Beste mensen,
Mijn T4 2,5 -102 1999 trilt bij hogere snelheden (vanaf 80KMH).
De trilling is het beste voelbaar in mijn kuiten en ik heb het gevoel dat de auto van links naar rechts wordt geduwd.
de frequentie is gelijk aan het toerental van de wielen.
Wanneer ik het gas los laat is het minder, bij volgas geven is het erger
Ook heb ik het gevoel dat bij gasgeven de auto naar links trekt
De wielen zijn gebalanceerd en opnieuw uitgelijnd
Wie kan me advies geven
Groeten
Huib
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trilling
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Re: Trilling
Heb jij ze laten balanceren en uitlijnen of heeft de vorige eigenaar je dat verteld? Als je zeker bent dat het dat niet is moet je eens kijken of je afstandsringen in het hart van je velgen hebt zitten. Zo ja, misschien is er 1 uitgevallen tijdens het monteren/balanceren. Dan gaat het ook aardig trillen.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Re: Trilling
Zitten je wielen vast??
Had ik ook nadat ze nieuwe velgen hadden gemonteerd.
Links voor was al een wielbout eruit en de rest zat los.(gelukkig op tijd ondekt.)
Wielbouten niet goed nagetrokken.
groet Peter R
Had ik ook nadat ze nieuwe velgen hadden gemonteerd.
Links voor was al een wielbout eruit en de rest zat los.(gelukkig op tijd ondekt.)
Wielbouten niet goed nagetrokken.
groet Peter R
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Trilling
ik zou de voorwielen en de achterwielen eens omwisselen.
Kijken of het probleem blijft of dat het minder wordt.
En de wielbouten dan meteen goed checken.
Blijft het probleem,
dan is er iets aan de hand met de aandrijving.
Verhuisd het probleem of wordt het minder,
dan is er iets met één of meer wielen aan de hand..
En met een wiel bedoel ik de combinatie van band+velg.
Een inwendige karkasbreuk van een band zou ook nog kunnen..
veel succes met zoeken
Kijken of het probleem blijft of dat het minder wordt.
En de wielbouten dan meteen goed checken.
Blijft het probleem,
dan is er iets aan de hand met de aandrijving.
Verhuisd het probleem of wordt het minder,
dan is er iets met één of meer wielen aan de hand..
En met een wiel bedoel ik de combinatie van band+velg.
Een inwendige karkasbreuk van een band zou ook nog kunnen..
veel succes met zoeken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Trilling
Bouwjaar banden links rechts? cuppende banden of vlak stuk? merk banden? slinger in velg? vuil velgbed? zie deze dingen met regelmaat op me werk.
RUBBEREXPRESS
Re: Trilling
ik heb het gevoel dat het in de aandrijfassen zit, banden zijn nieuw.
Wanneer bij langzame snelheden het stuur terug komt na een bocht gaat dit enigsinds schoksgewijs, net of er een zwaar punt in zit
groeten huib
Wanneer bij langzame snelheden het stuur terug komt na een bocht gaat dit enigsinds schoksgewijs, net of er een zwaar punt in zit
groeten huib
Re: Trilling
Ga ik toch richting de stuurpomp denken....vooral vanwege dat schoksgewijs terugkomen.
En het "zoeken"bij rechtuitrijden wijst er ook op.
grtz.Harry
En het "zoeken"bij rechtuitrijden wijst er ook op.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.