Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

verlichting

Bericht door henk106 »

wie heeft deze lampen in zijn bus of heeft er ervaring mee ?

Philips H4 NightGuide
deze werden mij aangeraden maar ik vind ze nogal duur.
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: verlichting

Bericht door marcel 415 »

zijn goeie lampen geven goed licht.
ik heb er helaas 14 dagen plezier van gehad ,knapten spontaan waarschijnlijk overbelast door defecte dynamo
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

Het nadeel van die "extra hoge lichtopbrengst"-lampjes is dat ze vaak feller licht geven doordat ze eigenlijk voor iets lagere spanning gemaakt zijn. Is een "gewone" lamp geconstrueerd om op 13 a 13,5 volt te branden, zo zijn die extra felle gemaakt voor 12 volt.

JA, dat geeft meer licht en vooral feller licht, maar verkort ook de levensduur. Nu is 14 dagen wel erg kort, maar vaak scheelt het wel tov gewone lampjes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: verlichting

Bericht door henk106 »

Roger B. schreef:Het nadeel van die "extra hoge lichtopbrengst"-lampjes is dat ze vaak feller licht geven doordat ze eigenlijk voor iets lagere spanning gemaakt zijn. Is een "gewone" lamp geconstrueerd om op 13 a 13,5 volt te branden, zo zijn die extra felle gemaakt voor 12 volt.

JA, dat geeft meer licht en vooral feller licht, maar verkort ook de levensduur. Nu is 14 dagen wel erg kort, maar vaak scheelt het wel tov gewone lampjes
de leverancier zegt dit ...Met 2x langere levensduur dan conventionele lampen ...
dat zijn de worden van Phillips
Plaats reactie