Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW te koop.....hij gaat eruit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

VW te koop.....hij gaat eruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

Niet schrikken :bifun

het gaat hier om de golf 3 GT uit 96 waar mijn vrouw mee rijdt.....ze wil graag een mazda MX5.... Vandaag zijn we gaan kijken bij een te koop staande hier in de buurt (60km)..................

nog even aan het dimdammen dat hij eigenlijk aan de bovenkant van het budget ligt.. maarja, hij ziet er goed uit voor zijn 9 jaar, heeft pas 95000 gelopen en is al voorzien van een gasinstallatie (met 700km/week geen overbodige luxe)....

eens even kijken wat we gaan doen...

en natuuuurlijk...het is een zwarte (net als de golf en de t4)
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW te koop.....hij gaat eruit

Bericht door Donald4Motion »

dat lijkt mij wel leuk rijden, en ook cabrio :toppie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: VW te koop.....hij gaat eruit

Bericht door francisco »

MX5 is altijd leuk :D een 1600 of 1800? blijft altijd leuk :D heb ook een tijdje een MX5 al project gehad en de 1600 heeft in het algemeen minder kinderziektes als de 1800, maar ook minder vermogen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VW te koop.....hij gaat eruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

het gaat hier om een 1,6 16v met 81 kw, rijdt heerlijk, veel vlotter dan de 90pk golf.....en lekker cabrio ja...

(overigens staat dit topic niet in "te koop" omdat ik de golf in duitsland verkoop, voor nederland is ie niet echt interessant)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VW te koop.....hij gaat eruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

Van de week op internet een andere advertentie tegen gekomen van een auto die te koop stond in Birkenfeld, pakweg 470km rijden hier vandaan in zuid Duitsland.

Na telefonisch contact geprobeerd in te schatten of het de moeite loonde om er met de aanhanger heen te crossen........... Knoop doorgehakt en gisterochtend om 8.00 zat ik in de auto op weg naar Birkenfeld.

Lekker met een gangetje van 90 km/uur op de cruise naar het zuiden..Paar files door wegwerken en ongevallen en tegen 14:00 stond ik bij die lui op de stoep...

Na wat oponthoud (geen garageplaten beschikbaar omdat die rijden waren met andere klanten) een stukje gaan rijden.. Voelde allemaal goed aan en zag er allemaal goed uit.. enige wat me opviel is dat ie NIET op gas liep (gasinstallatie werkte helemaal niet, ook de lampjes en knop niet)
na terugkomst bij de garage (citroen/peugeotdealer) dit aangekaart, zelf nog wat diagnose en controle aan de gasinstallatie uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat er in de stuureenheid een kortsluiting veroorzaakt werd..... Tja wat kost zo'n unit? zegt die verkoper... Ik denk dat het het duurste onderdeel van de installatie is zeg ik......

Zij overleggen..ik rondbellen...

Dealer van betreffende merk gasinstallatie aan de lijn gehad... computer kost 210 euro.. niets zeggen en afwachten wat ze aanbieden hier..

De verkoper komt terug lopen en zeg dat zijn laagste prijs 1000 euro onder de verkoopprijs is... Toen heb ik maar gezegd dat ik hem daar wel voor mee nam.. :wink: :lol:

Om half zes reed ik uiteindelijk weer richting huis en om half twaalf stond ik met de MX5 op de aanhanger op de oprit.....

(wat is het hebben van een VW T4 caravelle en een autoambulance toch makkelijk zo nu en dan...:wink: )


En DIT is 'm dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een MX 5 NB 1,8 5-bak kleur...petrol blauw metalic, met de gebruikelijke opties (electrische ramen / kunststofdakje / abs / 2 airbags / electrische spiegels) inclusief gasinjectie (stargas polaris) zonder verdere extra's (al is er zichtbaar een windschot en hardtop op deze auto gemonteerd geweest)

Voor het eerst op kenteken gezet in Juni 2001.
Vraagprijs 7490, gekocht voor 6500 (moet dus nog kleine 250 euro bij voor de nieuwe gas-computer)

Mankementen buiten de defecte gascomputer (voor zover ik gezien heb)
-3 kleine deukjes in rechter achterscherm
-lichte roestvorming rond LPG aansluiting (snap nooit waarom men dat in de plaat monteert en niet 10cm lager in de bumper)
-lichte deuk-kras in rechter portier
-klein beetje roest in mazda logo op achterklep

Ik ga dus nog even navragen wat het me gaat kosten om de schades te repareren EN de lpg aansluiting uit de plaat te halen (als dat een beetje te doen is met garantie dat dit onzichtbaar blijft) en dan laat ik dat eventueel repareren, en komt er een nieuwe aansluiting in de bumper. Anders komt er op de plek waar de aansluiting nu zit een "nederlandse" aansluiting (=groter gat) wat ik dan zelf wel GOED tegen roest behandel vóór montage van de aansluiting.

De tank ligt ongeveer in het midden van de kofferbak omdat de accu rechts in de bodem ligt, de accu gaat naar links verhuizen, de tank zo ver mogelijk naar rechts, het geheel wordt met demontabele met vloerbedekking bekleedde platen afgewerkt zodat er in elk geval nog een beetje over is van het toch al krappe kofferbakkie....

EN (zie ander topic) parkeersensoren monteren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie