcode. De bus is sindsdien steeds goedgekeurd. Klopt dat?

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Wim T4 935 »

Dennis 449 schreef:Even een vraagje over die duplicaatcode:

Ik kocht mijn bus in september 2003, toen bleek dat slagerij de Haas uit Roden de papieren had zoek gemaakt. Dus werden er door de tussendealer nieuwe papieren aangevraagd bij de RDW. Op de papieren staat nu duplicaatcode 01, terwijl mijn originele kentekenplaten tot op heden wel op de bus zijn blijven zitten, dus zonder duplicaatcode. De bus is sindsdien steeds goedgekeurd. Klopt dat?

Groeten
Nee dat klopt niet, de duplicaatcode dient op beide aanwezig te zijn. Jouw bus mag zo niet worden goedgekeurd. Een uitgebreide controle enroute waarbij de belasting douane etc aanwezig zijn zal een behoorlijke bekeuring opleveren.

Het is overigens niet uniek, ik heb het al een aantal malen vaker gezien/gehoord ook bij mede wjw'ers.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door robinh »

Let op ;ik ben vorig jaar door alleen de politie gekontroleerd in het haven gebied van amsterdam en bleken papieren en kentekenplaten niet overeen te stemmen,er mankeerde een 1 op de platen.
de vorige eigenaar had nieuwe papieren aangevraagt maar niet de kentekenplaten vernieuwd.
NOOOOOOOOOIIIIIIIIT op gelet dus want mij was daar niets van bekend.
Resultaat 130 Euro boete !!!!!!! en dan was de douane of belastingdienst er nog niet eens bij.
Ook na het indienen van een verweerschrift bleef de boete gewoon staan!!
Dus controleer je DUPLICAAT CODE
groeten uit soest
Robin
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Pim 328 »

De duplicaat code controleren is bij de Apk geen controle punt meer.
Wel de duplicaat code controleren met de papieren en het raadpleegscherm, dit moet overeen stemmen met elkaar.

Op de kentekenplaten hoeft de code niet te kloppen voor de apk, wel voor de wet dit is een politie taak en dus geen taak meer voor de RDW.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
(con)standkachel
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 mei 2007, 23:17
Locatie: Rotterdam

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door (con)standkachel »

ed1956 schreef::T44EVER
wat moet men nu met die gestolen dingen, een andre T4 stelen, ik HOOP het niet.
Het schijnt dat dit vak gedaan wordt door lui die tanken zonder te betalen.
Dehler Profi GL
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Roger B. (11)61 »

En daarom is het dus zo belangrijk dat je zsm aangifte doet na het ontdekken van de vermissing van de platen. Als die onverlaten hun misdrijf/overtreding plegen NA de aangifte kun je dus aantonen dat jij het niet geweest bent en hoef je niet voor de schade op te draaien.


Zoals gezegd, duplicaatcode op kenteken en platen moet gelijk zijn...

Wel beetje absurd dat je wel de code op papieren en platen moet vergelijken met het raadpleegscherm maar de auto er dan niet op afgekeurd wordt.... en dan nog, dan meld je het niet juist zijn van die code toch aan de eigenaar?? beide niet gebeurd bij Dennis blijkbaar :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Multivan Generation »

en daarom woon jij in Duitsland? :lach :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Thé Vier »

Raar maar waar.
Als je een nieuwe auto koopt, nieuw of gebruikt, controleer altijd je kentekenplaten.
Je zult niet de eerste zijn, die een nieuwe auto ophaalt uit de garage en waarbij de kentekenplaten niet correct zijn.
Wat voorkomt, is dat voor en achter niet hetzelfde zijn, doordat letters en/of cijfers zijn omgedraaid.
Of twee geheel andere kentekenplaten, behorende bij een ander voertuig.
En dan heb ik het nog niet over 1tjes e.d.
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door Tvier »

Ik las vanochtend dat deze regeling komt te vervallen in de tweede helft van dit jaar.
Op de volgende link http://www.netpolis.nl/netpolis/nieuwsb ... _2008.html, onderaan de pagina.
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
ed1956
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:34
Locatie: Rozenburg

Re: kenteken platen gestolen

Bericht door ed1956 »

:T44EVER :gekte :gekte :gekte
Zo Kenteken weer binnen.
Dus snel naar ABC in schiedam ,met kenteken platen zodat hij hem gelijk af kan melden dan heb ik twee vliegen in een klap is hij ook weer voor een jaar gekeurd.
dus aan gekomen daar platen er op en hup weer veilig Km maken.
Rob bellen met rdw en klaar was het binnen 10 minuten.
kost wel iets maar dan heb je weer een mooie bus van nu bijna 16 jaar oud met 207000 km
oja wat is er met die oude ketekens gebeurd??
nou zal ik jullie even snel zeggen er is mee getankt en vervolgens heb ik precies een week later een deurwaarde bevel .
gelukkig heb ik me proces verbaal.
Ed
Wees eerlijk en oprecht dan ben je voor mijn echt
Plaats reactie