Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ipod aansluiten RSN 2

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

ipod aansluiten RSN 2

Bericht door richardavalanche »

Kan iemand mij vertellen hoe je een Ipod/iphone kan aansluiten op een rsn 2 navigatie. En of dit zelf te doen is en wat de kosten zouden zijn.

Bvbd.

Richard
Het leven gaat niet over Rozen.........
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door appie »

je kan een setje kopen bij de dealer, ik heb ooit ergens een bestelnummer gepost. Die frobel je er zo in zit goede handleiding bij.
je maakt dan 6 afspeellijsten aan op je ipod en die ziet de adapter als een 6 cd wisselaar
dacht €120 of zo
Neemt de bus!
yigit
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 nov 2007, 22:09

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door yigit »

Ik denk dat het moet zijn RN S2 i.p.v. RSN 2.
Ik ben eigenlijks ook op zoek naar zo'n stekker alleen hebben ze bij mijn dealer hier totaal geen verstand van. Ze zeggen dat hier geen stekker voor is.
Kan iemand misschien aan een bestelnummer komen?
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door Schildertje »

Heb met dit bedrijf zeer goede ervaringen, en al regelmatig iets besteld. Hebben ook een leuk aangeklede bedrijfs Multivan trouwens :lach

O ja, deze moeten jullie hebben ! http://www.conexx-video.de/shop_neu/art ... RNS_E.html
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door Wim T4 935 »

Dit is ook veel te ingewikkeld voor de gemiddelde dealer. Heb je iemand voor nodig met liefde voor het monteursvak in het algemeen en autoelectronica in het bijzonder.

En waar vindt je die nog?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door richardavalanche »

Ik heb al een Wisselaar, kan dit dan ook nog werken of gaat het over de ingang van de zelfde wisselaar????

Is ie niet via de koptelefoon sluiten op de aux ingang???

Bedankt voor de reactie's alvast!!
Het leven gaat niet over Rozen.........
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door zeef »

Je kan je iPod beperkt aansturen, dat ding emuleert een CD wisselaar. In feite kun je kiezen uit 6 playlists die je vooraf moet aanmaken. ID3 tags worden niet ondersteund op de RNS MFD2.. Je ziet alleen nummer van de playlist en tracknummer. Het allersimpelste is inderdaad gewoon een aux connector. Of een RNS 300 of 510 inbouwen, die ondersteunen wel ID3 tags :)
Multivan T5 Comfortline 130pk
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door fransporter »

Weet iemand waar je die snoertjes op aansluit? Gaat dat via de CD-wisselaar of via de RN S2 in je dashboard. Als het laatste het geval is weet iemand dan hoe je daarbij moet komen (misschien een fotootje beschikbaar ergens?)
groet
Frans
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door Schildertje »

Aansluiten op de wisselaaraansluiting aan de achterzijde van de RNS2. Als je dus al een wisselaar hebt gaat het niet lukken...
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door fransporter »

He Schildertje bedankt.
Ik kan de AUX volgens mij ook gebruiken. Kun ik de navigatie zonder hulpmiddelen uit het dashboard halen of is daar nog iets speciaals voor nodig?
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door richardavalanche »

Ik begrijp dus dat de Aux aansluiting de manier is wanneer je al een wisselaar hebt. Het is een vreemde stekker, moet je de tulp aansluiting aansluiten op je Ipod / iphone en gaat het zwarte gedeelte in de rsn 2???

Gr

Richard
Het leven gaat niet over Rozen.........
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ipod aansluiten RSN 2

Bericht door Schildertje »

fransporter schreef:He Schildertje bedankt.
Ik kan de AUX volgens mij ook gebruiken. Kun ik de navigatie zonder hulpmiddelen uit het dashboard halen of is daar nog iets speciaals voor nodig?
Hoe wil je de AUX gebruiken dan ? Als je de afbeelding bekijkt zie je een blauw stekkertje en dat past aan de achterzijde van de Quadlockstekker in het blauw gekleurde gedeelte. Afbeelding

Apparaat uitbouwen doe je door eerst het frame te verwijderen, dit zit geklikt en vereist enige kracht om het los te krijgen dus met beleid doen ! Daarna moet je de schroeven verwijderen die je in de vier hoeken ziet zitten. Toestel uitnemen en Quadlockstekker losmaken d.m.v. beugel iets oplichten en vervolgens naar achter kantelen en de stekker komt los. Vergeet niet ook de antennekabel los te koppelen (witte Fakra stekkertje) aangezien deze meestal vrij korte kabeltjes hebben.

Als je nu de achterzijde van de Quadlockstekker bekijkt, dus waar de draden erin gaan zie je rechtsonder een uitsparing en hier klik je het stekkertje van de Ipod-interface. Nu kan het zijn dat er in die uitsparing een blokje zit, dit kun je zondermeer verwijderen want dat zit er alleen maar ter bescherming van een tot dan toe niet gebruikte ingang.

Wil je de AUX gebruiken is dit een mooie oplossing USB/SD/mini-jack http://www.conexx-video.de/shop_neu/art ... CD300.html
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie