Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dure brandstof

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: dure brandstof

Bericht door Harry 341 »

Dat Shell e.d. aardige winsten maken is al jaren zo,Maar "onze "woutertje bos (ja met kleine letters)
vult ook aardig z'n zakken.Accijns en BTW blijven door de stijgende prijzen aardig mee omhoog gaan.Al op het nieuws gezien wat je energie voor thuis omhoog gaat? :gif :gif
grtz.Harry
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dure brandstof

Bericht door Roger B. (11)61 »

nou... 90 ct ex is 107 ct incl.... betaalde net 141 bij de shell.... da's toch ruimschoots 30 ct verschil (makkelijker rekenen)

30ct per liter voordeel --> laten we het gemiddelde verbruik van een T4 eens op 1:12,5 zetten (ook weer makkie wat rekenen betreft...) ==> per 1000 km verbruik je dan dus 80 liter diesel, 80 x 30 ct = 24 euro

voor een boete (500euro) moet je dus 20.833 km rijden om erop te blijven verdienen....denk dat er veel mensen met een T4 dat minimaal per jaar rijden (anders is een benzine waarschijnlijk goedkoper)

Als je kijkt hoeveel km je met je bus gereden hebt zonder tankcontrole kun je zien dat er waarschijnlijk meer winst dan kosten in zit... maar het blijft illegaal omdat het belasting fraude is natuurlijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: dure brandstof

Bericht door Egbert&Manon »

.


145,9 voor 1 liter normale diesel langs de A7

Als we deze zin over 1 jaar teruglezen.................
De olieprijzen blijven stijgen dus binnen 1 maand zal 1,5 Euro wel normaal zijn

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: dure brandstof

Bericht door olle griese »

rond de jaarwisseling 2 euro :bonk :bonk
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Ja, het blijft een dure hobby , die steeds duurder wordt.
Ik gebruik nu gemiddeld 6,4 lter diesel op 100 km en dat vind ik zeer acceptabel voor een 2100kg zware bus.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Ja Harry, niet alleen de energieprijzen gaan omhoog maar ook de produkten in de winkels.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:33

Re: dure brandstof

Bericht door Rolf »

j.d.hukema schreef:Kijk wat ik nou niet snap is het geklaag over de dure diesel.Wie heeft er tot nu toe besloten om minder te gaan rijden.Wie hebben er besloten om met elkaar in heel nederland de auto eens drie dagen te laten staan.Wij zijn gewoon een volk wat alleen maar klaagt
Dick :ikrij :ikrij
De prijzen rijzen in heel Europa de pan uit,en overal wordt er in ieder land over geklaagd,noem mij eens een volk welke al daadwerkelijk een soortgelijke actie zoals jij benoemd al uitgevoerd hebben en met welk resultaat?
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: dure brandstof

Bericht door Tvier »

Het grappige aan dit hele verhaal is dat dezelfde diesel in amerika verkocht wordt voor $ 0,66 cent waar dit in 2007 nog $ 0,33 cent was. Alleen wij leven in een belastingklimaat die de gewone man graag leegzuigt op alles wat die verdient. gaat nog 's echt goed fout hiero :gif
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: dure brandstof

Bericht door Egbert&Manon »

Tvier schreef:Het grappige aan dit hele verhaal is dat dezelfde diesel in amerika verkocht wordt voor $ 0,66 cent waar dit in 2007 nog $ 0,33 cent was.
Omgerekend van gallons naar liter en van dollar naar euro kom je uit op 66 eurocent per liter.
Het duurste is in het schone California van dhr Terminator.
Hier wordt de lagere uitstoot van auto's gecompenseerd door de vele bosbranden.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: dure brandstof

Bericht door j.d.hukema »

Het gaat er niet om of er een ander volk is maar wij lopen met elke besluitvorming of hij nu uit brussel komt of uit den haag voor aan . En we acsepteren het maar.Waarom niet eens een duidelijk signaal aangeven. Het motto is toch samen staan we sterk.Maar we ageren er niet tegen.Wat mij betreft mag er wel eens wat protest komen.We leven toch in een democratie.Maar probeer eens rijdend nederland mee te krijgen? Iedereen wacht tot er iemand begint en dan doen ze mee.Wij zouden als club een signaal af kunnen geven.


Dick :ikrij :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: dure brandstof

Bericht door Wim T4 935 »

Ik kan mij nog herinneren dat er een handtekeningenactie was waar ruim 1 miljoen kaartjes aan de minister werden gestuurd en wat was haar redenatie. 1 miljoen tegen op 5 miljoen autobezitters dus de andere 4 miljoen zijn voor dus voer ik beleid uit wat gedragen wordt door een ruime meerderheid der automobilisten.

Naar welke actie zouden ze op het binnenhof wel luisteren?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Ik zit me ook af te vragen welke zinvolle actie je kan gaan doen.
Ik heb me al aangemeld op die site om te protesteren tegen dat kwartje van Kok maar of dat helpt.
De auto een aantal dagen laten staan maar dat krijg je niet compleet van de grond.
Ik houd me aanbevolen voor een actie !!
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: dure brandstof

Bericht door stijnh »

moest iedereen een dag niet rijden dat zou indruk maken maar zoiets gebeurd spijtig genoeg nooit
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

inderdaad, heb vandaag een dag niet gereden ! :yes
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: dure brandstof

Bericht door olle griese »

stijnh schreef:moest iedereen een dag niet rijden dat zou indruk maken maar zoiets gebeurd spijtig genoeg nooit
Nee natuurlijk zal dat nooit gebeuren, dan staat de hele economie stil, ik moet er niet aan denken.
Plaats reactie