Ik heb zo hier en daar gelezen dat mensen zuiniger kunnen rijden nadat de T4 getuned is.
Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben en concreet kunnen aantonen dat het echt is en geen fictie
Je moet toch wat met de huidige prijzen
En ja, ik weet het, niet te hard rijden, laag in toeren blijven, :blabla :blabla
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tunen en zuinig rijden?
- Hans uut Aalten 275
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:24
- Locatie: Aalten
Tunen en zuinig rijden?
Vallen is géén falen,
niet weer opstaan is falen.
niet weer opstaan is falen.
Re: Tunen en zuinig rijden?
Dit hangt er heel erg vanaf wát je tunet. Als je d.m.v. een chip je turbodruk omhoog haalt en je brandstofinspuiting optimaliseert zal je verbruik zeker niet omhoog gaan mits je even hard blijft rijden als vantevoren, ga je er naar rijden dan stijgt het meestal wel.
Ga je aan de gang met grotere verstuivers, aangepaste nokkenassen enz. dan ga je je motorblok aanpassen om meer te "concentreren" op prestaties. Een motor wordt dan vaak minder efficient bij lagere toerentallen en heeft daardoor meer brandstof nodig om hetzelfde vermogen te leveren.
Een klein voorbeeld: Onze Golf III GTI (2.0 8V) heeft een niet-originele ECU, luchtfilter, en motor en bak zijn uitzonderlijk fris (gereviseerd). Verbruik van 1:14 is goed mogelijk als je een beetje op je rechtervoet let, maar 1:8 is ook geen probleem...
Ga je aan de gang met grotere verstuivers, aangepaste nokkenassen enz. dan ga je je motorblok aanpassen om meer te "concentreren" op prestaties. Een motor wordt dan vaak minder efficient bij lagere toerentallen en heeft daardoor meer brandstof nodig om hetzelfde vermogen te leveren.
Een klein voorbeeld: Onze Golf III GTI (2.0 8V) heeft een niet-originele ECU, luchtfilter, en motor en bak zijn uitzonderlijk fris (gereviseerd). Verbruik van 1:14 is goed mogelijk als je een beetje op je rechtervoet let, maar 1:8 is ook geen probleem...