Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

vragen over de T5
Plaats reactie
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door Werner »

Dag iedereen,

In m'n VW T5 California zit een JVC radio (type: KD-G632). Telkens wanneer de radio speelt (dus niet de CD of de USB), is het geluid/kwaliteit zeer wisselend. Het lijkt erop dat het signaal in kracht af- en dan weer toeneemt. Het is niet af en toe maar contstant en zeer vervelend. Ik wordt er snel 'luistermoe' van. Ik heb de radio al eens uit de sleuf getrokken en de antenne lijkt goed aangesloten. Weet iemand soms wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Groetjes,
Werner
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door Pim 328 »

Zit er een antenne versterker tussen.
Zo ja, deze er tussen uit halen en de orginele raamantenne weer aansluiten en dus ook de kabel die achter in radio moet (elec.) in het blokje waar die ook de stroom krijgt.

Bij T5 met voorruit antenne wordt het geluid met versterker alleen maar slechter met antenne versterker.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door HP Hulscher »

het signaal kan letterlijk te sterk zijn, idd door de antenneversterker. Ik kan me ook wel discussies hier op het forum herinneren van mensen die met die raamantenne alleen maar problemen hadden. Ik heb die problemen niet. Vreemd dat het zo wisselt..
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door Werner »

Dag iedereen,

Vorige week liep ook de CD speler van m'n radio (type: JVC KD-G632) vast. Ik heb de radio eruit gehaald en in herstelling gegeven. Ik heb er m'n oude Blaupunktradio opnieuw ingestoken en meteen die antenneversterker (of toch wat ik dacht dat het was) ervan tussen gehaald en het radiogeluid is opnieuw OK.

Probleem is nu wel dat ik het blauwe draadje van de antenneversterker iets te hardhandig (bij gebrek aan kennis zeker) uit de stekker gehaald heb waardoor de 'vatting' (of hoe noemt dat) is blijven zitten in de stekker en ik niet weet hoe dat eruit moet.

Groetjes,

Werner
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door Luitjes »

Misschien indien er meer mensen problemen meehebben, het kan ook zijn als je een losse navigatiesysteem naast de raamattenne plaats.. Dit kan op sommige plaatsen in NL voor slecht ontvangst zorgen...
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door J@n de fruitman »

Heb dit probleem ook gehad. Antenneversterker er tussenuit gehaald en ik had weer prima ontvangst.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: radio ontvangst ... zeer bedenkelijk

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dealer zei tegen mij dat er een antenneversterker tussenmoest. Ik had er al 1 tussen zitten, die werkte volgens hun niet goed.
Nu 1tje van hun, maar ben daar ook nog niet kapot van. :bonk
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie