Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bovenste fusee kogels

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

bovenste fusee kogels

Bericht door marcel 415 »

hallo allen,
ik had een vraag mn bovenste fusee kogels zijn ruim,rammelt erover .is dat een lastig karwei om zelf te vervangen? of kan ik het beter laten doen?
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Roger B. (11)61 »

er is de laatste tijd meer over gezegd in het T4 forum, even zoeken op "fuseekogel" in T4 forums.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
marc 1061
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2007, 21:58
Locatie: westfriesland

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door marc 1061 »

hallo marcel het is wel zelf te doen als je een beetje handig ben en een handje kracht heb en goed gereedschap eert voorkant auto omhoog wielen eraf goed ondersteunen want alles kan goed vast zitten onder kant fuse los schoeven borg veer bovenop eruit peuteren kruipolie opspiuten inweken laten torsi veer ontspannen potkrik aan de achterkant eronder iets opkrikken en dan de spanbout eruitdraaien bovenste arm goed ondre stuenen fuse eraf slaan of met speceale vork dan kogel eruit eert rondom dekogel op de rand met 2 hamers als het ware loskloppen dan de arm goed onder stuenen dan boven op ze kop eruit slaan dan het gat goed uit ragen met staal borstel en of los zaagblaatje nieuwe kogel er met een grote poeli trekker en een paar af gezaagde stukjes stevig pijp met een plaat erop in trekken denk wel om aandrijfas ruubber en rem slang ed dan alles weer monteren zols je het los gehaalt heb denk om het rubber aan het eint van de tosias deze moet goed op ze plek zitten ik heb meerdere autos zo ongeveer gedaan succes als het niet lukt mag me mailen voor me tel voor ng andere manieren groeten marc :
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Multivan Generation »

Goh,
Doen je punten en komma's het niet, op je toetsenboard? :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Wim T4 935 »

Multivan Generation schreef:Goh,
Doen je punten en komma's het niet, op je toetsenboard? :ie
Die zijn solidair met de SHIFT toets. :gekte :adhd :klappen :jumpklap
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Harry 341 »

Marcel,niet aan beginnen,onder is wel te doen maar boven is een kl...klus.Je slaat meer stuk dan dat je opschiet.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
marc 1061
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2007, 21:58
Locatie: westfriesland

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door marc 1061 »

het klopt wel harry het is ook een rot klus ze kunnen muur vast zitten maar het is wel te doen soms tik je ze er zo uit je kan ook de poeli trekker gebruiken om ze er uit te drukken in de garage proberen ze ook van alles hoor
groeten marc
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Roger B. (11)61 »

Misschien domme vraag, maar zo ver heb ik mijn T4 nog niet bekeken....

Maar kunnen de draagarmen boven niet verwijderd worden en de kogel dan eruit geperst?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: bovenste fusee kogels

Bericht door Pim 328 »

Dat kan wel maar dan zul je het complete subframe moeten demonteren.

Bij de dealer hebben ze er speciaal gereedschap voor en een handpers, dan kun je het onder de auto doen is ongeveer en uur werk per kant, ligt er aan hoe vast ze zitten.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Plaats reactie