Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies t4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies t4

Bericht door Multivan Generation »

en wat is het uiteindelijk geworden?

Daar zijn we natuurlijk ook wel benieuwd naar, natuurlijk :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: advies t4

Bericht door Wim T4 935 »

Multivan Generation schreef:en wat is het uiteindelijk geworden?

Daar zijn we natuurlijk ook wel benieuwd naar, natuurlijk :knipoog

Je haalt me de woorden uit de mond. :nuts
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: advies t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

persoonlijk vind ik een klep mooier en met het in- en uitladen van de honden bij regen lekker droog staan (de honden zitten elk in een hok met eigen deurtje)

Daarbij vind ik de stijl die precies in je blikveld van de binnenspiegel zit bij deurtjes ook verdomd storend
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: advies t4

Bericht door Wim T4 935 »

Roger B. schreef:Daarbij vind ik de stijl die precies in je blikveld van de binnenspiegel zit bij deurtjes ook verdomd storend
Met name met motorrijders achter je die precies midden achter je rijden heb je helemaal gelijk. :toppie
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
dirk01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2008, 14:27

Re: advies t4

Bericht door dirk01 »

Wat is zuiniger, Diesel of benzine ?

Ben op zoek naar een vervaging voor mij grijs kenteken bus (geen VW).
Maak niet veel kilometers (+/- 10.000 per jaar) dus de wegenbelasting is een grote kosten post.

Kan iemand mij informeren over de kwaliteit en het verbruik van de 2.5 benzine motor uit '91 '92 ten opzichte van de diesels.

Kan er niet veel over vinden, is dit een teken waar ik rekening mee moet houden ?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: advies t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik denk dat je voor het verbruik van een 2,5 liter benzine, afhankelijk van je rijstijl, zo rond de 1:5 á 1:8 moet rekenen.

Een 2,5 TDI zit zo tussen de 1:9 en de 1:13.

(er zijn altijd mensen die beide motoren NOG onzuiniger danwel zuiniger rijden)

Bij een Benzine kun je nog overwegen of de investering van een gasinstallatie interessant is.. het is een investering en je 10.000 maken het waarschijnlijk niet interessant (genoeg).......maar een liter LPG kost wel maar 1/3 van een liter benzine...... nadeel in Nederland is de hogere wegenbelasting voor LPG
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
VDV
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2008, 01:52

Re: advies t4

Bericht door VDV »

Wat het is geworden.

Om nog even antwoord te geven.

Het is een 102 kp geworden met deurtjes
Vind het persoonlijk toch iets makkelijker
Ik kan me wel voorstellen dat mensen een klep mooier vinden
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: advies t4

Bericht door frank884 »

Roger B. schreef:persoonlijk vind ik een klep mooier en met het in- en uitladen van de honden bij regen lekker droog staan (de honden zitten elk in een hok met eigen deurtje)

Daarbij vind ik de stijl die precies in je blikveld van de binnenspiegel zit bij deurtjes ook verdomd storend
mijn vrouw stoorde zich ook aan de stijl in de binnenspiegel,
maar ik ben als vrachtwagen chauffeur gewend de binnenspiegel niet te gebruiken,
daar een T4 (een caddy overigens ook) "echte fatsoenlijke spiegels" heeft en niet van die make-up dingetjes waar je niks in ziet,...
rijdt ik er op de zelfde manier mee als met de vrachtwagen, en zouden ze mij de binnenspiegel
er eigenlijk uit mogen halen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: advies t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Voor mijn werk rij ik een caddy 3 met gesloten deuren achter en dicht tussenschot... Spiegel zit er bij mij ook voor jan met de korte achternaam in. De T4 rij ik 99% van de tijd met de hondenhokken erin, dan ik de achterruit ook niet meer zichtbaar in de spiegel....

Maar ALS ik de spiegel gebruiken kan, vind ik het wel prettig als ik niet tegen zo'n paal aankijk :lach

Voor de lieftallige echtgenote komt er een LCD op de plek van de spiegel en een camera die door de achterruit kijkt, anders moet ik de hokken er telkens uithalen als zij de bus mee moet (rijdt zelf en Golf, maar die is soms (gelukkig heeeel soms) kapot) :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie