Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel personengedeelte blijft warm

vragen over de T4
Plaats reactie
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door keesv »

De kachel achter de bijrijdersstoel blijft warm waar zit de kraan en hoe wordt de "kraan" gestuurd.
Wie weet het????

Mvg Kees
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Die Bruine »

Hallo Kees,

Dit is normaal. Althans, bij mij en vele andere WJW-ers met alleen voor een airco. Als het goed is zit er links achter de bestuurdersstoel op de B-stijl een klein paneel. Hiermee kun je koud en warm instellen. Maar bij mij is dit meer van warm naar extreme hitte.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
de vloeistofstroom voor de verwarming, eigenlijk koelvloeistof, wordt via een klep gestuurd.
Deze bevindt zich aan de achterzijde van de motor, een beetje aan de bestuurderskant.
De aansturing van de blower vindt plaats door de kabelboom die onder de auto loopt.
Ik dacht 3 rechthoekige stekkers..

Ik ben van een mechanische airco naar dubbele climatronic gegaan, en heb daarvoor de kabelboom die van voor tot achter onder de auto doorloopt, moeten vervangen...

Sommige T4's hebben inderdaad een aansturing dmv draaiknoppen op de linker B-stijl zitten. Heb jij die daar ook, en op welke stand staat die?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door keesv »

Nee ik heb de enkele airco manueel voor en alleen op het dashboard zitten de twee bedieningsknoppen 1 voor de ventilatorstand en de andere warm / koud (voor achter de bovenste twee).
Het is een t4 combi

Mvg Kees
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Roger B. (11)61 »

Bedoel je dat je zo'n kachel paneel hebt dat min of meet ter grootte van een dubbeldins vak is, met onder drie grote draaiknoppen voor de verwarming voorin en daarboven twee kleine draaiknoppen voor de achter verwarming, een vooor koud (dak roosters) en een voor warm (vloerkachel)??

in dat geval kan uit het dak alleen buitenlucht komen (wordt bij rechter achterste zijruit aangezogen van buiten (rooster achteraan achterste zijruit rechts) en uit de vloer komt alleen warme lucht, aangezogen bij instap-bak schuifdeur en onder de vloer zit de kachel (die alleen maar kan verwarmen, niet ventileren zonder verwarmen) en de uitblaas zit in dat zwarte klepje dat je omhoog kunt trekken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Multivan Generation »

en als je dat zwarte klepje naar beneden drukt,
dan heb je geen warme lucht meer..
Tegen de winter klepje weer naar boven, en hopla weer warme lucht :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:en als je dat zwarte klepje naar beneden drukt,
dan heb je geen warme lucht meer..
Tegen de winter klepje weer naar boven, en hopla weer warme lucht :knipoog
afgezien van het feit dat dat ding bij mij ALTIJD dicht zit.... wat is er mis met gewoon je warme lucht ventilator uitzetten....(rechtse kleine draaiknop) dat beetje natuurlijke circulatie zal toch wel meevallen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door keesv »

Ik heb het nog ff niet. De kachel blijft alleen achter warmte geven (veel) als je op de snelweg rijdt met blower voor het achterste uit en de draaischakelaar op koud. Ik het geen blower etc. bij de achterklep. Maar aangezien deze kachel op de vloer alleen warmte kan geven dacht ik dat moet ook kunnen stoppen. Enn waar zit dat zwarte klepje trouwens?????
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Kachel personengedeelte blijft warm

Bericht door Roger B. (11)61 »

welk bouwjaar is jouw T4 en welke uitvoering is het ?

bij mij zit er namelijk geen temp-knop voor achter maar twee blower-schakelaars (4 standen) (bjr 96)

klepje zit in de vloer aan de schuifdeurzijde iets uit het midden nete naast de poot van de tweede zitrij
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie