Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toerental op en neer bij t5 130pk

vragen over de T5
Plaats reactie
de hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2008, 21:41

Toerental op en neer bij t5 130pk

Bericht door de hunter »

Ik heb een vreemd probleem met mijn nu 2 maanden oude t5, af en toe staat het toerental te schommelen van 800t naar de 600t waarbij de auto ook staat te schudden. Ben ermee naar de dealer geweest maar konden geen fout kode uitlezen,ecg klep en luchtmassa meter is reeds vervangen,maar probleem bleef. Auto een week bij dealer gelaten zodat men er mee kon rijden en daaruit bleek dat de brandstofpomp niet de juiste waardes gaf,waardoor motor onregelmatig ging lopen dus pomp is vervangen.Helaas ook dit is niet de oplossing afgelopen maandag na een rit van +-120km weer het zelfde kortom wie heeft ook z'n probleem gehad en wat is er aan gedaan groeten de hunter.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Toerental op en neer bij t5 130pk

Bericht door vaniac »

Als het brandstofsysteem niet de oorzaak is, dan is er waarschijnlijk sprake van lekkage in het luchtinlaatsysteem. Deze kan zich tussen de luchtmassameter en het inlaatspruitstuk manifesteren. Als je een roetfilter hebt, kan dit ook nog eens voor problemen zorgen via de druksensoren die voor en achter het filter zitten.
de hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2008, 21:41

Re: Toerental op en neer bij t5 130pk

Bericht door de hunter »

Ik heb inderdaad een roetfilter en ben vandaag ook gebeld door de dealer met het verzoek of ik bij het raar gaan lopen van de motor de km stand wil opschrijven, men vermoed dat het te maken heeft met het rea..... nou ja ehh schoon branden van de roet filter dit wordt namelijk wel opgeslagen in de computer met de km stand dus wordt vervolgd in ieder geval bedankt voor de tips groeten de hunter
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Toerental op en neer bij t5 130pk

Bericht door hendrikus »

ze bedoelen wss het regenereren van het roetfilter. Dan word het filter weer schoongeblazen/ gebrand. Heb je een filter, maar moet hij zo af en toe toch nog de zooi eruit gooien ( erg milieu vriendelijk ). Er zijn ook al gevallen bekend van auto's met roetfilter die juist slechter gaan lopen omdat het filter niet goed schoon komt. Komt veel voor bij auto's die veel file rijden en dus geen mogenlijkheid hebben om snelheid en toeren te draaien. Dan zit het filter op den duur zo verstopt dat de auto id noodloop kan gaan volgens mij. Heb op een ander fora gelezen dat het roetfilter totaal weg gebrand was omdat de electronica niet goed werkte en dus het filter niet schoon kwam en hierdoor te heet werd en uiteindelijk verbrande.

Leuk zo'n roetfilter, maar niet echt bevorderlijk voor je betrouwbaarheid. Ben wel benieuwd of de mensen ook weer een nieuw filter laten monteren als deze eenmaal vervangen moet worden na zoveel kilometer. Nu zijn ze vaak nog gratis, maar strx kost het wss een klap met geld.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Plaats reactie