Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dure brandstof

vragen over de T4
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

dure brandstof

Bericht door pa2jbv »

Beste lezers en lezeressen,

Ik krijg het een lege knip van die brandstof prijzen dus ppo komt weer eens in mijn gedachten.
Heb ik eens op het net rond gekeken zijn er sets te koop voor 690,- euro ex btw moeten wel ingebouwd worden.
Kun je ook plantaardige olieen bestellen 70 - 80 euro cent p/l komt bij een afdracht van
37 cent aan de overheid zit je zo rond de 1,10 per liter scheel wel. Moet ik nog heel precies
gaan berekenen. Ben benieuwd of er meer lieden zijn die dit zouden willen kun je met zijn allen
een mooie korting bedingen en een bedrijf zoeken die dit tegen een klein bedragje wil doen.
Ik zit te denken aan 1000,- euro incl. kit dus helemaal klaar.
Als je niks afdraagd maar 80 cent per ltr gniffel. Doen we niet.
Wie lijkt dit iets maar zo een rondvraag verplicht niemand tot iets.

Met vr gr jan vastenavond
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: dure brandstof

Bericht door Donald4Motion »

je kan ook rode diesel tanken. de boete is maar 500euro.
wanneer ben jij voor het laatst gecontroleerd op je tank inhoud? :bonk

rijden op plantaardige olie was volgens mij net zo strafbaar :muur
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: dure brandstof

Bericht door pa2jbv »

1 1/2 jaar geleden in volkel gingen we f16 kijken. Die ambtenaar bracht me toen op het idee
mijn t4 om te bouwen naar camper. Was een goed idee kosten zijn nu lager dan grijs.
En voor wat betreft ppo, je kunt toch het deel afdragen aan de belasting dan betaal je minder
dan de huidige brandstof, hier zit het al bijna op 1,37 en het word als maar hoger.
althans zo zie ik het. Dus niks doen wat niet mag daar ben je alleen maar duurder mee uit.
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: dure brandstof

Bericht door Berend »

Oppassen bij mijn Tankstation houden ze kentekens voor de belastingdienst bij van mensen die rode diesel kopen
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: dure brandstof

Bericht door Sven_Stoffelen »

grensstreek zuid oost brabant met belgie wordt ook regelmatig gecontroleerd op rode diesel. :politie
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: dure brandstof

Bericht door pieterlinda »

Hallo wjwer,s ook rode diesel tanken is geen oplossing.Haal bijna elke week ongeveer 100 liter voor mijn graafmachine scheelt maar kleine 20 cent per liter.Groeten pieter.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: dure brandstof

Bericht door Egbert&Manon »

Ik ben sterk geneigd om een 25 jaar oude benzinebus aan te schaffen en er dan voor zo'n kleine 1000 euro lpg tank in te laten zetten.
Is de T3 daar geschikt voor of krijgt deze problemen met te hoge temperatuur?
Oude (brandweer)Transits zie je ook regelmatig met lage kilometerstanden en benzinemotor.

Een benzinebus van zo'n 9 jaar oud op Lpg zetten en dan ombouwen naar camper.
Betaal je nog zo'n 10% BPM en kwartaalwgenbelasting.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: dure brandstof

Bericht door frank884 »

Berend schreef:Oppassen bij mijn Tankstation houden ze kentekens voor de belastingdienst bij van mensen die rode diesel kopen
dat moet je ook niet bij een tankstation kopen, maar bij een boer!!
die hebben vaak een eigen tank,kopen goedkoper in doordat ze bijv 5000 liter ineens
laen komen en een eigen tank hebben.
daar ziet de ambtenaar je niet,... de boer trekt de brandstofkosten af voor zijn bedrijf
en jij betaald hem een zwarte cent.... allebei blij......
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dure brandstof

Bericht door Roger B. (11)61 »

wel oppassen dat je niet veel vuil in je tank krijgt door rode diesel, niet tanken bij een tank die net bijgevuld is, neergeslagen vaste deeltjes zweven dan weer in de vloeistof en komen in je tank/filter terecht. Kennis van me heeft binnen een tank zijn brandstoffilter finaal verstopt gereden omdat de tank net gevuld was vanuit de vrachtauto toen hij zijn tank vulde......

Overigens heeft hij in 3 jaar tijd met vrijwel dagelijks de grens passeren maar 2 keer tankcontrole gehad en 1e keer 500 2e keer 1000 gulden boete moeten betalen.... destijds tankten we rood voor pakweg 45 ct (guldens) en gewone diesel zat toen rond de 85 ct (guldens)

bij zo'n 60.000 per jaar en een auto die 1:8 loopt.....verdien je er inclusief de boetes nog aan.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Egbert, als je serieus T3 wilt rijden kan je voor informatie prima terecht bij http://www.vwbusclub.nl
Daar rijden diverse T3's op lpg.

Ik blijf T4 rijden vanwege het comfort en de veiligheid: cruise controll, airco, abs, airbags, stuurbekrachtiging, voorwielaandrijving. Veel van deze zaken zitten niet op een T3.

Gisteren tankte ik shell diesel 77 liter voor 106 euro, dat is veel geld.
Maar veel op cruise controll rijden , het nieuwe rijden toepassen , bracht mijn T4 op een verbruik van 1 op 15,5.
Gebruikersavatar
renesurf
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:20
Locatie: Genk - Belgisch Limburg

Re: dure brandstof

Bericht door renesurf »

Heb vorig jaar slaolie bij de diesel gekapt, gekocht in grootwarenhuis te Zierikzee.
En hoeveel kost vandaag de slaolie in NL in bvb Aldi of Liddle ?
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, slaolie is voor mij geen optie. Ik heb dat al eens uitgrerekend, mijn t4 zou dan veel meer onderhoud moeten hebben.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: dure brandstof

Bericht door j.d.hukema »

Kijk wat ik nou niet snap is het geklaag over de dure diesel.Wie heeft er tot nu toe besloten om minder te gaan rijden.Wie hebben er besloten om met elkaar in heel nederland de auto eens drie dagen te laten staan.Dat zou de schatkist pas merken.Wie en hoeveel van de bevolking in nederland zijn bereid om actie te gaan voeren tegen deze absurd hoge prijzen die echt niet nodig zijn te gaan voeren.Dat kan ik je vertellen .Wij zijn gewoon een volk wat alleen maar klaagt en als er bijvoorbeeld bij een benzinepomp een tv zender staat en vraagt wat we er van vinden,is het antwoord { wij zijn het er niet mee eens maar ik ga er geen kilometer minder om rijden en wat kunnen we er dan aan doen]En dat is nu precies wat de heren van de olie maatschappijen ook weten.Zij maken steeds meer winst en beuren steeds hogere salarisen.
Jongens de prijs van de brandstoffen wordt bewust omhoog geschroefd.Nederland heeft een overschot aan benzine en veel minder diesel .Maar er komen steeds meer diesel rijders dus kan je dan toch mooi die prijs omhoog gooien.En het geklets over dat diesel veel slechter voor het milieu zijn dan anderen.Flauwekul de tegenwoordige diesels zijn net zo of misschien nog wel schoner dan benzine motoren.Want waarom nemen dan vele steden nieuwe diesel bussen in plaats van gas of bio brandstoffen? vraag je dit eens af.

Dick :ikrij :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: dure brandstof

Bericht door olle griese »

Rooie diesel kost momenteel 90 cent ex. btw. :muur
Niet echt de moeite waard dus om een boete van 500 euro te riskeren. :politie
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: dure brandstof

Bericht door j.d.hukema »

Ben ik helemaal met je eens.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Plaats reactie