Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

controle belastingdienst ombouw camper

vragen over de T4
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door JAN 751 »

Dit soort controle hebben wij hier ook gehad en wel voor auto s die geschorst waren, en gebruikt werden voor de cross. dan willen ze wel even weten of hij werkelijk van de weg is. Hij is toen gewoon naar het adres gegaan waar ze gestald waren. Dus ze willen van de campers ook wel even weten of er na de keuring niets veranderd is. Maar je hoeft er echt niet voor thuis te komen van je werk dan gaat hij daar maar naartoe. :bonk :bonk
Gebruikersavatar
L.K.B.
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:32

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door L.K.B. »

zijn vast oplichters wand de belastingdienst komt zeker niet op zaterdags dus pas maar goed op je busje.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door Oskar 725 »

Waakzaamheid is dus geboden, hoewel het bekend is dat er dergelijke controles door de belastingdienst gehouden worden en zeker niet onrechtmatig zijn.
Vertrouw je de zaken niet vraag dan, zoals Dick al schreef, om een legitimatie en controleer bij de dienst of het allemaal wel in orde is. :groteogen :kijkt
Groet, Oskar.
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door Die Bruine »

Onze bus is omgebouwd voor rolstoelvervoer. Vorige maand zijn ze ook bij ons langs gekomen. Ik was niet thuis dus mevrouw heeft geopend. De beste man vroeg ook of hij de bus mocht zien. Hij was alleen wel in een normale wagen, niet 1 van de douane. Ik vond het achteraf wel wat vreemd. Ik heb zijn naam, maar geen telefoonnummer. Alleen een correspondentie adres. Ik hou de bus zo en zo goed in de gaten, maar nu extra. Ik moet wel zeggen dat het in dezelfde week was dat ik om een gereduceerd tarief voor de motorrijtuigenbelasting vroeg. Heb ik inmiddels binnen. De beste man begon overigens wel over het ontbreken van een tussenschot. Het was hem nog niet doorgedrongen dat de rolstoel even was vervangen door een passagiersstoel. Ik heb in elk geval nog geen brief ontvangen. Vreemde actie, daar ik in december al een schrijven van de douane heb ontvangen.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door j.d.hukema »

Wat ze vaak doen is er op letten of de vrouw alleen thuis is.Ze hebben dan een soort overbluffing taktiek ,Maar duidelijk maken dat hij maar terug moet komen als je zelf thuis bent.Of maak een afspraak.Maar niet zo maar binnen laten en in je auto laten kijken.Als je een afspraak gemaakt hebt dan kan je controleren of het wel klopt bij de belastingdienst.En helemaal als ze niet in een herkenbare auto rijden dan type en nummer noteren en naar de politie gaan dat je het niet vertrouwd. Zij kunnen zo zien of het klopt.Er word regelmatig op deze manier ingebroken en spullen ontvreemd.Ze kijken wanneer je wel en niet thuis bent en doe altijd je deur op het nachtslot.Ook al ga je meer even weg.Hier in Groningen weten we dat er ingebroken wordt als de mensen even naar de supermarkt gaan.Het zelfde telt voor je auto.
Ze vragen mag ik even in je auto kijken en dan zien ze gelijk wat voor alarm er op zit of wat voor beveiliging. En laat ze ook niet onder de motorkap kijken ze zien dan of er een startonderbreker op zit.En later halen ze de auto leeg of hij is weg.Maar nogmaals ik wil niet zeggen dat het van de belastingdienst niet klopt maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn.Je kan bij de politie en je verzekeringsmaatschappij een lijst krijgen wat je kunt doen en waar je op moet letten.En maakt het bekent bij de beslasting dienst dan zullen zij een waarschuwing uit doen gaan als het niet klopt.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Busman
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2007, 09:10
Locatie: Almelo

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door Busman »

Hoi PFFFFFFFFFF...........
De belastingcontrole is vandaag weer geweest.
Eerst belde die vorige week,maar ik had gezegd dat ik vandaag weg zou zijn.
Ik was er vanavond net weer toen de telefoon ging.
De beste man had de bus aan de straat zien staan en vroeg of het nu gelegen kwam.
Ik liet hem komen en hij maakte een paar foto's van het interieur.
Alles was nu wel goed ( bankopberg ruimte/keukenkastje vast) ez.
Ik vroeg hem wat ze met de foto's gingen doen waarop hij andwoorde dat ze in het argief gingen.
Wand zei die als je ooit een keer door een douane wordt aangehouden hebben wij al foto's.
Ïk had wel zijn nummer nagetrokken en het bleek inderdaat wel van de belasting te zijn.
Ik vind het zelf een vreemd verhaal maar ik ben blij dat ik er nu vanaf ben.
nu maar lekker gaan genieten van mijn bussie :ikrij
bedankt voor jullie reacties :klappen
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door Die Bruine »

Ik heb inmiddels ook bevestiging dat de beste man echt bij de Douane werkt. Zij kregen die week een melding binnen over de bus. Kennelijk controleren ze nu dan ook echt streng. Wel een beetje vreemd. In december heeft de douane namelijk al goedkeuring gegeven voor verwijdering van het tussenschot. Ach ja, vreemde gasten.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door robinh »

deze reactie is voor DIE BRUINE!!!
Ik las dat jij je bus hebt omgebouwd voor invaliden vervoer.
Hier ben ik momenteel ook mee bezig en kan wel nuttige tips gebruiken.
De stand van zake is alsvolgt;
Ik heb de ontheffing van de douane/de d.c. is er uit en hiervoor is in de plaats gekomen ,een tweezitsbank en losse stoel.
Ik kan tips gebruiken over GOEDE GOEDKOPE OPRIJPLAAT-VERLENGDE GORDELS voor passagier in elecktrische rolstoel(totaalgewicht 246 kg)-en advies over de te gebruiken bevestigingssystemen zoals spanbanden of de DELTA POOT.
Ook ben ik heel benieuwd naar de keuring en wat deze inhoud.
Hopelijk word ik hiervan wat wijzer

bvd robin
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door richie »

Hoi Robinh,

Aan het vervoer van een passagier in een rolstoel zijn nogal wat eisen gesteld.

Kijk eens op http://www.vastisbeter.nl. Daar weten ze alles van vastzetsystemen en goedgekeurde rolstoelen. Vraag bij de fabrikant van de rolstoel na of deze geschikt is voor het beoogde vervoer.

Ik heb ervaring dat vrijwel iedereen verklaarde dat de rolstoel van mijn vrouw veilig was voor rolstoelvervoer. Gelukkig dacht de rechter daar anders over en is onze auto nu aangepast.

Groeten,

Richie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: controle belastingdienst ombouw camper

Bericht door Die Bruine »

Hier kan ik je jammer genoeg niet bij helpen. Ik heb mijn oprijplatform na bijna een jaar zoeken eindelijk op Markplaats kunnen kopen. Tja of € 1100,- nogwat aftikken bij de aanpasser. Wat betreft goedgekeurde stoelen of bevestigingsmateriaal, dit is voor particulieren niet verplicht. Taxi's moeten het nieuwe slede systeem hebben, wat echt niet veiliger is. Wij hebben gewoon een rail in de bodem. En zoals ik al zei, later zelf een oprijplatform in gebouwd. Voorheen gebruikten wij ook oprijplaten.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie