Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstofmeter
brandstofmeter
Nou snap ik waarom ik over de laatste helft van m'n tank altijd veel korte scheen te doen:
Van de week kwam ik voorbij een tankstation met de meter exact precies nauwkeurig op 1/2.
Tot het randje vol getankt en wat denk je; 50,4 liter
Die laatste "helft" is dus slechts 27-28 liter
Van de week kwam ik voorbij een tankstation met de meter exact precies nauwkeurig op 1/2.
Tot het randje vol getankt en wat denk je; 50,4 liter
Die laatste "helft" is dus slechts 27-28 liter
- De Bloemenman 211
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
- Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
- Contacteer:
brandstofmeter
Nee Kobus
VW heeft een andere interpretatie van "het glas is half leeg".
Maar ik heb afgelopen Maandag 26-05-2008 getankt en de meter was echt op en de tank leeg, en ik kreeg er zo niet schrikken 84 liter in de tank ???????
Dus bij VW hebben ze niet echt een standaard maat zullen we maar zeggen. Of De tank is geen 80 liter of de meter is niet goed of de pomp klopt niet dus ach........
We blijven gewoon rijden, de diesel is niet duur, de prijs is goed voor de Nederlandse staat daar gaat het slecht mee dus met zijn alle blijven rijden en sponsor De nederlandse staat......
Groenten van.......
De Bloemenman 211
VW heeft een andere interpretatie van "het glas is half leeg".
Maar ik heb afgelopen Maandag 26-05-2008 getankt en de meter was echt op en de tank leeg, en ik kreeg er zo niet schrikken 84 liter in de tank ???????
Dus bij VW hebben ze niet echt een standaard maat zullen we maar zeggen. Of De tank is geen 80 liter of de meter is niet goed of de pomp klopt niet dus ach........
We blijven gewoon rijden, de diesel is niet duur, de prijs is goed voor de Nederlandse staat daar gaat het slecht mee dus met zijn alle blijven rijden en sponsor De nederlandse staat......
Groenten van.......
De Bloemenman 211
Re: brandstofmeter
goede morgen weet je wellers
ik heb namelijk van de week ook 84 liter nog wat getankt en wel vaker tussen de 80 en 84 liter getankt en mij was ook opgevallen dat je de eerste helft van de tank meer rijd dan het laatste , en dan heb ik nog een vraagje wanneer je meter van de nog te rijden kilometers op nul staat heb je dan ook je reserve tank opgereden volgens mij niet want dat is volgens mij ook de reden dat ik van de week 84 liter heb kunnen tanken
ik heb namelijk van de week ook 84 liter nog wat getankt en wel vaker tussen de 80 en 84 liter getankt en mij was ook opgevallen dat je de eerste helft van de tank meer rijd dan het laatste , en dan heb ik nog een vraagje wanneer je meter van de nog te rijden kilometers op nul staat heb je dan ook je reserve tank opgereden volgens mij niet want dat is volgens mij ook de reden dat ik van de week 84 liter heb kunnen tanken
Re: brandstofmeter
Ook al 3 maal 82 liter getankt en inderdaad 1/2 vol is nog ca 30 liter in de tank. Als de BC zegt je kunt nog 50 km rijden is TANKEN noodzakelijk binnen 5 - 10 km !! (= 80 liter tanken) ander ga je echt op de 2 - ?? liter die officieel niet in de tank zitten maar er gelukkig wel zitten (heb dus al 3 maal peentjes zitten zweten of ik de pomp wel haal). gelukkig alle drie de keren (net) gehaald.
Groet EricP
Groet EricP
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: brandstofmeter
Dat is niet zo moeilijk te verklaren.
De drijver zit aan een stangetje van ongeveer 25cm
De andere kant van dat stangetje loopt tegen een spoeltje aan.
Is de tank vol raakt hij de onderkant van het spoeltje (grote weerstand=tank vol) maar omdat het stangetje een beetje schuin staat en het scharnierpunt een klein stukje van de spoel af is, gaat de voeler naarmate de tank leger raakt steeds sneller naar boven met jullie bevindingen tot gevolg.
Snappen jullie mijn uitleg? (hoop het wel anders moet ik een tekeningetje maken en daar benk niet zo goed in)
De drijver zit aan een stangetje van ongeveer 25cm
De andere kant van dat stangetje loopt tegen een spoeltje aan.
Is de tank vol raakt hij de onderkant van het spoeltje (grote weerstand=tank vol) maar omdat het stangetje een beetje schuin staat en het scharnierpunt een klein stukje van de spoel af is, gaat de voeler naarmate de tank leger raakt steeds sneller naar boven met jullie bevindingen tot gevolg.
Snappen jullie mijn uitleg? (hoop het wel anders moet ik een tekeningetje maken en daar benk niet zo goed in)
Re: brandstofmeter
Nou, ik ben in het begin toen ik 'm pas had ook al een paar keer verrast door de melding dat je nog 50 km kon rijden en ik heb zelfs wel eens gehad dat ie 0 (nul) km nog te rijden aangaf. Ik ben toen met 'n vaartje van 80 doorgesukkeld naar een pomp maar d'r ging toen nog geen 79 liter in...
Als ik zo de voorgaande reacties lees, zou er nog wel een liter of 5 in hebben gezeten ??
Olle, daar zal de ontwerper toch wel rekening mee gehouden hebben d.m.v. het aanpassen van die weerstand ? En dat moet ook wel want er zijn auto's die zo'n verschrikkellijk onregelmatig gevormde tank hebben dat er anders helemaal niks meer van zou kloppen.
Als ik zo de voorgaande reacties lees, zou er nog wel een liter of 5 in hebben gezeten ??
Olle, daar zal de ontwerper toch wel rekening mee gehouden hebben d.m.v. het aanpassen van die weerstand ? En dat moet ook wel want er zijn auto's die zo'n verschrikkellijk onregelmatig gevormde tank hebben dat er anders helemaal niks meer van zou kloppen.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: brandstofmeter
Dat klopt wat je zegt, er klopt ook niks van.Guus NLB schreef:auto's die zo'n verschrikkellijk onregelmatig gevormde tank hebben dat er anders helemaal niks meer van zou kloppen.
Of dacht je dat ieder model tank een speciaal daarvoor gemaakte spoel/weerstand heeft
Re: brandstofmeter
Ja Olle, dat weet ik wel zeker: in mijn LPG-station-carriere (mooi woord ) hadden wij voor heel veel typen auto een vervangende weerstand voor de in de LPG-tankvlotter die werd doorgeschakeld naar de origele benzinemeter op het dashboard.
Het was dan heel normaal dat je voor een sedan, een hatchback en een combi 3 verschillende weerstanden nodig had vanwege de vorm van de tank !
Dat dit bij de T5 zo te zien niet gedaan is verbaast me enorm.
Het was dan heel normaal dat je voor een sedan, een hatchback en een combi 3 verschillende weerstanden nodig had vanwege de vorm van de tank !
Dat dit bij de T5 zo te zien niet gedaan is verbaast me enorm.