Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Hallo

Wij gaan binnenkort voor de eerste keer, met onze dit jaar aangeschafte T4, opweg naar Zweden en nu wil ik graag weten wat ik mee zou moeten nemen voor de T4 als voorzorgmaatregelen voor eventuele problemen onderweg.
Ik heb een T4 van 1999 met een 2,5L benzine motor.
Graag hoor ik van jullie, die ervaring hebben met een T4 rijden in het buitenland, wat jullie aanbevelen.

Mvg
Nol
Afbeelding
edwarddonkers
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2008, 01:20
Locatie: oostknollendam
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door edwarddonkers »

Een heel goede vraag, ik ga deze zomervakantie ook voor het eerst richting Denemarken, Zweden en Noorwegen om te kamperen met mijn in januari aangeschafteT4 syncro 2,5 benzine...
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door rolf768 »

nemen jullie huisdieren mee?

gr Rolf 768 :ikrij :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Multivan Generation »

Neem in ieder geval DEET mee, die kleine vliegjes laten zich namelijk door bijna niets tegenhouden :ie

Campingcard Scandinavia?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Hoi

Wij nemen geen huisdieren mee maar dat is geen probleem heb ik gehoord.

DEET hebben wij ook niet, wij gebruiken OFF

Wij hebben daar een huisje en hebben voorheen altijd met de camper daarheen gereden, ging goed maar niet zo snel.
Reed ±110km/h en dat is opzich niet slecht want je heb geen een camper om hard mee te rijden maar we begruikte de camper de laatste tijd eigenlijk alleen maar om heen en weer te rijden met bagage en daar is een camper ook niet voor bestemt dus hebben wij hem weg gedaan. Dat was een Peugeot J5 - 2,5 TD
Hier had ik altijd wat kleine spullen bij me voor het geval er onderweg iets moest worden gedaan, gelukkig maar 1 keer voorgekomen - de 80Amp hoofdzekering kapot om de huishoudaccu op te laden tijdens het rijden en die had ik weer niet bij me dus met startkabels via de motoraccu naar de huishoudaccu gedaan en zo kon ik de koelkast weer laten werken.

Nu hebben we dus een T4 gekocht en nu wil ik graag weten wat ik voor de auto mee moet nemen voor het geval dat ....

Mvg
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door matje86 »

lidmaatschapkaart anwb buitenland?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

matje86 schreef:lidmaatschapkaart anwb buitenland?
Had ik met de camper en heb ik nog steeds :jumpklap
Afbeelding
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Rico »

Wij hebben Zweden- en Noorwegen-ervaring. Je ziet regelmatig T4's daar, dus garages zullen geen probleem zijn als je een probleem hebt. Ik heb zelf wel altijd een gereedschapkistje bij me vfoor noodreparaties als we in de middle of nowhere met pech komen te staan. Schroeven, plakband, stukjes rubber slang, dat soort dingen. O ja, neem reservebolletjes voor de koplampen mee. Als je veel op de zandwegen rijdt, dan willen die nogal eens stuk gaan.

Bij onze vorige bus, hadden we het beste een versnellingsbak mee moeten nemen. Opel Vivaro..... Afijn, we zijn er nog mee thuis kunnen komen vanuit Noorwegen, maar vraag niet hoe. Als we door plaatsjes heen reden met de caravan er achter keek iedereen om van de herrie van die versnellingsbak..... Versleten lagers van 3de en 4de versnelling.....
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Bedankt Rico voor de tip wat betreft de lampen, ik heb meestal wel een lamp bij me en die andere dingen zijn dus wat algemenere dingen en zal ik zeker meenemen.
Ik heb er nooit zo opgelet maar ben blij te lezen dat VW garages voor T4´s geen probleem is, al hoop ik ze niet nodig te hebben maar dat geld ook in Nederland.
Ik weet niet of ik iets speciaals mee moet nemen, iets wat alleen bij een T4 nodig is ?

Gelukkig ben je goed thuis gekomen en dat met versleten lagers van de versnellingsbak en dan toch nog ±1500 km er mee rijden. Knap gedaan :jumpklap
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Multivan Generation »

neem 2 houten plankjes van 30 bij 30 cm mee, om je krik op je zetten, voor als je op een zandweggetje staat :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat een buitenland wegenwachtlidmaatschap en bijhorende telefoonnummer (EN GSM met buitenland-dekking) het meeste aan problemen kan oplossen....

Als ik op vakantie ga neem ik weinig tot niets aan extra materialen mee, ik ga echt geen gereedschap meeslepen en al helemaal geen spares.... wel zorgen dat je auto goed onderhouden is....

Huisdieren geen probleem?? ben bang van wel, voor zweden geldt nog steeds dat je dieren vlak voor vertrek ontwormt moeten zijn, dat er (bij honden tenminste) een bloedproef moet afgenomen zijn minimaal -ik meen- een maand na de laatste rabiës enting en dat de titer waarde voor Rabies voldoende moet zijn, de resultaten van deze bloedproef moet je naar zweden sturen en dan krijg je een visum voor je hond. (bij jaarlijks op tijd enten blijft de bloedproef verder geldig)

Als je aangehouden wordt bij de grens en je hebt geen geldige papieren voor je hond, komt ie het land niet in en als je in zweden aangehouden wordt zonder de juiste papieren moet je hond meteen in Quarantaine (ik meen 4 weken).


Dus... huisdieren geen probleem? dacht het wel.....

Dit hele verhaal zou dit jaar niet meer hoeven, is echter uitgesteld tot sept 2009 minimaal
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door matje86 »

winterbanden?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

binnenkort... mei / juni dus waarschijnlijk...dan heb je ook in Zweden doorgaans geen winterbanden nodig hoor....

In de winter wel!! verplicht ook, OOK op je aanhanger!!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Multivan Generation »

Wij hebben in Juni in Noorwegen nog verse sneeuw gehad :groteogen
In de berg gebieden reden er nog aardig wat Noren met winterbanden... en dat Half juni
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja in hoog en erg noordelijk gelegen delen kan nog sneeuw liggen/vallen......

maar om de overige 3000 en meer km's op winterbanden te rijden bij zomerse temperaturen voor dat beetje....nee dankje en 4 extra wielen meeslepen.... nee zeker niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie