Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Snelheid 2.4D '92

vragen over de T4
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Paulus »

Tinus je kunt het beste eerst even je grille verwijderen en je radiateur naar voren klappen,hierdoor krijg je de ideale
ruimte om bij je pomp te komen.Je hoeft er niet onder te kruipen om bij je brandstofpomp te komen. :toppie

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Tinus »

Paulus...
Goed bezig.. :toppie
Scheelt mij een beschermbak onder de motor weg te halen... :wjw
Ik dacht al een hele klus om een pomp af te stellen.. weer een meevaller dus.. :gekte

Ik ga het zaterdag ff proberen..

En als het flink gaat roken maak ik een filmpje voor Egbert
Dan kom ik nog eens in het nieuws.. zal dan wat reclame maken voor jullie :wjw
Egbert.. hoelang kun je kijken naar een video waar je alleen maar rook op ziet :lach
Want straks rijd de "oude" T4 zo snel dat je de rook nog wel ziet maar geen bus meer :ikrij :T44EVER

Hoe snel was het ook al weer om sneller te zijn dan de flitspalen... :bifun :bifun :bifun :bifun
Laatst gewijzigd door Tinus op 31 mei 2008, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Pascal-141 »

Tinus schreef: Ik ga het zaterdag ff proberen..

En als het flink gaat roken maak ik een filmpje voor Egbert
Dan kom ik nog eens in het niewuws.. zaldan wat reclame maken voor jullie :wjw
Toch maar even mee opletten , wanneer je de pomp zo hard gaat bijschroeven dat hij een rookgordijn gaat leggen , want dat kan schade aan je motor veroorzaken op termijn.
Indien de motor TE veel zou beginnen roken , betekend dit dat de inwendige temperatuur ook zal stijgen wegens de slechte verbranding van de brandstof (te veel inspuiting), en een verhoogde temperatuur is wel het laatste wat je wil bij een 2.4D motor met zijn warmtegevoelige kop en koppakking.

Je kan dus gerust wat bijdraaien aan de pomp , maar doe het met mate .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door francisco »

tip van mij. hou je temp goed in de gaten als je gaat schuren :)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door bartt4 »

begin met kwart slag. geen rook dan weer kwart slag. inderdaad temperatuur goed in de gaten houden. ook voor 1.9.
die van mij rookt net niet te veel nu. Was bij me groene wel anders wheheheh maar 150 voor 1.9 zonder turbo gewoon op de snelweg was wel toppertje. :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Multivan Generation »

@ Bart,
je hebt het af en toe over je groene..
Ik heb de foto's gezien en je bus ook live gezien,
maar ik had altijd de indruk dat hij geel was... :bonk

Hoe heet die kleur?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Tinus »

Voordat ik de gehele pomp ontregeld heb
Heb ik er eerst maar eens een foto van gemaakt.... :wjw

Ik zie nameklijk niet welk stiftje met borgmoer je bedoelt Paulus... :nuts
Er zitten er zo veel op de pomp waar ik wel aan kan draaien... :ie


Zou je hem mogelijk kunnen omschrijven waar deze op de foto zit... :toppie
Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Tinus »

oh... moet natuurlijk wel de foto plaatsten :bonk

Hier is hij:

Afbeelding
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door bartt4 »

Multivan Generation schreef:@ Bart,
je hebt het af en toe over je groene..
Ik heb de foto's gezien en je bus ook live gezien,
maar ik had altijd de indruk dat hij geel was... :bonk

Hoe heet die kleur?
De kleur was lemon green van vw zat oa op oudere polo en lupo
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

PAULUS ---VRAAGJE Snelheid 2.4D '92

Bericht door Tinus »

euhhh Paulus... of wie dan ook :zwaai

Ik had nog een vraagje..

Ik heb een foto geplaatst met daarop de brandstof pomp...

Waar moet ik wat afstellen...
Er zit zoveel op dat ik het niet weet :nuts ...

Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door ferry395 »

Hoi tinus ook mijn eerste t4 was een 2.4 ook daar heeft een vriend van mij mijn rookstop versteld ( iemand van martinschilder ), hij trok als een gek top was bijna 160 ( vraag maar aan ron die weet nog wel hoe ik weg trok ) enigste nadeleel iets meer verbruik en iets meer rook.
Maar wel een hogere top en een betere acceleratie.
En ps het boutje staat niet op je foto zit iets meer naar onder d8 ik.

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Snelheid 2.4D '92

Bericht door Harry 341 »

Ik ben nog steeds gelukkig met m'n 2.4 D.Maar op de lange vakantieritten o.a. door Duitsland moet je geen topprestaties verwachten.Op van die gemene lange klimmen gewoon rechts blijven,je komt er toch wel.En je achterkant blijft ook schoner!
grtz.Harry
Plaats reactie