Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knipperend voorgloei lampje

vragen over de T4
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door predikant »

Berrie en Rene schreef:Heerhugowaard is niet zo ver van assendelft.
als je zin en of tijd hebt, je komt maar langs hoor.

René
Dat is inderdaad goed te doen :jump Zou ik erg op prijs stellen.
Deze week incl. pinksterweekend heb ik geen tijd, wel zin. Vanaf tweede pinksterdag heb ik wel tijd en zin. Zeg jij maar wat je het beste uitkomt, ik kan pinkstertwee, dinsdag/donderdagmiddag of elke avond. Of nog iets anders als dat jou beter uitkomt.
Anders even :mail ?

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door drikje »

Hallo ,ik heb dit probleem ook al 2 x gehad 1x remlichtschakelaar kapot ,is deze stuk gaat het voorgloeilampje eenmalig knipperen m.a.w. als de de motor later weer start geeft hij deze storing niet weer aan....het continu knipperen van het voorgloeilampje is het gevolg van de sensor op de 3e verstuiver,heb mijn auto laten uitlezen en na 200 km begon deze weer te knipperen als ik boven de 3000 rpm kwam , ik heb dit opgelost door de min pool 10 min van de accu af te halen, toen weer de accupool gemonteerd en het probleem was bij mij verholpen....alleen ging er bij het op contact zetten 1 malig een lampje branden van ABS ,ik heb niet geweten dat ik ABS heb.... :toppie

Groet Drik :T44EVER
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door wilko »

Simpelste is om eerst het kapotte lampje achter te vervangen. Denk er om dat je een lampje met 2 gesoldeerde puntjes monteerd ( lampje met 2 gloeidraadjes voor achterlicht en remlicht apart).Ik had laatst het zelfde probleem als jij. Cruisecontole werkte goed, totdat ik het licht aan deed. CC vieluit, voorgloeilampje ging knipperen. Dacht al aan panne, maar toen ik het licht uit deed was alles weer normaal.
Dankzij dit forum achter de oplossing van het probleem gekomen. Deze sukkel had het verkeerde lampje achter gemonteerd. :nuts :bonk :nuts
Na montage van het goede lampje was het probleem opgelost. Kosten 1,25
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door Multivan Generation »

drikje schreef:Hallo ,ik heb dit probleem ook al 2 x gehad 1x remlichtschakelaar kapot ,is deze stuk gaat het voorgloeilampje eenmalig knipperen m.a.w. als de de motor later weer start geeft hij deze storing niet weer aan....het continu knipperen van het voorgloeilampje is het gevolg van de sensor op de 3e verstuiver,heb mijn auto laten uitlezen en na 200 km begon deze weer te knipperen als ik boven de 3000 rpm kwam , ik heb dit opgelost door de min pool 10 min van de accu af te halen, toen weer de accupool gemonteerd en het probleem was bij mij verholpen....alleen ging er bij het op contact zetten 1 malig een lampje branden van ABS ,ik heb niet geweten dat ik ABS heb.... :toppie

Groet Drik :T44EVER
Het probleem bij de verstuivernaald hoogte sensor wordt veroorzaakt doordat er een weerstandsprobleem is.
De sensor zou een bepaalde waarde moeten geven (ik dacht rond de 120 Ohm) en als hij dat niet haalt,
dan dient de complete verstuiver vervangen te worden.
Als je hem 10 minuten los haalt van de min-pool, los je het eigenlijke probleem, de verhoogde weerstand niet op.
Dus kan goed nog eens terugkomen..

En dAT JE ALS BONUS INEENS ABS HEBT :jump :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door predikant »

Vanavond laten uitlezen bij Rene in Heerhugowaard :yes O, ja, prima koffie trouwens, Rene.
Het was volgens de VAGcom inderdaad de verstuiver zoals Peter al zei. Vreemd genoeg was het knipperen van het voorgloei lampje na een paar dagen over. Zeker moe geworden :knipoog
De boel is weer 'gereset' en hopelijk was het een eenmalige gebeurtenis. Alle lampen bleken overigens wel in orde te zijn. Mijn lieve echtgenote had het rechtermistachterlicht aangezien voor mijn rechterachterlicht en geconstateerd dat die het niet deed als ik de lichten aanzette. En het rechtermistachterlicht hoort het ook niet te doen heb ik vanavond geleerd :muur
We kunnen niet allemaal technisch zijn :bonk
iedereen bedankt voor reacties en meedenken.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: knipperend voorgloei lampje

Bericht door Multivan Generation »

hopelijk komt het niet te vaak terug :zwaai
En de koffie bij René is inderdaad okee :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie