Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
storing
storing
hallo allemaal
ik heb een t4 van 2000 tdi 2.5 65 kw,en na 100 km gaat het stationairtoerental omhoog naar 1100 toeren en 10 min later gaat het gloeispiraal lampje branden ,en kan ik geen gas meer geven,als ik de motor uit doe en weer aan dan doet hij het weer en is het lampje uit ,maar gaat even later weer aan.
en kan ik weer geen gas geven..wie weet wat het is .
bij voorbaat dank
bennie
ik heb een t4 van 2000 tdi 2.5 65 kw,en na 100 km gaat het stationairtoerental omhoog naar 1100 toeren en 10 min later gaat het gloeispiraal lampje branden ,en kan ik geen gas meer geven,als ik de motor uit doe en weer aan dan doet hij het weer en is het lampje uit ,maar gaat even later weer aan.
en kan ik weer geen gas geven..wie weet wat het is .
bij voorbaat dank
bennie
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: storing
Klinkt als een verstuivernaald hoogtesensor die het begeven heeft.
Daar hebben 88 pk's wel vaker last van, en eigenlijk komt het alleen voor bij de 88 pk.
Als je hem uit zou laten lezen, dan komt er waarschijnlijk uit:
Verstuivernaald hoogtesensor: oneigenlijk signaal intermittend.
De oplossing zou het plaatsen van de verstuiver met de sensor zijn.
Ik dacht dat het op de 4de verstuiver zat.
En mocht je denken dat je alleen de sensor kunt vervangen? Dat kan dus niet.
Ik was voor het vervangen van de verstuiver inclusief sensor en plaatsen ruim 330 euro kwijt.
De garage kan het testen door een weerstandmeting op de draad van de sensor uit te voeren.
Staat in werkplaatshandboek of VW extranet uitgelegd hoe dat moet en binnen welke waarden de weerstandsmeting moet vallen.
Is erg lastig...dat hij niet doet wat je wil...
Daar hebben 88 pk's wel vaker last van, en eigenlijk komt het alleen voor bij de 88 pk.
Als je hem uit zou laten lezen, dan komt er waarschijnlijk uit:
Verstuivernaald hoogtesensor: oneigenlijk signaal intermittend.
De oplossing zou het plaatsen van de verstuiver met de sensor zijn.
Ik dacht dat het op de 4de verstuiver zat.
En mocht je denken dat je alleen de sensor kunt vervangen? Dat kan dus niet.
Ik was voor het vervangen van de verstuiver inclusief sensor en plaatsen ruim 330 euro kwijt.
De garage kan het testen door een weerstandmeting op de draad van de sensor uit te voeren.
Staat in werkplaatshandboek of VW extranet uitgelegd hoe dat moet en binnen welke waarden de weerstandsmeting moet vallen.
Is erg lastig...dat hij niet doet wat je wil...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: storing
Hoi Bennie,
Ik heb hetzelfde aan de hand, zie bij het item 'knipperend voorgloeilampje'.
Aanstaande donderdag wordt mijn T4 aan de computer gelegd. Ik houd je op de hoogte.
Ik heb hetzelfde aan de hand, zie bij het item 'knipperend voorgloeilampje'.
Aanstaande donderdag wordt mijn T4 aan de computer gelegd. Ik houd je op de hoogte.
T4 4 ever, Christ 4 Eternity
- René
- Berichten: 5269
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: storing
Motor gaat in noodloop, kan van alles zijn, laat hem eens uitlezen waarom die in noodloop gaat.
René
René
Re: storing
hallo
vandaag de bus uit laten lezen,storing 18047
sensor 1,2 gaspedaalstand.dus er zal wel een nieuwe sensor op moeten
vandaag de bus uit laten lezen,storing 18047
sensor 1,2 gaspedaalstand.dus er zal wel een nieuwe sensor op moeten
- René
- Berichten: 5269
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: storing
wordt dus nieuw gaspedaal.
foutcode: 18047 P1639
nl
du Geber für 1/2 für Gaspedalstellung (G79+G185) unplausibles Signal
en Accelerator Pedal Posision Sensor 1+2 (G79+G185) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Kortsluitng naar plus
* G79 is defect
* I'd definitley be taking a close look at the Pedal Position sensor assembly, not the throttle body.
Rene
foutcode: 18047 P1639
nl
du Geber für 1/2 für Gaspedalstellung (G79+G185) unplausibles Signal
en Accelerator Pedal Posision Sensor 1+2 (G79+G185) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Kortsluitng naar plus
* G79 is defect
* I'd definitley be taking a close look at the Pedal Position sensor assembly, not the throttle body.
Rene
Re: storing
ja zal wel een nieuw gaspedaal worden
heefd iemand een idee wat zoiets kost
gr bennie
heefd iemand een idee wat zoiets kost
gr bennie
- René
- Berichten: 5269
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: storing
7D1 721 603 B elektronisch gaspedaal met elektronica module. geschikt voor AXG/AHY/ACV/AJT
Kost bij de dealer ca 50 euro.
René
Kost bij de dealer ca 50 euro.
René
Re: storing
50 euro,dat is bijna voor niets
ik ga straks een bestellen
bennie
ik ga straks een bestellen
bennie
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: storing
een gaspedaal dat kapot gaat
Hoe krijg je dat voor elkaar
Weer wat geleerd..
Hoe krijg je dat voor elkaar
Weer wat geleerd..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: storing
ik weet niet hoe een gaspedaal kapot gaat,het gebeurd gewoon denk ik
bennie
bennie
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: storing
Ook je gaspedaal kun je afstellen.
Als je in je meetwaardeblok gaat kijken kanaal 10 kun je je gaspedaalstand in procenten zien.
Als je hem afstelt op 100 % is er niets aan de hand, echter staat de afstelling te ver teruggedraaid dan kun je het binnenwerkt te ver doordraaien waardoor het binnenwerk beschadigd, en vervolgens een beuk of slecht kontact ontstaat ( een potmeter te ver doordraaien) en je storing is geboren.
PS, Een kabelbreuk kan ook de storing geven van kortsluiting naar plus.
Chris
Als je in je meetwaardeblok gaat kijken kanaal 10 kun je je gaspedaalstand in procenten zien.
Als je hem afstelt op 100 % is er niets aan de hand, echter staat de afstelling te ver teruggedraaid dan kun je het binnenwerkt te ver doordraaien waardoor het binnenwerk beschadigd, en vervolgens een beuk of slecht kontact ontstaat ( een potmeter te ver doordraaien) en je storing is geboren.
PS, Een kabelbreuk kan ook de storing geven van kortsluiting naar plus.
Chris
Re: storing
heb exact hetzelfde voorgehad, gaspedaal vervangenen en probleem opgelost
Ik rijd T-vier met veel plezier!!