Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vag com Measuring Blocks

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

vag com Measuring Blocks

Bericht door dennisvt4 »

zo gister weer eens geoefend met vagcom met een usb kabel

met name de Measuring Blocks vond ik wel interessant want dan kun je dus de diverse sensoren bekijken onder het rijden, zag ook een temperatuur voorbij komen die schommelde rond de 87 graden.

kan dat de koelvloeistof zijn? is dat dezelfde sensor ? (naar aanleiding van een ander bericht van mij)

na een beetje te testen met de verschillende groups zag ik dat je ook de scope kan gebruiken
echter niet met de shareware versie (alleen het motor toerental), is er een ander tooltje/software dat je wel zoiets kan doen ? of heb je dan gewoon een licentie nodig voor vagcom ?

en welke mudules zou je moeten kunnen bekijken met de USB kabel (de 25 euro versie) ik kwam niet verder dan de Engine ?
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door Roger B. (11)61 »

de temp van 87 graden komt waarschijnlijk van je koelvloeistoftemp sensor, (dus de temp in je koelsysteem is niet te hoog (pomp werkt waarschijnlijk naar behoren)

de andere toepassingen van VAG com zijn inderdaad alleen met reg.code te gebruiken.

denk niet dat de kabel het probleem is, maar je sharewareversie of beperkingen aan wat er in je auto zit...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door stijnh »

als je wil weten wat je allemaal kan meten moet je eens surfen naar http://gerritspeek.nl/vag-com.html (voor uileg bij die measuringblocks links op loggen klikken)

das ne hele goeien site!!!!!

een vraagje: weet er iemand waar je het theoritisch koppel kunt meten bij een t4?
normaal is dat bij kanaal 20 maar daar staat bij mij iets anders.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door dennisvt4 »

die site ken ik al en staat trouwens ook al op me computer (lekker makelijk voor in de auto)

heb er al eens eerder over gehad en er waren toch wel beperkingen dacht ik (zal hier nu ook niet van toepassing zijn)
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
t4freak
Berichten: 587
Lid geworden op: 20 aug 2007, 19:04
Locatie: veenoord Drenthe

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door t4freak »

als je een crack kode hebt kan je volgens mij alles zien daar had een kennis van mij het over
maar dan kan je ook instellingen van je computer veranderen
en dat kan goed fout gaan als je net weet wat je doet
gr albert
matig uw kinderen denk om mijn snelheid
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door Roger B. (11)61 »

een crack code is niks anders dan een bruikbare licentie code waardoor het programma denkt dat je een licentie hebt en dus volledig werkt... JA met crack-code werkt VAGcom dus volledig met alle risico's van dien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door dennisvt4 »

ja maar om die code mag ik niet vragen want dat is niet legaal al is daar wel weer aan te komen natuurlijk, maar dan heb je wel de voledige scope funtie en dat is toch een leuke optie

en ja je moet nooit zomaar wat veranderen dat ben ik ook niet meteen van plan, ik ken de risico`s
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: vag com Measuring Blocks

Bericht door stijnh »

die scopefunctie is niet zo leuk als het lijkt vindt ik omdat je sample rate vrij laag is( bij mij toch) een meting per sec als je meerdere groepen meet
die wijzers bewegen vrij schokkerig en op die grafieken is ook al niet veel te zien vindt ik

om iets deftig te zien kan beter een gewone log maken en ik exel zetten
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie