Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

banden

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: banden

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. schreef:
voor een bridgestone in die maat met LI 98 zou ik 190 euro per stuk betalen heb ik toen eens nagevraagd.....
In 235/45/17 is de hoogst verkrijgbare Li 97 . Heb jij het dan over een andere bandenmaat (omdat je Li 98 vermeld) ?
Roger B. schreef:Ik begrijp dat banden in België goedkoper zijn dus? (in Duitsland prijsverschil nihil met nederlandse bandencentra)
Ik dacht nochtans dat Duitsland goedkoper zou zijn dan Belgie hoor , want die Fulda's waar ik het over heb zijn tenslotte Duitse banden :lach
Maar het is nu wel zo dat ik mooie prijzen kan krijgen bij mijn bandenboer , ik ben er dan ook héél regelmatige klant . Uiteraard gaat "jan-met-de-pet" , die bij om het even welke bandenzaak binnenstapt "de volle pot" betalen , terwijl je als trouwe klant als snel enkele tientallen % korting kan bedingen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden

Bericht door bartt4 »

Inderdaad zit er nog al wat marge op een band ( weet er alles van) maar tussen een fulda dunlop of goodyear( zelfde moederbedrijf) zit wel verschil tenopzichte van michelin kleber .
Kwaliteit en levensduur. Niet dat de anderen slecht zijn maar je hebt goede betere en hele beste.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: banden

Bericht door Pascal-141 »

bartt4 schreef:Inderdaad zit er nog al wat marge op een band ( weet er alles van) maar tussen een fulda dunlop of goodyear( zelfde moederbedrijf) zit wel verschil tenopzichte van michelin kleber .
Kwaliteit en levensduur. Niet dat de anderen slecht zijn maar je hebt goede betere en hele beste.
Inderdaad , ga ik volledig mee akkoord.

Maar mijn ervaring is dat prijs/kwaliteit die Fulda's voor mij veruit de beste uit komen.
Ik koop per jaar minimaal 8stuks banden in die 17" voor m'n T4.

Met de Fulda's haal ik +/-25a30.000km
Met de Dunlop's haal ik +/-20.000km
Kleber vind ik niet in 235/45/17 Li97 (ik gebruik wel Klebers als winterbanden)
Michelin's kosten ongeveer 70eur per band meer dan de Fulda's , en dat verantwoord de extra 2-3000km niet dat de Michelins langer meegaan dan de Fulda's .
Vandaar mijn keuze : beste prijs/kwaliteit : de Fulda .
(ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk :knipoog )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden

Bericht door bartt4 »

Pascal-141 schreef:
bartt4 schreef:Inderdaad zit er nog al wat marge op een band ( weet er alles van) maar tussen een fulda dunlop of goodyear( zelfde moederbedrijf) zit wel verschil tenopzichte van michelin kleber .
Kwaliteit en levensduur. Niet dat de anderen slecht zijn maar je hebt goede betere en hele beste.
Inderdaad , ga ik volledig mee akkoord.

Maar mijn ervaring is dat prijs/kwaliteit die Fulda's voor mij veruit de beste uit komen.
Ik koop per jaar minimaal 8stuks banden in die 17" voor m'n T4.

Met de Fulda's haal ik +/-25a30.000km
Met de Dunlop's haal ik +/-20.000km
Kleber vind ik niet in 235/45/17 Li97 (ik gebruik wel Klebers als winterbanden)
Michelin's kosten ongeveer 70eur per band meer dan de Fulda's , en dat verantwoord de extra 2-3000km niet dat de Michelins langer meegaan dan de Fulda's .
Vandaar mijn keuze : beste prijs/kwaliteit : de Fulda .
(ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk :knipoog )
Hangt inderdaad ook af van type auto rijstijl en soort rijden af. de leaserijder met ze golfie mooi op michelin de corsa van moeders voor de boodschap op fulda etc.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: banden

Bericht door Pascal-141 »

[quote="bartt4] Hangt inderdaad ook af van type auto rijstijl en soort rijden af. de leaserijder met ze golfie mooi op michelin de corsa van moeders voor de boodschap op fulda etc.[/quote]

Ik heb het met mijn vergelijking enkel over de banden in maat 235/45/17 , en op een T4 :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden

Bericht door bartt4 »

probeer eens maxis nog goedkoper en zekers niet minder en das wel thaiwan meer geen rommel
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: banden

Bericht door Roger B. (11)61 »

zou ook LI97 geweest kunnen zijn.... in elk geval meer LI dan mijn bus mag wegen (li91 is precies gewicht van de bus en in Duitsland gaan ze daar graag een stukje boven....)

Tuurlijk is de bandenwereld een raar wereldje wat prijzen betreft.....

Als ik bij een bandencentrum ga kijken voor banden heb ik bij aanschaf van 4 banden meteen al 10-20% korting....

Ben ik een klant die vaker komt zit ik zo op 35%

Als ik dan ook nogeens vaak banden afneem schijnt het geen probleem te zijn om me 50% of zels meer korting te geven.....

Meneer bandencentrumeigenaar wil ook verdienen op zijn banden.....en zal zeker niet zijn hele marge aan korting uitgeven....

dus eigenlijk had de uitgangsprijs gerust 25% lager kunnen zijn en dan wat normalere kortingen verlenen..............................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie