Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dure brandstof

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dure brandstof

Bericht door Roger B. (11)61 »

och... ik rijdt gemiddeld 6 dagen per week niet met mijn T4....... of dat helpt?

ben van 800km per week laatste helft vorig jaar (woon-werk) naar nog geen 800km per maand dit jaar (ander werk met auto van de zaak) gegaan..... DAT scheelt in brandstofkosten :zwaai

:bifun :bifun :bifun :bifun

maar ook ik vind dat we inmiddels wel eens een keer EINDELIJK dat kwartje dat bij invoering als tijdelijk omschreven is terug gaan krijgen.....(is inmiddels nog maar 12 ct natuurlijk) :politie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Die 12 eurocent moet nu maar eens terug, ze profiteren er al van sinds 1990 !
Dat is alweer 18 jaar. Je kan dat uitrekenen op die site hoeveel je extra kwijt bent met dat kwartje van Kok. Voor mij betekende dat ik bijna 3400 euro extra betaald heb aan accijns in die 18 jaar, bij een gemiddelde van ongeveer 20.000 km op jaarbasis.

Op zich is het niet erg om die brandstof EVEN duurder te maken maar dat even is nu al ACHTTIEN JAAR !!!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dure brandstof

Bericht door Roger B. (11)61 »

hoorde gisteren op de radio dat het kabinet van plan is vanaf 1 juli de accijnzen op diesel te verhogen :ie wordt het NOG duurder....denk dus ook niet dat we ons kwartje nog ooit terug zullen zien....(x al die liters) :nuts
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Klopt, verwacht ook dat het eind dit jaar wel 2 euro per liter kan zijn.
Zou gezamenlijk wel actie willen ondernemen maar weet niet welke effect heeft.
Dit kan zo niet doorgaan vind ik.
accijns is al ruim 60% !!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dure brandstof

Bericht door Multivan Generation »

Blijkbaar is Roger nog niet geïntegreerd in Duitsland :lach
Heeft het nog over het kwartje van Kok, ipv de Pfennig van Merkl :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: dure brandstof

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef:Blijkbaar is Roger nog niet geïntegreerd in Duitsland :lach
Heeft het nog over het kwartje van Kok, ipv de Pfennig van Merkl :bifun :bifun
in Duitsland diesel tanken is helemaal een dure aangelegenheid, maar qua wegenbelasting
wil ik direct met hun ruilen.
onder aan de streep is het daar toch goedkoper ----sorry minder duur----- als hier.
zeker als je een bus koop in personenuitvoering... ook mbt bpm.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: dure brandstof

Bericht door Henk Peter 856 »

Europa in rep en roer over diesel




De actie van protesterende truckers rond Londen, afgelopen dinsdag. foto Foto Nick Rain/Epa
DEN HAAG - De torenhoge dieselprijzen lokken in heel Europa protesten uit. De Nederlandse transportbranche roept weggebruikers op vandaag te toeteren tegen de prijzen aan de pomp en de dreigende accijnsverhogingen later dit jaar.

In Spanje, Italië en Portugal voeren vissers vanaf morgen actie tegen de dure diesel, waardoor de winsten onder druk staan.

De peperdure diesel is volgens Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO een 'uitermate serieus probleem' voor de transportsector. De organisaties eisen dat het kabinet de accijnsverhoging van drie eurocent op een liter diesel per 1 juli 2008 niet doorvoert. Sinds begin 2007 is de dieselprijs in Nederland bijna met vijftig procent gestegen tot 1,47 euro.

In Groot-Brittannië blokkeerden honderden truckers eerder deze week een belangrijke toegangsweg naar Londen uit frustratie over de prijsexplosie aan de pomp en een aangekondigde accijnsverhoging. De EVO is tegen dergelijke blokkades, maar sluit andere actievormen niet uit 'als Den Haag niet wakker wordt geschud door deze toeteractie'. "Het probleem staat heel laag op de politieke agenda." Spaanse, Italiaans en Portugese vissers hebben aangekondigd zich morgen bij de Franse acties te voegen. Daar protesteren vissers sinds een week met harde acties tegen de gestegen dieselprijzen. Ze blokkeren havens en oliedepots. In reactie op de acties riep de Franse president Nicolas Sarkozy deze week op tot verlaging van de btw op brandstoffen in alle Europese lidstaten.

In Oostenrijk en Bulgarije kwamen automobilisten en transporteurs deze week eveneens in verweer tegen de hoge prijzen en in Duitsland jaagt de dure brandstof automobilisten de trein in. De Duitse spoorwegen verkochten in de eerste vier maanden van het jaar twintig miljoen treinkaartjes meer dan in dezelfde periode vorig jaar, naar eigen zeggen vanwege de hoge brandstofprijs.

Onder druk van belangenorganisaties besloot België eind vorig jaar al de accijns op diesel te verlagen.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: dure brandstof

Bericht door Donald4Motion »

Ben vandaag met m'n LT gaan tanken, kwam voor het eerst boven de 100Euro uit :ie
Nou ja, boeien! :nuts ik verdien er ook geld mee :bonk


Maar zondermeer is het eigenlijk diep triest natuurlijk :gif
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dure brandstof

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ben toch niet gek..... ga toch niet 10 tot 14 cent meer betalen per liter in duitsland.....

Belasting voor mijn caravelle TDI (7 persoons) is 431 euro per jaar, da's beduidend minder dan in Nederland. (gok zo'n 1600-1700 euro)

Een 2,5 liter benzine zou waarschijnlijk pakweg 200 euro per jaar kosten.....

bouw je LPG daarin, dan kost ie nog steeds hetzelfde als op benzine :yes

mijn volgende T4 (of T5) wordt er een op LPG....

Overigens is de verzekering per saldo wel duurder hier, zelfde aantal schadevrije jaren dan in nederland geeft hier 50% no-claim terwijl ik in Nederland op 80 zat....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
kakanox
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 apr 2008, 23:37

Re: dure brandstof

Bericht door kakanox »

Denk dat we hier ook eens toeteracties uit moeten voeren, maar dan bij de verantwoordelijke ministers voor de deur. Met een autootje of 1500 moet dat toch wel indruk maken. Wil de eerste agent eens zien die inclusief auto de voordeur bereikt, als ie het niet al met je eens is :jump

Dagelijks de belangrijke snelwegen compleet stilzetten zou ook helpen. Gewoon de A2, de A10, de A15 enz. op diverse plaatsen blokkeren.

Wil weleens kijken hoe de overheid op z'n neus kijkt als er dan én te weinig accijns én te weinig omzetbelasting binnenkomt.
Afbeelding
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: dure brandstof

Bericht door krantenboer »

rij momenteel op koolzaad olie via een vriend van me die in rotterdam 3000 ltr heeft gekocht voor 0,61 eurocent per liter rijd net zo goed en ook 1 op 15 1,9D
groeten uut hoogkerk
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: dure brandstof

Bericht door laurens »

de olieprijs was gisteren 8 dollar per vat gedaald (mede door de duurdere dolllar)
zien we nu vandaag de prijs bij de pomp zakken? als de olieprijs ook maar ietsje stijgt zien we het wel gelijk terug.
nu moeten ze zogenaamd eerst de dure voorraden verkopen...................
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Plaats reactie