Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

velgen

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroen371
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2008, 00:21

velgen

Bericht door jeroen371 »

hallo daar,

ik ben jeroen en heb een verlengde transporter 2.4 ltr diesel uit 1997, hij wordt over twee weken helemaal model gespoten en daar wil ik het natuurlijk niet bij laten!,ik ben nog woonachtig op curacau en keer binnenkort terug naar NL en ik wil hier nog een paar mooie velgen scoren maarrrr de rdw staat straks streng te kijken weet iemand waar de velgen aan moeten voldoen??
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Re: velgen

Bericht door Dennis 449 »

Hee Jeroen,

Wat een werk aan zo'n mooie bus, als ik je nummer mag geloven, is dit de bus die op 371 staat in de T4 fotogallerij

Afbeelding

Maar deze bus staat al sinds 2003 in de gallerij.

Ik zou de bus naar de RDW brengen met de originele velgen, dan kunnen ze er zeker niet over vallen.

Later ga je opzoek naar velgen die in ieder geval voldoen aan de juiste ET waarde (naafdiepte t.o.v. het midden van het velgbed), het juiste draagvermogen, gewoon de massa's van de assen, die op het typeplaatje onder de motorkap staan delen door twee en de hoogste waarde aanhouden. Dus als er bijv 1500 kg op de vooras staat en 1400 achter, dan zal je toch de draagfactor voor 750 kg moeten aanhouden. Het zijn natuurlijk mooie velgen met weinig en dunne spaken (pimp my ride) maar als die 2,5 ton even moet uitwijken in een noodsituatie ligt het hart uit de velg. Ik hoor je denken, ja maar mijn bus is op kenteken maar 1700 kg, wees gerust, de mijne staat als 1620 kg op papier, maar leeg ben ik al aan 1900 gekomen. Extra accu, subwoofer en geluidspul, een vloerplaat in de achterruimte, dubbele vloerbekleding enz. Dan heb ik nog niet eens een dubbele cabine, want anders kan je nog eens met vijf man plaatsnemen. Neem voor het gemak maar 75kg pp dus 375 kg er nog eens boven op.

Kijk eens op de hoofdpagina van weetjewel en ga naar het menu balkje links boven, daar staat ook nog veel onder.

Succes
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: velgen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wil je helemaal op zeker gaan, dan zou je de sleutelnummers (op kentekenbewijs in duitsland) voor jouw auto moeten achterhalen en zorgen dat je van de fabrikant van de velgen een ABE (algemeine betriebs erlaubnis) voor dat type transporter hebt (vaak op internet a.d.h.v. artikelnummer van de velg te downloaden of in elk geval aan te vragen).

De TUV (die ABE afgeeft aan de fabrikant) is veel strenger dan de RDW, dua als er een ABE is dan mag de velg er zeker ook in nederland gewoon onder.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jeroen371
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2008, 00:21

Re: velgen

Bericht door jeroen371 »

Bedankt voor de info!

helaas is dat niet mijn bus die op de site staat,maar hij komt erwel op als ie eenmaal gespoten is!
nogmaals bedankt.

jeroen.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: velgen

Bericht door harry t5 191 »

Jeroen 371,
Welkom op :wjw
Zoals Dennis ook al vermelde werkt je nummmer achter jouw naam verwarrend!
Nummers achter onze naam verwijzen naar de fotogalerij,zodat je kunt zien welke bus bij wie hoort! Hou hier aub even rekening mee.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie