Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fluitend geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

fluitend geluid

Bericht door soufiane »

hoi

een tijdje geleden was ik onderweg naar spanje was de eerste keer dat ik met de auto lange afstand reed de topsnelheid van de auto was maar 140 ik heb de auto pas naar een gragrge gebracht die heeft distrubutie riemen vervangen enzo voorts maar hij zegt dat me trubo veelsteveel fluit hij weet niet warom en de auto trek ook niet flink door??? het is een t4 2.5 tdi 1999

mvg soufiane


dank u vooor jullie reavcties
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: fluitend geluid

Bericht door René »

Waarschijnlijk je lmm (luchtmassameter) enne een turbo moet fluiten hoor, maar wel op een normale manier.
Kan ook zijn dat er iets niet op tijd staat. Had je er hiervoor ook last van? of is het iets van na de riemen wissel?


René
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

Re: fluitend geluid

Bericht door soufiane »

ik denk zelf dat de turbo vekeerd afgesteld is want hij had de luchtmassameter nagekeken en zei datie nog perfect is de de turbo werkt aleen van 20 naar 30 toeren x1000 dat was voor dat die riemen gedaan waren maar de auto heeft nu gewoon moeite om 30.000 toeren te halen ik ga een opname maken van het gefluit ?????
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

Re: fluitend geluid

Bericht door soufiane »

ik wil ook nog toevoegen dat me spruitstuk vies is mischien trekt auto darom niet door
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: fluitend geluid

Bericht door René »

Een turbo kun je niet verkeerd afstellen, deze wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
Hoe heeft ie de lmm nagekeken?
Heeft ie verder nog wat getest/uitgelezen?

René
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Re: fluitend geluid

Bericht door Dennis 449 »

WOW :groteogen Een turbinemotor in een T4............

Ik heb ooit een stoomturbine van 450kW moeten opstarten met het Curtiswheel die moest toen 10.700 RPM draaien, zodat de generator precies 3000 toeren draaide en dat was al heel veel, maar 30.000 met een zuigermotor.......op diesel, dat ontbrand toch niet zo snel? Zien we je binnenkort ergens op een meeting met je bus? Ik ben heel nieuwsgierig......... :lach

Maar een turbo hoort wel een beetje te fluiten en begint ongeveer bij 1900 RPM van de motor maximaal te laden.
Ik wil nog steeds een compressor op de motor plaatsen zodat ik volle laaddruk heb vanaf 850 RPM, de inspuiting er even bij instellen en dan moet het wel wat worden.

CU
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

Re: fluitend geluid

Bericht door soufiane »

sorry deniss 449 ik bedoelde 3000 toeren te veel nullen erachter :yes gezet maar was vandaag bij de dealer die heeft met mij een afspraak gemaakt om te kijken of me brandstofpomp niet kapot is maar de lmm is nog goed heeft aleen storing als je drukt op plankgas als je rusitg aceleert dan geeftie geen stoirngen aaan.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: fluitend geluid

Bericht door René »

Gaat ie niet op noodloop? dan ben je ook je power kwijt.
Kan iets simpels zijn.

Rene
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

Re: fluitend geluid

Bericht door soufiane »

ik snap het ook niet meer de auto heeeft geen power en haalt met moeite 100 de de dealer zei ik hem persoonlijk ik ga de pomp opnieuw afstellen en maar hopen datie het goed doet anders is de brandstof pomp hij heeft alles uitgesloten.

maar 1 ding vind hij vreemd bij gelijdelijke gas geven geeeft hij geen storing alleen als je flink inrapt geeft hij storing aan

en turbo gefluit is opgelost er onsnapte lucht uit die turbobuisje de rubber was helemaal afgesleten dus hij fluit weer normaal nog 1 probleem nog
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: fluitend geluid

Bericht door René »

Is hij nu uitgelezen?

Zo ja wat voor foutcodes kwamen er tevoorschijn?

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: fluitend geluid

Bericht door Multivan Generation »

soufiane schreef:maar 1 ding vind hij vreemd bij gelijdelijke gas geven geeeft hij geen storing alleen als je flink inrapt geeft hij storing aan
Misschien is de wastegate te strak gezet, waardoor hij bij flink intrappen van het gaspedaal, tegen de maximale druk aanloopt en daardoor in noodloop gaat?
Is maar een idee van mij hoor...

Ik hoop dat het dat is... Stangetje is dan te strak gezet. Je zou hem dan, met koude motor, en nadat je de plaats van de moertjes hebt gemarkeerd, langzaam iets losser kunnen draaien. Begin met een gangetje los en zo voorts. Maximaal 5 gangetjes los. NIET MEER.. Probleem opgelost? ---> mooi dan was het dat dus..
Probleem er nog steeds? ---> dan was het wat anders...
Heb je wel genoeg vacuüm? Hoe remt de auto bijvoorbeeld?

Vacuüm wordt ook gebruikt om de wastegate aan te sturen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: fluitend geluid

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar als ik me niet vergis heb je het vacuum nodig om de waste gate te OPENEN, tekort aan vacuum zou dus betekenen dat je TEVEEL turbodruk hebt en dat zou waarschijnlijk resulteren in meer ipv minder power..............
(tenzij de 88pk dan ook in noodloop knalt natuurlijk)

140 of zelfs maar 100 is te weinig voor die auto, dus er moet iets niet goed zijn,

misschien dat je gaspedaal storingen veroorzaakt?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: fluitend geluid

Bericht door Egbert&Manon »

Wij hebben dit ook gehad vorig jaar.
De brandstofpomp lekte iets en taste de bedrading eronder aan.
2 draden gebroken, waardoor de voorinspuiting achterwege bleef.
Max 3000 toeren en topsnelheid 110 km/u.
Ik ben nog een zondagmiddagje met Rene wezen zoeken en testen, maar kwamen in tijdnood.
Storing is bij de locale VW/Audi techneuten opgelost.
Laat je bus aan de VAGcom hangen bij een WJWer of garage om meer te weten te komen.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
soufiane
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:41
Locatie: amsterdam

Re: fluitend geluid

Bericht door soufiane »

het is gelukkig goedgekomen met de transporter 2dehandse brandstofpomp voor 350 eurie normaal kosten ze 1600 euro nieuwe het was tog de brandstof pomp want de fout codes waren inspuittijdstip drukverschil


dank jullie voor jullie hulp :yes

vandaag de auto getest 190 op de teller :ikrij
Plaats reactie