Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat te doen aan gesis uit de vacuumpomp (?)

vragen over de T4
Plaats reactie
Leenvandee
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2008, 18:09

wat te doen aan gesis uit de vacuumpomp (?)

Bericht door Leenvandee »

Beste mensen,

Vanaf vorig jaar september of zo hoor ik een gesis vanuit het vooronder, links van het stuur. Wanneer ik rem, is het weg, en daarna komt het weer terug, het houdt dan een kleine minuut aan en stopt dan. Wanneer ik weer geremd heb, komt het gesis weer terug.
In de wintermaanden was het gesis weg, maar sinds enige weken is het weer terug.
De garage heeft ernaar gekeken en volgens hem zou het een lekje kunnen zijn bij de vacuumpomp, maar dat is gissen en veel gedoe om iets aan te doen. Dus rijden we maar met regelmatig achtergrondgesis.

Kent iemand dit probleem en zou er iets aan te doen zijn?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wat te doen aan gesis uit de vacuumpomp (?)

Bericht door Multivan Generation »

@ Leen,
welke motor heb jij?
Als het links van je stuur is, dan zou het namelijk ook goed de hoofdremcylinder kunnen zijn.

Afbeelding
Zit het slangetje er trouwens wel goed en strak in?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat te doen aan gesis uit de vacuumpomp (?)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Heeft die garage de motorkap wel open gehad? :muur gesis links onder is vacuumpomplekkage... de vacuumpomp zit bijna rechts vooraan op je motor..... durf te betwijfelen of je een lek daar zou kunnen horen links onder (binnen)

Zoals peter zei de aansluiting op je rembekrachtiger controlleren (kijk ook goed of de hard-plastic slang niet ingescheurd is)

ik vrees echter omdat je zegt dat je het binnen hoort dat de rembekrachtiger zelf ergens lekt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Leenvandee
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2008, 18:09

Re: wat te doen aan gesis uit de vacuumpomp (?)

Bericht door Leenvandee »

Op jullie vraag over de motor: het is een 75 kW ACV.
En het zou best kunnen zijn dat ik de gedachte dat het de vacuumpomp zou moeten zijn verkeerd heb begrepen, en dat de hoofdremcylinder is bedoeld. Als (voormalig) software-engineer weet ik weinig van de harde waren. De garage heeft er neem ik aan wel goed naar gekeken (alle vertrouwen tot op heden).

Dat het geluid van links vooronder komt, dat weet ik wel zeker.
Checken of e.e.a. goed strak zit, lukt niet, omdat de directie er weer met de bus even van door is.
Plaats reactie