IK HEB EEN T4 BJ 1998 TDI 2.5 .
MIJN VRAAG IS WAT ER AAN DE HAND IS MET MIJN KILOMETERTELLER ALS HIJ DE HELE TIJD HEEN EN WEER GAAT.ONAFHANKELIJK VAN DE SNELHEID GAAT HIJ HEEN EN WEER EN SOMS DOET HIJ OOK HELEMAAL NIETS.
WAAR KAN DIT AAN LIGGEN?EN HOE KAN IK DIT OPLOSSEN?
ALVAST BEDANKT VOOR DE MOEITE.
VR GR RUUD
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
KILOMETER TELLER
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: KILOMETER TELLER
Zou je in het vervolg zonder caps-lock willen typen? volledig in hoofdletters tikken staat gelijk aan schreeuwen, daar maak je geen vrienden mee............
Ik denk dat er een electrisch probleem is, weet zo even niet of dit al eens naar voren gekomen is hier op het forum, je zou de zoekfunktie kunnen gebruiken en zoeken op kilometertellen ofzo..
wat uit de lucht gegrepen gokjes waarvan ik niet weet of ze allemaal van toepassing zijn op T4's in het algemeen en jouw T4 in het bijzonder..
-spanningsregelaar in tellerunit los contact?
-stekkers van tellerunit op zekeringkast los contact (twee blauwe stekkers naast elkaar achterop de zekering kast, bij tellerunits met groene verlichting hebben deze stekkers allemaal witte draden)
-probleem in (bekabeling van) motor ECU
-Stekkers op tellerunit los (aandrukken)
-Tellerunit defect
-snelheidsgever defect
en zo zijn er vast nog wat oorzaken te bedenken
Ik denk dat er een electrisch probleem is, weet zo even niet of dit al eens naar voren gekomen is hier op het forum, je zou de zoekfunktie kunnen gebruiken en zoeken op kilometertellen ofzo..
wat uit de lucht gegrepen gokjes waarvan ik niet weet of ze allemaal van toepassing zijn op T4's in het algemeen en jouw T4 in het bijzonder..
-spanningsregelaar in tellerunit los contact?
-stekkers van tellerunit op zekeringkast los contact (twee blauwe stekkers naast elkaar achterop de zekering kast, bij tellerunits met groene verlichting hebben deze stekkers allemaal witte draden)
-probleem in (bekabeling van) motor ECU
-Stekkers op tellerunit los (aandrukken)
-Tellerunit defect
-snelheidsgever defect
en zo zijn er vast nog wat oorzaken te bedenken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: KILOMETER TELLER
Ruud,
Ik heb ook zoiets gehad,dat mijn snelheidsmeter schommelde.
Daar is lang naar gezocht,maar de oplossing bij mijn bus was simpel,de gever op de versnellingsbak die het signaal geeft ,daarvan maakte de stekker een slecht kontact.
Hoop dat het bij jou ook zo iets is.
Ik heb ook zoiets gehad,dat mijn snelheidsmeter schommelde.
Daar is lang naar gezocht,maar de oplossing bij mijn bus was simpel,de gever op de versnellingsbak die het signaal geeft ,daarvan maakte de stekker een slecht kontact.
Hoop dat het bij jou ook zo iets is.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: KILOMETER TELLER
@ RUUD BURTIN
welkom bij weetjwel.com
het kunnen idd verschillende oorzaken hebben, soms is het een soldeerpuntje wat niet goed kontact maakt in je tellerunit. dit had ik bij de tellerunint van 1.9td met toureteller. suc6 er mee
grt
frank
welkom bij weetjwel.com
het kunnen idd verschillende oorzaken hebben, soms is het een soldeerpuntje wat niet goed kontact maakt in je tellerunit. dit had ik bij de tellerunint van 1.9td met toureteller. suc6 er mee
grt
frank