Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versnellingsbak

vragen over de T5
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

net terug uit spanje met onze multivan 174 pk aut. highline met alle optie,s
bouwjaar 14 04 2007 geel kenteken 57.000 km zonder problemen tot!!!!!!!
nu dus aut. versnellingsbak echt stuk,zit vast in 5 of springt in zn vrij met grote klap.
staat nu bij de dealer te wachten op een org vw ruilbak.

loopt trouwens wel vlot 200 op de teller in frankrijk,wel een paar foto,s gemaakt zag ik in de spiegel op de peage;)
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: versnellingsbak

Bericht door Jay »

174 pk automaat vlot 200 op de teller ?? Getuned ??
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

nee niet getuned,org 17 inch wielen af fabriek dus ook geen abnormale teller afwijking.

ron.
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

multivan net bij de dealer opgehaald,er is een nieuwe autbak gemonteerd met nieuwe computer met daarin de nieuwste software.

kosten; 12.000 euro volgens de dealer en na een rit naar huis weet ik nu hoe deze bus dus moet schakelen,geen gebonk meer soepel opschakelen zonder merkbare slip in de bak en nu moet ik kijken op de display of de bak schakelt, voelen doe je het niet meer.

wel een week de multivan kwijt geweest maar dit is het wachten wel waard geweest.

ron.
Ruud2
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2008, 22:24

Re: versnellingsbak

Bericht door Ruud2 »

Hoi, is de oorzaak van de schade al bekend? Wanneer ik dit zo hoor/lees, dan maak ik me zorgen om mijn bak van 2005. Heb je voor de echte schade ontstond al iets gemerkt en zo ja, wat. BVD, Ruud
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

hee ruud,

ron hier,

de bak schakelde vanaf nieuw al niet echt lekker;veel slip-duidelijk voelbare gangwissels-en de laatste tijd duurde het iets langer voordat de bak bij wisseling van voor of achteruit oppakte,en een soort trilling/haperen van de aandrijving bij 80 km in zn 6de versnelling.
een non stop(ok 1 x tanken) rit van 1500 km naar spanje was de genadeklap

nu schakeld de bak echt super en de bus is ook veel stiller.

mensen die niet zeker weten hoe een aut. moet schakelen die komen maar ff proefrijden hier.

groet,

ron
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door peterb »

Ron,

hoeveel km heeft jouw auto gereden ?

groet peter
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

peter,

als je kan lezen; staat in het eerste bericht .
57.000 bak stuk nu 60.000 km gereden met mijn multivan 174 pk highline bj. 14 april 2007 met alle optie,s denk ik.

kost gewoon 76.000 eurotjes op geel kenteken,moet je maar niet omrekenen naar ouderwetse guldens.

ron.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: versnellingsbak

Bericht door Wim T4 935 »

ronconnie schreef: mensen die niet zeker weten hoe een aut. moet schakelen die komen maar ff proefrijden hier.
En waar is hier?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: versnellingsbak

Bericht door Donald4Motion »

ronconnie schreef:peter,

kost gewoon 76.000 eurotjes op geel kenteken,moet je maar niet omrekenen naar ouderwetse guldens.

ron.
Wat het gekost heeft maakt niet uit want die versnellingsbakken vind je ook in 18.000euro wagens hoor :yingyang
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

was zeker niet bedoeld om op te scheppen oid,maar meer het idee dat je voor zoveel geld een produkt kan verwachten wat toch iets duurzamer is.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: versnellingsbak

Bericht door Donald4Motion »

Helaas blijft het toch maar een VOLKSwagen die toch ook zeker z'n mankenmenten kent ondanks z'n TE hoge prijs.
er is ook bijna niks VOLKS aan, want die busje zijn toch eigenlijk onbetaalbaar voor het 'volk' :nuts
Ondanks alle ongein en dingen die ik ook hier op het forum lees komt er bij mij toch volgende week een Multivan op de stoep te staan.


De versnellingsbakken van de T5 zijn al geregeld langsgekomen hier. wat mij bekend is, is dat de bakken al aardig op hun uiterst werken.
ze kunnen niet echt gechipt worden omdat de bak die extra schep koppel niet aan kan, niet dat dit het geval was bij jou.
Het blijft ook een complex stukje techniek zo'n aut.vers.bak
:ie

Rij je misschien veel met aanhangers?
Heb je al wat info over de oorzaak :vraagteken
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door dirk »

Ik heb 130 pk en de herrie valt me van het begin af al tegen , ook heb ik het idee van een soort slip wat in een eerder bericht hierboven al ter sprake is geweest.
Moet ik me zorgen maken ? Ga toch maar ff langs de dealer binnenkort denk ik.
Kan het kloppen dat een automaat 200 toeren meer maakt dan een handbak bij 80 km per uur??
Dirk
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

ik/we gaan 1 maal per jaar met de caravan van ong. 1500 kg naar spanje en weer terug meer hangt er nooit achter,dus dat zal de oorzaak niet zijn,en ik schakel nooit met de hand op of terug.

en de uiteindelijke oorzaak tja;de bak is ongeopend retour naar de fabriek gegaan om daarvandaan vervolgens als org. ruilbak weer naar een andere ongelukkige t5 eigenaar te gaan.

wel moet ik eerlijk toegeven dat ik wel een stevige doorrijder ben en op de franse peage (3 maal per jaar heen en weer)regelmatig een uurtje achter elkaar volgas mag rijden ;200 op de teller en heel af en toe iets over de 200 maar harder wil die echt niet ook niet bergaf haha.

moet je wel ff 1 cijfer of letter van je voorste nummerplaat afplakken anders krijg je van die nare vakantie foto,s thuis.

groet,

ron.
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door peterb »

Soft ware update net gebeld door de dealer ga morgen naar toe ben heel erg benieuwd na 10 maanden wachten
Plaats reactie