Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbel cabine lwb in een kwb

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas »

Dag allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dubbel cabine van een lange wielbasis Transporter in een korte wielbasis Transporter. Dus omwisselen en meer beenruimte voor de passagiers. Ik weet dat het niet mag maar......
Past dit? Is dit makkelijk te doen? Ooit bij iemand nagemeten door douane? Zijn de zelfde gaten te gebruiken? Iemand tips? Alle informatie welkom!

Ik lees het wel weer. Alvast bedankt.

vr.gr. Gaas 1096 :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas »

Niemand wat tips??
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door matje86 »

kwb of lwb is gelijk kwa beenruimte( wel afhankelijk welke dc je er in zet)
je kan alleen na de goedkeuring (rdw)
de dc in een lwb ff iets achteruit zetten( wettelijk niet toegestaan)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Roger B. (11)61 »

matje86 schreef:kwb of lwb is gelijk kwa beenruimte
Is dat werkelijk zo?? ik meen hier al vaker gelezen te hebben dat men de LWB dc neemt omdat er dan meer beenruimte achterin is....

Strikt genomen is dat ook zo omdat je met gelijke laadruimte voorin meer lengte hebt (mits je binnen de max afstand stuurwiel-tussenschot blijft...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas »

Ik dacht altijd dat bijvoorbeeld de omos dc er twee in productie had. Eén voor de korte wielbasis en één voor de lange wielbasis. Ik ging er vanuit dat de vloerplaat een centimetertje of 40 langer zou zijn. Dit zou je dan weer kunnen vinden in het feit dat de cabine dan automatisch 40 cm verder naar achteren geplaatst zou worden.
Bestaat een dc dan uit losse onderdelen. Is het niet een giga stuk kunststof met bank en rugleuning? Zit de vloerplaat er niet vast aan?

Trouwens nog bedankt voor de reacties. Nou als de sodemieter naar de TV voor de voetbal.

Ik lees het wel weer.

gr. Gaas 1096
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Roger B. (11)61 »

zit er überhaupt een vloerplaat aan een DC?? wordt er niet een stuk vloerbekleding voor de DC gelegd??

in mijn T5 met Snoeks DC in elk geval wel, een lip van enkele cm voorlangs en verder onder de vloerbedekking gewoon de bodemplaat van de auto.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door FastFWD »

Roger B. schreef:zit er überhaupt een vloerplaat aan een DC?? wordt er niet een stuk vloerbekleding voor de DC gelegd??

in mijn T5 met Snoeks DC in elk geval wel, een lip van enkele cm voorlangs en verder onder de vloerbedekking gewoon de bodemplaat van de auto.
snoeks wel, omos is een opstaande vloer aan de cabine vast.

Ik heb mijn dubbele cabine van een lwb veranderd naar een kwb (snoeks naar omos) omdat mijn achterbank weinig steun meer had, en ik gebruik m eigenlijk alleen 4 of 5x per jaar met evenementen, en zo nu en dan eens weg met familie of vrienden.

het is goed zelf te doen, makkelijkste is een zelfde type cabine te halen als je nu hebt, een snoeks cabine kun je naar achteren plaatsen en een nieuw stukkie tapijt er voor leggen, scheelt kosten. Zou met een Omos cabine ook kunnen, maar dan moet je een stukje vloer wat ophogen met een paar balkjes en een stukje multiplex, ook goed te doen
Plaats reactie