Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help deur op slot

vragen over de T4
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Help deur op slot

Bericht door lipjans »

Heren,
Ik heb het volgende probleem. Er zat een probleem in de centrale vergrendeling. Elke keer als ik de deur handmatig bedien, hetzij van binnen of vanaf de buitenzijde, gaat de deur weer automatisch in het slot. Dit had ik verholpen, maar nu wordt de deur nier meer vanaf de binnenzijde bediend met het stangetje dat het slot moet ontgrendelen. Vanaf de buitenkant wil dit ook niet meer. Wie kan mij vertellen hoe ik de deur nou nog kan openen zonder al te veel schade aan te richten. Ik kan natuurlijk de binnenkleding helemaal stuk zagen, maar dit is wel het laatste dat ik wil. Ik heb nog maar 1 week voordat ik op vakantie ga, dus graag z.s.m. een oplossing voor mijn probleem.

Richard
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Help deur op slot

Bericht door stijnh »

ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als iemand anders hier op het forum
ik heb hetzelfde probleem ook al gehad, het is gewoon een veertje dat kapot is en daardoor valt het slot op slot als je eraan komt door het eigen gewicht van het stangetje.
je had er ofwel zelf een veertje moeten insteken (zoals ik gedaan had en dat gaat nog steeds) of het slot vervangen

opend de deur niet mee met de andere deur via de centrale vergrenderling?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Re: Help deur op slot

Bericht door lipjans »

Hallo Stijnh
De deur gaat wel mee open met de centrale vergrendeling, maar ik krijg hem niet uit het mechanische slot. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet.
Richard
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Help deur op slot

Bericht door stijnh »

leg anders eens uit wat het probleem was in het begin en wat je er juist aan gedaan hebt

als je nu via de centrale vergrendeling het slot opent en dan probeert om de deur via de klink binnen of buiten te openen voelt het dan aan alsof de deur nog op slot is? (en dat de klink precies niet aangrijpt?)

laat maar iets weten misschien heb ik een oplossing maar het zal moeilijk worden want om de binnenbekleding te verwijderen moet normaal de deur open zijn
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Re: Help deur op slot

Bericht door lipjans »

Stijnh
Ik heb het slot eruit gehaald en deze eens goed bekeken. Ik heb hem eerst getest zonder weer in de deur te monteren en toen werkte hij gewoon. Nadien alles weer ingebouwd en weer getest. Ook toen werkte alles weer nomaal. Wat wel was afgebroken was een klein kunststof busje die er voor zorgt dat asje voor het openen van de deur vanaf de binnenzijde op zijn plaats houd. Dit heb ik op een andere manier weer opgelost, maar ik heb nu het vermoeden dat deze toch is losgeschoten en zodoende kan ik hem vanaf de binnenzijde niet meer openen. Dit heb ik gecontroleerd door de kunststof opener te verwijderen en dan zie je het rubberen afdichting. Hierachter zit het asje dat verbonden moet zijn met het slot. Dit is nu niet meer het geval en zodoende krijg ik de deur niet meer los zowel van binnen als van buiten.
Richard
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Help deur op slot

Bericht door Multivan Generation »

is het bij een schuifdeur of bij een voorportier dat je dit probleem hebt?
Paneel verzagen lijkt even op schuifdeur..

Een tijdje terug was er een forumlid uit Duitsland waar ik toevallig langs ben geweest en die had hetzelfde. Daarbij lag het toen uiteindelijk aan het lipje van het kinderslot, dat verkeerd stond en voor wat problemen zorgde...
Ik heb toen vanaf de binnenzijde de afdekplaat (caravelle) gedemonteerd en de stangetjes wat gerommeld totdat de deur openschoot.

En anders de houten plaat even demonteren :knipoog imbus maatje 5
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Re: Help deur op slot

Bericht door lipjans »

Het is de deur aan de bestuurders zijde. Deze is niet meer te openen.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Help deur op slot

Bericht door stijnh »

er is mij iets nog niet duidelijk: als de anderen deuren open zijn (da zou het slot via de cv moeten op zijn) en als je dan probeert om de deur van buiten te openen voelt het dan alsof de deur op slot is?
ik denk dat ik weet welk plastiekje kapot is maar dat dient alleen voor de binnenklink
de buiten klink zit rechtstreeks op het slot, dus het moet iets anders zijn

als je mij het antwoord op mijn geeft kan ik hopelijk iets meer zeggen
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Help deur op slot

Bericht door m.c van den berg »

Hoi Richard

vriend had deze euvel ook.

kan je wel het telf nr geven van die jongen
Laatst gewijzigd door m.c van den berg op 20 apr 2008, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Help deur op slot

Bericht door azzie »

Done :)
Laatst gewijzigd door azzie op 20 apr 2008, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Help deur op slot

Bericht door harry t5 191 »

Nee dat is niet slim! :muur :muur :muur :muur
Zo breng je alleen mensen op rare ideeen. :alarm

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Help deur op slot

Bericht door Roger B. (11)61 »

a) ik ben ook geen voorstander van het publiceren van inbraakmogelijkheden (maar daarin ben ik een van de weinigen blijkbaar gezien de reacties die ik kreeg in het topic over de mogelijkheid bij de achterklep.....)

b) ik denk dat het verwijderen van de deurgreep op de hier omschreven manier voor de gemiddelde inbreker te omslachtig en tijdrovend is..... denk dat een raampje eerder op de lijst staat om te sneuvelen of er een betere (snellere) manier bekend is bij het ambachtelijk gilde der auto-ontvreemders.......

Bij mij was het inderdaad de schuifdeur EN ik rij geen grijs-dubbelcabine (maar geel) dus de schuifdeur is in mijn bus volledig bereikbaar van binnenuit....

Ik ken de slotconstructie van de voorportieren niet, maar het klinkt alsof er iets van bedieningsstangetjes niet meer vast zit waardoor OF het slot niet ontgrendeld wordt, OF het slot niet geopend wordt door de klink.

Ik neem aan dat je het ook al geprobeerd hebt met de sleutel? dan zal het dus wel in het openen vna het slot zitten.

Ik denk dat je moet proberen of je de deurbekleding ver genoeg los kunt krijgen om te kunnen proberen of je met een stangetje oid kunt hengelen om het slot toch nog te openen... hoedanook een k-karweitje denk ik....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Help deur op slot

Bericht door m.c van den berg »

sorry voor wat ik heb geschreven, was alleen en heb het toen geschreven. als mijn vrouw het na had gelezen was het niet geplaatst.
dit is de beperking die ik van af 2004 over hebt gehouden , door balk op hooft {47kg} vanaf 4 meter hoog uit vrachtwagen {vlees lossen} balk was 4,5 meter lang . lang verhaal.

Hij wil zich daar niet achter verschuilen, en daarom thuis ook vele foute dingen. maar ik weet daar mee om te gaan {jannie}

Nog maals SORRY.

Azzie wil jij het de kopie dan ook weg halen, al vast bedankt
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Help deur op slot

Bericht door harry t5 191 »

Okay, het zij jullie vergeven!!!!!! :toppie

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Help deur op slot

Bericht door Roger B. (11)61 »

Och, valt niet veel te vergeven he.... iedereen mag zijn eigen inzichten hebben en als je elkaar dat niet kwalijk neemt hoef je ook niets te vergeven :knipoog

Vervelend verhaal van die balk....als ik dat stukje zo lees mag je blij zijn dat je er nog bent..... fors gewicht om van die hoogte op je pan te krijgen :groteogen. Ik nam en neem je niets kwalijk hoor.

Hoe zit het inmiddels met het portier van de topic-starter??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie