Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3 de remlicht in spoiler boven achterruit

vragen over de T4
Plaats reactie
Moos
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:00

3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Moos »

Beste weetjewellers,
Ik ben op zoek naar het 3de remlicht wat geplaats is in een spoiler boven de achterruit van mijn T4. De spoiler is in prima conditie maar het remlicht heeft vol met water gestaan. Het is een spoiler van Kamei en volgens de lokale VW dealer is het remlicht niet meer leverbaar. Misschien is er iemand die een adres heeft / weet waar ik het remlicht nog kan kopen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Multivan Generation »

misschien http://www.kamei.de???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Moos
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:00

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Moos »

Hallo Peter,
Daar ben ik ook al bezig geweest echter zonder succes. Ik kan daar wel een complete spoiler bestellen, maar dat is zeker niet de bedoeling.
Bedankt, ik wacht nog even af of er nog iemand anders iets weet.

Moos.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Johan191 »

De interne componnenten van je remlicht zijn dus naar de knoppen. Is het niet mogelijk om de interne electronica te vervangen van je remlicht ? Persoonlijk zou ik dat eerst proberen.
Moos
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:00

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Moos »

Hallo Johan,
Bedankt voor je reactie. Het is een goed plan om dat eerst eens goed te bekijken. Ik weet niet of ik het armatuur ongeschonden open en dicht kan maken. Niet geschoten is altijd mis.

Groet, Moos.
Moos
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:00

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Moos »

Johan, nog even een vraag over de interne electronica. Heb je enig idee waar ik dat dan kan kopen. Ik heb er namelijk erg weinig ervaring mee.

Groet, Moos.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Johan191 »

Moos, wanneer je het remlicht uit de spoiler kunt krijgen en je krijgt het voor elkaar het remlicht verder te demonteren dan kun je waarschijnlijk ook wel bij de Leds komen.
Aangezien je zelf al aangeeft dat je weinig ervaring hebt met de electronica is een beetje hulp van iemand die er wel kennis van heeft goed bruikbaar.
Wat je op dat moment ook kunt doen is naar een electronica onderdelen winkel gaan. Het kan zijn dat er 12 Volt's Leds inzitten, maar het kan ook een lagere spanning zijn, (dan staan ze serieel) Dit zal waarschijnlijk wel het geval zijn omdat het remlicht het helemaal niet meer doet.

Je moet kunnen meten of een led kapot is of dat er met de bedrading wat mis is. Een multimeter is dan onmisbaar.
Misschien zit er wel een extra zekering richting het remlicht en is die kapot gegaan als gevolg van de kortsluiting.
Hoe dan ook, meten is weten en dan heb je echt een multimeter nodig en moet je weten waar je mee bezig bent om de oorzaak te traceren.
Suc6
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Rotor »

Even ter aanvulling 12 Volt led's bestaan er niet, een led werkt naar gelang het type tussen de 2 en 4 volt, dus om hem te laten werken op 12 volt moet er een weerstand tussen.....ik zou het licht loshalen en kijken wat er mis is.....en weet je zeker dat er led's inzitten? en zoek je bepaalde leds dan heb ik die wel voor jouw...mvg Ton.
Moos
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 17:00

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door Moos »

Johan en Ton,
Alvast bedankt voor de gegeven raad en advies.

Groet, Moos.
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door kenny367 »

Hoi Moos,

heb precies hezelfde gehad van KAMEI waar water in is gekomen.
Opgelost door een waterdichte ledstrip in gemaakt te hebben. Ik heb de unit met een dremel netjes open gesneden. de oude ledjes die op een printplaat zijn gemonteerd waren in zijn geheel geoxcideerd. De ledstrip die waterproof is, heb ik erin gelijmd. Neem even contact met diegene die op marktplaats adverteerd, zoek dan onder ledstrip. Ik heb er een die wit is en als hij brand is tie rood.

Ik rij al ruim een jaar ermee en ben erg tevereden met deze oplossing.

succes John
Groetjes, John
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door kenny367 »

O ja Moos, ik heb hem van Jasper (nieuw Vennep) neem contact met hem en vraag of dat hij ze ook in het rood heeft in 35cm..

gr.
John
Groetjes, John
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: 3 de remlicht in spoiler boven achterruit

Bericht door j.d.hukema »

Wat je ook kunt doen is naar een sloper gaan en een smal lang derde remlicht uit een auto halen.Als je deze open schroeft dan zit er een printplaatje in met ledjes en weerstanden.Deze kun je in je spoiler zetten en afkitten.Heb ik ook gedaan en werkt prima.ik moest 5 euro betalen voor het remlicht.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Plaats reactie