Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
W signaal
Re: W signaal
er zit in je dinmo zelf een diode, die gedeeltelijk het W sinjaal aanstuurd. of er verers nog iets tussen zit niet?. wat wilje gaan doen Henk? tourenteller er in zetten
Re: W signaal
volgens mij wil Henk een toerenteller in zijn dodge zetten.
Henk suc6.
gr Rolf 768
Henk suc6.
gr Rolf 768
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: W signaal
je hebt helemaal gelijkvolgens mij wil Henk een toerenteller in zijn dodge zetten.
Henk suc6.
gr Rolf 768
Heb nu een dynamo met W signaal in mijn Dodge, en koop een 2e handse tellerunit met toerenteller op de sloop
Maar dit is de T4 forum sssssssssssssssssssssssssssssssssssst
Ik kon de W signaal niet volgen in de schema's
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: W signaal
Ben er al achter , de W signaal gaat via draad direct naar de teller unit
Dus ga op zoek naar een tellerunit met toerenteller op de sloop voor weinig
Dus ga op zoek naar een tellerunit met toerenteller op de sloop voor weinig
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: W signaal
Bij veel auto's gaat de W direct naar de toerenteller, maar niet altijd.... Bij de T4 bijvoorbeeld (2,5TDI zonder can) gaat het signaal naar de motorcomputer en van daaruit een signaal naar de tellerunit..
De motoren MET can gebruiken het W-signaal helemaal niet geloofik............
De motoren MET can gebruiken het W-signaal helemaal niet geloofik............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: W signaal
oke bedankt voor de tip
Zal er rekening mee houden
Zal er rekening mee houden
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: W signaal
Je zult bij gebruikmaking van het W-signaal wel rekening moeten houden met de overbrengingsverhouding van de pulley's.
Daarnaast ook nog het aantal pulsen dat er op het W-kontact komt per omwenteling van het anker.
Wij hebben toerentellers van VDO waar een klein gaatje aan de achterzijde in zit, om een code in het display te wijzigen, met een klein schakelaartje op de inwendige printplaat. Met deze codes kan je kiezen uit diverse overbrengingsverhoudingen. Je kunt ook nog fijn afstemmen van de verhouding.
Als je gebruikt maakt van een inductieve pulsgever, bijvoorbeeld 30 gaatjes in het vliegwiel, die per omwenteling van de krukas voorbij komen, dan kan je de teller daar ook op instellen.
Can systemen maken meestal gebruik van de inductieve opnemer op het vliegwiel, omdat dat veel nauwkeuriger is.
Als correctie sensor neemt men dan een nokkenassensor die een induktie punt meer heeft dan het aantal cilinders van de motor.
Er zijn per omwenteling van de nokkenas even twee pulsen kort achter elkaar, wat als herkenning voor de regelunit wordt gebruikt om te bepalen welke cilinder op het punt van ontsteken staat. Neem een 6 cilinder, dan geeft bij elke 60 graden verdraaiing van de nokkenas de sensor een puls en dan zit de zevende puls bijvoorbeeld net 15 graden na een van de zes pulsen.
Groeten
Daarnaast ook nog het aantal pulsen dat er op het W-kontact komt per omwenteling van het anker.
Wij hebben toerentellers van VDO waar een klein gaatje aan de achterzijde in zit, om een code in het display te wijzigen, met een klein schakelaartje op de inwendige printplaat. Met deze codes kan je kiezen uit diverse overbrengingsverhoudingen. Je kunt ook nog fijn afstemmen van de verhouding.
Als je gebruikt maakt van een inductieve pulsgever, bijvoorbeeld 30 gaatjes in het vliegwiel, die per omwenteling van de krukas voorbij komen, dan kan je de teller daar ook op instellen.
Can systemen maken meestal gebruik van de inductieve opnemer op het vliegwiel, omdat dat veel nauwkeuriger is.
Als correctie sensor neemt men dan een nokkenassensor die een induktie punt meer heeft dan het aantal cilinders van de motor.
Er zijn per omwenteling van de nokkenas even twee pulsen kort achter elkaar, wat als herkenning voor de regelunit wordt gebruikt om te bepalen welke cilinder op het punt van ontsteken staat. Neem een 6 cilinder, dan geeft bij elke 60 graden verdraaiing van de nokkenas de sensor een puls en dan zit de zevende puls bijvoorbeeld net 15 graden na een van de zes pulsen.
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: W signaal
tja HOE nauwkeurig moet een toerenteller zijn...... maakt het uit dat ie 2100 toeren aangeeft als je 2000 draait?? Het moet natuurlijk niet TE veel afwijken, maar verder is een toerenteller toch maar een indicatie....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon