Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schurend geluid aan het stuur.

vragen over de T4
Plaats reactie
ahd-surfer
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008, 09:09

Schurend geluid aan het stuur.

Bericht door ahd-surfer »

Sinds gisteren heb ik een vervelend schurend geluid aan het stuur.

Silicone spuiten haalt niks uit en de beschermkappen zitten voldoende vrij, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand die dit ook reeds gehad heeft en de oorzaak kent ?

Sleepring vervangen ?

Greetz.
carloduyn68
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 mar 2008, 18:51

Re: Schurend geluid aan het stuur.

Bericht door carloduyn68 »

heb jy je stuurbektachtegings oilie wel eens na gekeken en of heb je er wel eens oilie by gevoegd als dat laatste het geval is kan het zyn dat je er verkeerde oilie in is gegaan <was by my het geval door de vorige eigenaar> ik kon dus voor een andre stuurbekragtegings pomp uit.want by volkswagen moet er speciaale oilie in weet niet welke.gr carlo
ahd-surfer
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008, 09:09

Re: Schurend geluid aan het stuur.

Bericht door ahd-surfer »

carloduyn68 schreef:heb jy je stuurbektachtegings oilie wel eens na gekeken en of heb je er wel eens oilie by gevoegd als dat laatste het geval is kan het zyn dat je er verkeerde oilie in is gegaan <was by my het geval door de vorige eigenaar> ik kon dus voor een andre stuurbekragtegings pomp uit.want by volkswagen moet er speciaale oilie in weet niet welke.gr carlo
De stuurbekrachtingsolie staat op peil en werd bij mijn weten niet bijgevuld of vervangen.

'k Heb niet de indruk dat dat er iets mee te maken zal hebben, want het stuur draait op zich nog even vlot als voordien.

Het geluid komt duidelijk van achter het stuur zelf of direct in de buurt er van.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schurend geluid aan het stuur.

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik denk dat het probleem inderdaad een mechanisch contact bij je stuur is, kan de sleepring van je claxxon zijn, maar ook de spiraalcassette van je airbag (als jouw T4 die heeft).

kom je eigenlijk pas achter als je je stuur even eraf haalt....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
greetivo
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2007, 11:43

Re: Schurend geluid aan het stuur.

Bericht door greetivo »

Heb ik soms ook, is stof dat ergens tussen stuur gekropen is, ik doe er niets aan, verdwijnt even snel als het gekomen is.
Plaats reactie