Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brief over probleem
Brief over probleem
dit heb ik naar sbs das je recht gemaild heeft iemand hier iets op te zeggen ?
vind dat ik niet goed behandelt word en denk er over de auto maar weg te doen
Ik heb in juni 2007 een nieuwe Volkswagen Transporter T5 geleverd gekregen .
Die ik gekocht had bij auto bedrijf ...... .......Vw dealer .
Deze auto is voor zien van een 174 pk motor met automatische versnellings bak .
Na ongeveer 3 weken kwamen er trillingen in de auto , ben toen naar de dealer geweest maar deze had het erg druk .
Ben toen naar de Banden specialist geweest in Almere deze constateerde dat er twee velgen niet rond waren .
de auto is toen voorzien van vier nieuwe Michelin banden dat probleem is toen opgelost .
Toen op vakantie geweest met de auto met de caravan er achter .
In augustus weer terug van vakantie gekomen reed ik weer een week of twee in de auto toen ik ondekte dat dat de auto schokte .
Het lijkt net of de carburateur verstopt zit .
Heb toen contact gezocht met de dealer heb daar een afspraak gemaakt en deze heeft met de auto gereden en heeft de computer van de auto uitgelezen .
En dit op een memory stick naar de importeur gezonden dit was omstreeks september 2007 .
Begin november 2007 werd ik gebeld door de dealer en deze vertelde mij dat het probleem in de software van de versnellings bak zit .
Inmiddels jan 2008 contact gehad met de dealer en deze wist nog niets , deze adviseerde mij contact op te nemen met de importeur .
Daar konden ze mij niet verder helpen verwezen mij weer naar de dealer deze zij mij dat hij niets voor me kon doen en dat ik alleen maar kon afwachten .
In maart heb ik weer contact op genomen met de importeur Pon in Leusden deze heeft na een tel gesprek van een half uur mij gezegd weer contact met de dealer op te nemen ,
Want het schokken is erger geworden en ik vind het on acceptabel hoe deze auto rijdt maar zowel de dealer als de importeur kan het niet zo veel schelen het enige wat ze zeggen is de auto rijd toch .
Ik vind dat ik niet goed geholpen word want iedere keer wanner de auto schokt is er irritatie deze auto kost 37.000 euro inclusief BTW dat vind ik een heleboel geld .
Zeker omdat ze mij niet kunnen zeggen waneer en of het goed gaat komen met de auto .
woensdag 9 april heb ik met de werkplaats chef een proef rit gemaakt en deze beaamde mijn klacht en vond het ook niet acceptabel .
En heeft toen een colega opdracht gegeven een melding te maken naar pon de importeur ik heb toen de auto bij de dealer gelaten en gezegd dat ze een week de tijd kregen om te zorgen voor een oplossing .
Maar de man bij de dealer zij dat hij er op dat moment niets aan kon doen dat wachten is op een software up date daar zijn ze nu proef mee aan het rijden bij de vw fabriek .
En ze weten nog niet of de nieuwe soft ware het gewenste resultaat op levert , en weten ze dus ook niet wanneer het komt kan nog wel even duren .
Maar aangezien ik een bedrijf heb in fietsen heb ik een bus nodig heb de dealer gevraagd om een leen auto tot dat mijn auto naar behoren functioneerd dit weigeren zij mij omdat mijn auto niet stuk is .
Maar ze kunnen mij ook niet vertellen wanneer en of het goed komt ik wacht nu al 8 maanden en begin er nu een beetje van te balen .
Wat ik zou willen is dat ze mij vervangend vervoer aanbieden tot mijn auto echt goed is en als het niet goed komt wil ik mijn geld terug maar sta op dit moment met mijn rug tegen de muur .
Heb ook al de directeur van het bedrijf gesproken en deze wil niets voor mij doen ik ben erg teleur gesteld in deze garage en hoop dat jij me kunt helpen .
Om misschien dingen voor elkaar te krijgen die mij op dit moment niet lukken .
Want ben ten einde raad.
groet Peter B
vind dat ik niet goed behandelt word en denk er over de auto maar weg te doen
Ik heb in juni 2007 een nieuwe Volkswagen Transporter T5 geleverd gekregen .
Die ik gekocht had bij auto bedrijf ...... .......Vw dealer .
Deze auto is voor zien van een 174 pk motor met automatische versnellings bak .
Na ongeveer 3 weken kwamen er trillingen in de auto , ben toen naar de dealer geweest maar deze had het erg druk .
Ben toen naar de Banden specialist geweest in Almere deze constateerde dat er twee velgen niet rond waren .
de auto is toen voorzien van vier nieuwe Michelin banden dat probleem is toen opgelost .
Toen op vakantie geweest met de auto met de caravan er achter .
In augustus weer terug van vakantie gekomen reed ik weer een week of twee in de auto toen ik ondekte dat dat de auto schokte .
Het lijkt net of de carburateur verstopt zit .
Heb toen contact gezocht met de dealer heb daar een afspraak gemaakt en deze heeft met de auto gereden en heeft de computer van de auto uitgelezen .
En dit op een memory stick naar de importeur gezonden dit was omstreeks september 2007 .
Begin november 2007 werd ik gebeld door de dealer en deze vertelde mij dat het probleem in de software van de versnellings bak zit .
Inmiddels jan 2008 contact gehad met de dealer en deze wist nog niets , deze adviseerde mij contact op te nemen met de importeur .
Daar konden ze mij niet verder helpen verwezen mij weer naar de dealer deze zij mij dat hij niets voor me kon doen en dat ik alleen maar kon afwachten .
In maart heb ik weer contact op genomen met de importeur Pon in Leusden deze heeft na een tel gesprek van een half uur mij gezegd weer contact met de dealer op te nemen ,
Want het schokken is erger geworden en ik vind het on acceptabel hoe deze auto rijdt maar zowel de dealer als de importeur kan het niet zo veel schelen het enige wat ze zeggen is de auto rijd toch .
Ik vind dat ik niet goed geholpen word want iedere keer wanner de auto schokt is er irritatie deze auto kost 37.000 euro inclusief BTW dat vind ik een heleboel geld .
Zeker omdat ze mij niet kunnen zeggen waneer en of het goed gaat komen met de auto .
woensdag 9 april heb ik met de werkplaats chef een proef rit gemaakt en deze beaamde mijn klacht en vond het ook niet acceptabel .
En heeft toen een colega opdracht gegeven een melding te maken naar pon de importeur ik heb toen de auto bij de dealer gelaten en gezegd dat ze een week de tijd kregen om te zorgen voor een oplossing .
Maar de man bij de dealer zij dat hij er op dat moment niets aan kon doen dat wachten is op een software up date daar zijn ze nu proef mee aan het rijden bij de vw fabriek .
En ze weten nog niet of de nieuwe soft ware het gewenste resultaat op levert , en weten ze dus ook niet wanneer het komt kan nog wel even duren .
Maar aangezien ik een bedrijf heb in fietsen heb ik een bus nodig heb de dealer gevraagd om een leen auto tot dat mijn auto naar behoren functioneerd dit weigeren zij mij omdat mijn auto niet stuk is .
Maar ze kunnen mij ook niet vertellen wanneer en of het goed komt ik wacht nu al 8 maanden en begin er nu een beetje van te balen .
Wat ik zou willen is dat ze mij vervangend vervoer aanbieden tot mijn auto echt goed is en als het niet goed komt wil ik mijn geld terug maar sta op dit moment met mijn rug tegen de muur .
Heb ook al de directeur van het bedrijf gesproken en deze wil niets voor mij doen ik ben erg teleur gesteld in deze garage en hoop dat jij me kunt helpen .
Om misschien dingen voor elkaar te krijgen die mij op dit moment niet lukken .
Want ben ten einde raad.
groet Peter B
Re: Brief over probleem
Typisch geval van kassie-muur.
Ik neem aan, dat je een rechtsbijstand verzekering hebt ?
Zet je tanden er in, en ga tot op het bot met alle toeters en bellen.
Ik wens je veel succes, en laat je niet als een mak lam afslachten.
Waar zijn de Frits Bommen / Pieter Storms van deze tijd ?
Ik neem aan, dat je een rechtsbijstand verzekering hebt ?
Zet je tanden er in, en ga tot op het bot met alle toeters en bellen.
Ik wens je veel succes, en laat je niet als een mak lam afslachten.
Waar zijn de Frits Bommen / Pieter Storms van deze tijd ?
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
-
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Re: Brief over probleem
Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu wel.
Ik had elke week aan de telefoon gehangen.
Ik had elke week aan de telefoon gehangen.
Fred
Re: Brief over probleem
Weg doen in geen geval. Je hebt een auto gekocht en die moet naar behoren functioneren. Je lijdt nu schade door een niet functionerende auto en dat zou niet moeten mogen. Als je de auto nu weg doet dan schrijf je ook veel te veel af, ook dat is schade.
In ieder geval zou ik de dealer nu schriftelijk manen om de zaak te gaan repareren. Dat wil zeggen een aangetekende brief sturen met daarin een kort en zakelijk feitenrelaas, data van gesprekken, toezeggingen etc. etc.
Vervolgens stel je een redelijke termijn waarbinnen het probleem opgelost moet zijn. Ook zou je in die brief moeten vermelden dat je ze bij uitblijven van tegemoetkoming of reparatie in gebreke stelt en zal overgaan tot ontbinding van de koop er vordering van schadevergoeding door omzetverlies etc. etc.
Inderdaad een leuk kluifje voor de rechtsbijstandsverzekering. Onthoud: bij geschillen is bellen makkelijk maar aangetekende brieven zijn altijd beter.
In ieder geval zou ik de dealer nu schriftelijk manen om de zaak te gaan repareren. Dat wil zeggen een aangetekende brief sturen met daarin een kort en zakelijk feitenrelaas, data van gesprekken, toezeggingen etc. etc.
Vervolgens stel je een redelijke termijn waarbinnen het probleem opgelost moet zijn. Ook zou je in die brief moeten vermelden dat je ze bij uitblijven van tegemoetkoming of reparatie in gebreke stelt en zal overgaan tot ontbinding van de koop er vordering van schadevergoeding door omzetverlies etc. etc.
Inderdaad een leuk kluifje voor de rechtsbijstandsverzekering. Onthoud: bij geschillen is bellen makkelijk maar aangetekende brieven zijn altijd beter.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Re: Brief over probleem
Als het een softwareprobleem is: laat ze er dezelfde software in zetten als bij de mijne, 174/aut./2005. Ik heb er géén last van...
Re: Brief over probleem
Ik heb er ook geen last van ook een 174pk aut (2005) Zeker gekocht bij een almeerse dealer, ik heb daar niet zulke goede ervaringen mee
Re: Brief over probleem
hoi peter
uit almere nee ik heb hem niet in almere gekocht ,
jij hebt er geen last van kan ik eens met jou mee rijden ?
groet
uit almere nee ik heb hem niet in almere gekocht ,
jij hebt er geen last van kan ik eens met jou mee rijden ?
groet
Re: Brief over probleem
ik woon in kruidenwijk en jij?peter T5 schreef:waar woon je in almere
Re: Brief over probleem
peterb schreef:ik woon in kruidenwijk en jij?peter T5 schreef:waar woon je in almere
Re: Brief over probleem
waar heb jij de auto gekocht?
Re: Brief over probleem
Ik ga morgen eind van de middag of begin van de avond tanken bij de esso, we kunnen dan wel eventueel een stukkie hoge ring pakken.