Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slepend (schuurend) geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
flippie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007, 08:31
Locatie: joure

Slepend (schuurend) geluid

Bericht door flippie »

Hallo WjW ers.

Ik heb een t-4 130 PK van 1999.
Ik heb sinds een paar weken een slepend (schuurend) geluid als ik langzaam rijd.
Het wordt erger als ik links om de bocht door ga bv. door een mini rotonde.
Ben er mee naar de garage geweest en die hebben de rechter aandrijfas vervangen zonder resultaat, toen de linker aandrijfas vervangen ook zonder resultaat.
Als de auto op de brug staat en je draait de wielen hoor je niets.
Met de vakantie voor de deur wil ik het graag klaar hebben.
De garage denkt dat een wiellager kapot is ????
Heeft iemand dit probleem ook eens meegemaakt????

Groetjes Fred.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door henkru »

Het ontbreken van de simmenring in de versnellingsbak heb ik al jaren en daar is wel wat aan te doen dan moet de bak eronderuit.
Voorlopig laat ik dit zo zitten kan geen last is mij verteld.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door Multivan Generation »

flippie schreef:Hallo WjW ers.
Ben er mee naar de garage geweest en die hebben de rechter aandrijfas vervangen zonder resultaat, toen de linker aandrijfas vervangen ook zonder resultaat.
De garage denkt dat een wiellager kapot is ????
Groetjes Fred.
Hoe zeker weten ze dat?
Ze hebben namelijk al 2 dingen ten onrechte vervangen :alarm
Wat zegt een andere garage?
Als het probleem niet is opgelost, dan zou ik niet betalen,
of je eigen onderdelen weer terugplaatsen... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dit is dus wat ik bedoelde in dat andere topic waar de garage zelfs de bak de schuld gaf van een geluid....op de gok onderdelen vervangen en dan niet bij de goedkoopste "misschien" beginnen...



hoe zijn je remblokken? (de rand die aan de rand van het loopvlak van de blokken op de schijf ontstaat kan het metaal raken en dan een schurend geluid produceren. (overigens schandalig als de garage dat NIET gezien zou hebben.)

geluiden op afstand beöordelen is altijd moeilijk maar bij schuurgeluiden is de aandrijfas niet de eerste verdachte voor mijn gevoel, die maken meestal bij scherp genomen bochten een ronkgeluid...

Ik zou in elk geval mijn beklag doen over de twee (vrij kostbare) reparaties die ten onrechte uitgevoerd zijn zonder het probleem op te lossen...

succes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. schreef:Dit is dus wat ik bedoelde in dat andere topic waar de garage zelfs de bak de schuld gaf van een geluid....op de gok onderdelen vervangen en dan niet bij de goedkoopste "misschien" beginnen...



hoe zijn je remblokken? (de rand die aan de rand van het loopvlak van de blokken op de schijf ontstaat kan het metaal raken en dan een schurend geluid produceren. (overigens schandalig als de garage dat NIET gezien zou hebben.)

geluiden op afstand beöordelen is altijd moeilijk maar bij schuurgeluiden is de aandrijfas niet de eerste verdachte voor mijn gevoel, die maken meestal bij scherp genomen bochten een ronkgeluid...

Ik zou in elk geval mijn beklag doen over de twee (vrij kostbare) reparaties die ten onrechte uitgevoerd zijn zonder het probleem op te lossen...

succes
Inderdaad !
Lijkt mij dat de garage nutteloze kosten maakt doordat ze er niks vanaf weten , of gewoon van de situatie profiteren .
Schurend geluid in de bochten word inderdaad vaak veroorzaakt door versleten remblokjes.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
flippie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007, 08:31
Locatie: joure

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door flippie »

De aandrijfassen heb ik niet betaald het zijn overgens assen bij een demontagebedrijf weg.
De garage is een kennis van mij, die dacht dat het enige wat over blijft is het wiel lager.
Het geluid komt echt voor weg en de remmerij zit er pas een half jaar nieuw op ( schijfen en blokken ).
Hij maakt steeds meer lawaai en doet het nu ook als ik gewoon rechtdoor rij, maar wel minder.
Ik ga morgen maar weer naar de garage en dan laat ik denk ik toch dat lager maar vernieuwen.
Als dat het ook niet is ??????
Mischien de versnellingsbak maar ja dan kost het echt grof geld.

Bedankt voor alle reactie's

Groeten Fred.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door Multivan Generation »

komen je remblokken wel goed terug?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Slepend (schuurend) geluid

Bericht door Pascal-141 »

De metalen plaat aan de achterzijde van de remmen , die dient om de rijwind op de remmen te leiden , plooit nogal makkelijk ...
Misschien eens controleren of die platen niet tegen de remmen komen , dat kan ook zo'n schurend geluid veroorzaken. Je kan die plaat gewoon met de hand verplooien .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie